REAL LIFE WHO

Μυρτώ Δημητρίου: Κάτοχος του ρεκόρ Guinness δύο φορές με τα ιαπωνικά origami


30 Απριλίου 2014

Μια υποτροφία στη Νέα Υόρκη, στάθηκε αφορμή να γνωρίσει την τέχνη του διπλώματος χαρτιού, origami, να γίνει η πρώτη Ελληνίδα με το σχετικό δίπλωμα διδασκαλίας και εν συνεχεία να καταρρίψει το παγκόσμιο ρεκόρ Guinness για το μεγαλύτερο οrigami του κόσμου δύο φορές.

Ο λόγος για την Μυρτώ Δημητρίου η οποία από πολύ μικρή ασχολήθηκε με τη ζωγραφική και την τέχνη. Παρουσίαζε σε πολύ μικρή ηλικία την παιδική τηλεοπτική εκπομπή «Το Πέταγμα της Πεταλούδας» καθώς και την ραδιοφωνική εκπομπή «Ο κήπος με τα παραμύθια», συμμετείχε σε θεατρικές παραγωγές και σε τηλεταινίες της ΕΤ3 αλλά και στη «Μελωδία της Ευτυχίας» με την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Η επαφή της με το origami, την τέχνη του χαρτιού έγινε κατά τη διάρκεια των σπουδών της στην Αμερική μέσα από την γνωριμία της με αρκετούς Ιάπωνες συμφοιτητές της. Είναι απόφοιτη του τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Σπούδασε με υποτροφία θέατρο και ΜΜΕ στο Ithaca College της Ν.Υόρκης. Ιδρυτικό μέλος της Ομάδας Τέχνης και Λόγου «Φαντασία» με την οποία διοργανώνουν παιδικές εκδηλώσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα-εργαστήρια.

Η Μυρτώ Δημητρίου εκτός από το ενδιαφέρον και πλούσιο βιογραφικό της, είναι ένας άνθρωπος με πολύ θετική ενέργεια και πάθος γι΄αυτό που κάνει. Και λέμε πάθος, γιατί στην πρώτη κιόλας γνωριμία μας μάς "μύησε" στην τέχνη του origami. Ξεκινήσαμε να διπλώνουμε ένα κομμάτι χαρτί δίνοντας του τη μορφή ενός νούφαρου. Όπως μας εξήγησε το νούφαρο ήταν το σχέδιο που χρησιμοποιήθηκε και στα δύο εγχειρήματα που κέρδισαν το βραβείο Guinness.

unnamed (8)

Στις 31 Μαϊου το 2012, σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης ,την Αντιδημαρχία Νεότητας, Αθλητισμού και Εθελοντών Θεσσαλονίκης και κάτω από την αιγίδα της Ιαπωνικής Πρεσβείας, δημιουργήθηκε το μεγαλύτερο Origami του κόσμου για το βιβλίο των Ρεκόρ Guinness. Η ίδια όμως κατέρριψε το ρεκόρ της και στις 18 Μαρτίου το 2014, στο Γήπεδο του Μετς δημιουργήθηκε με τη συμμετοχή πάνω από 20.000 ατόμων η εικόνα μιας πελώριας κουκουβάγιας χρησιμοποιώντας ως μονάδα τα χάρτινα νούφαρα, σε 500τ.μ. Για δεύτερη φορά λοιπόν γίνεται κάτοχος του ρεκόρ Guineness.

mosaic

Ομολογούμε πως μας φάνηκε πολύ ιδιαίτερη και πρωτότυπη η ενασχόλησή της αυτή με την Ιαπωνική τέχνη. Η ευκολία και η δύναμη που σου δίνει το χαρτί να φτιάξεις ότι θες είναι αυτό που την κέρδισε. «Όλοι λίγο πολύ στα παιδικά μας χρόνια φτιάξαμε ένα χάρτινο καραβάκι ή μια σαΐτα. Είναι πολύ εύκολο να δημιουργήσει κανείς με το χαρτί. Δεν χρειάζονται ιδιαίτερες γνώσεις και μέσα σε ελάχιστα λεπτά, ακόμη κι ένα μικρό παιδί, μπορεί να φτιάξει το δικό σχέδιο», όπως μας είπε.

Επίσης, είναι ένα ευχάριστο, δημιουργικό και οικονομικό χόμπι για τα παιδιά τη σήμερον ημέρα. Τα παιδιά ξετρελαίνονται με τις κατασκευές και το καθένα δίνει στο χαρτί τη μορφή που θέλει επιστρατεύοντας τη φαντασία του. "Κάθε φορά έρχονται στο μάθημα ενθουσιασμένα. Κυρία έφτιαξα έναν δεινόσαυρο. Κυρία εγώ έφτιαξα νούφαρα και τα χάρισα στη δασκάλα μου". Αλλά η τέχνη του Origami δεν είναι μόνο για παιδιά όπως μας τόνισε. Είναι μία τέχνη που επιλέγουν και πολλοί ενήλικες καθώς του αρέσει να δημιουργούν αλλά και να ξεφεύγουν από την καθημερινότητά τους.

unnamed (5)

Η Μυρτώ Δημητρίου συνδύασε την ελληνική λαογραφία με την Ιαπωνική τέχνη αναπαριστώντας μοτίβα ελληνικών κεντημάτων από τη συλλογή της Αμαλίας Μεγαπάνου του Μουσείου Μπενάκη. Δημιούργησε επίσης «Ψηφιδωτά –origami», μία σειρά έργων εμπνευσμένη από τα εκθέματα του Αρχαιολογικού Μουσείου. Οι νέες σειρές έργων της περιλαμβάνουν τα μουσικά όργανα της αρχαίας Ελλάδας, τα στεφάνια της Βεργίνας καθώς επίσης τα Τέρατα της Ελληνικής Μυθολογίας. Έργα της φιλοξενούνται στο μουσείο Origami στο Τόκυο, στην Ιαπωνική Πρεσβεία καθώς και σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές. Συνεργάστηκε με το σκηνοθέτη Στέφανο Τσιβόπουλο και κατασκεύασε τα αντικείμενα origami που χρησιμοποιήθηκαν στην ταινία Σημείο Μηδέν», την επίσημη ελληνική συμμετοχή για την Biennale της Βενετίας 2013.

Όταν την ρωτήσαμε αν το περίμενε πως θα είχε τέτοια εξέλιξη όταν σπούδαζε Κοινωνιολογία και Ανθρωπολογία μας είπε "Αν μου το έλεγε κάποιος πριν χρόνια θα έλεγα πως πρόκειται για σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Όμως, είναι υπέροχος ο τρόπος που εξελίσσεται η ζωή και ο καθένας μαζεύει κομμάτια τα οποία κάποια στιγμή θα αρχίσουν να κουμπώνουν μεταξύ τους. Σαν να δημιουργείς σιγά σιγά ένα μεγάλο παζλ".

Θα μπορούσαμε να μιλάμε ώρες μαζί της και για την τέχνη του Origami. Οι εντυπώσεις μας από τη γνωριμία αυτή οι καλύτερες. Τόσο για το ενδιαφέρον και την μαγεία που κρύβει η τέχνη της, γιατί όπως μας είπε εμπιστευτικά "χωρίς μαγεία" δεν γίνεται τίποτα, όσο για την φιλοσοφία που έχει στη ζωή της. Ο τρόπος που προσεγγίζει τα πράγματα είναι μοναδικός.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.