Ο Ηλίας & ο Χάρης ανακρίνουν τον Απόστολο Μητρόπουλο
ΗΛΙΑΣ ΜΙΧΑΛΟΛΙΑΣ & ΧΑΡΗΣ ΓΚΟΤΖΑΜΑΝΙΔΗΣ
24 Φεβρουαρίου 2016
Αποτελεί την φρέσκια ανάσα της μόδας στην Ελλάδα, απέχοντας εσκεμμένα από τη συντηρητική σκηνή της ελληνικής υψηλής ραπτικής. Τα vibes που εκπέμπουν τα ρούχα του λαμβάνονται από τους ανθρώπους που τα φορούν, δημιουργώντας το μοναδικό τους στιλ. Η Miley Cyrus και η Beth Ditto έχουν εμφανιστεί με τις δημιουργίες του. Τα ρούχα του Mr print Απόστολου Μητρόπουλου ήταν sold out στο θρυλικό dover street market της Νέας Υόρκης τον περασμένο Δεκέμβριο. Οι New Yorkers γνωρίζουν τον καλλιτέχνη - σχεδιαστή, τα τελευταία χρόνια από την πολύ επιτυχημένη συνεργασία του με την Patricia Field, αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές. Σύγχρονος και προσανατολισμένος στις εικαστικές τέχνες, επαναπροσδιορίζει το DNA των ρούχων του συνεχώς, με πειραματισμούς ανάμεσα στις κλασικές τεχνικές της υψηλής ραπτικής και του street wear των γκέτο.
Οι fashion editors Ηλίας Μιχαλόλιας και Χάρης Γκοτζαμανίδης, αποκωδικοποιούν την φυσικά πηγαία και ακραία άποψη του για τη μόδα , στην οποία δραστηριοποιείται με συνεχή και εντυπωσιακή παρουσία από τα τέλη της δεκαετίας του 1990.
Θυμάσαι πότε ξεκίνησες να σκέφτεσαι ότι ήθελες να ασχοληθείς με τη δημιουργία ρούχων;
Όταν ήμουν μικρός μου άρεσε πολύ να ζωγραφίζω και να κάνω σκιτσάκια με έντονα χρώματα. Το fashion design σαν επιθυμία προέκυψε αργότερα. Πάντοτε βέβαια είχα τη δική μου άποψη για τα ρούχα μου , και μια αντίδραση για τον τρόπο που οι δικοί μου ήθελαν να ντύνομαι. Από τότε λάτρευα τα jeans και τα αθλητικά παπούτσια , σε κόντρα των γονιών μου που ήθελαν να ντύνομαι περισσότερο formal.
Ποιο ήταν το πρώτο ρούχο που έφτιαξες;
Στο δημοτικό ζωγράφισα ένα πουλόβερ και μου το έπλεξε η γιαγιά μου. Πολύ αργότερα, στα πλαίσια μιας εργασίας στη σχολή Βελουδάκη, το πρώτο ρούχο που έφτιαξα, ήταν μια δίχρωμη, κόκκινη-λευκή, tie-dye , σατέν φούστα, την οποία και δώρισα στη φίλη μου Μαρία Παπαγρηγορίου.
Πως αποφάσισες να δημιουργήσεις το δικό σου fashion name και να κινηθείς επαγγελματικά στο χώρο της μόδας;
Τελειώνοντας τη σχολή και δεδομένου ότι με γοήτευε η μόδα και τα ρούχα, ήταν ένας τρόπος για να βγάλω λεφτά. Παίρνεις εύκολα την απόφαση, όταν έχεις άγνοια για τους ρυθμούς και της απαιτήσεις που έχεις να αντιμετωπίσεις μέσα στη δουλειά. Ξεκινώντας να δουλεύεις, βλέπεις που πηγαίνεις και ανάλογα συμβιβάζεσαι, προσαρμόζεσαι και φέρνεις στα μέτρα σου τις συνθήκες και τα ωράρια, για να είσαι ευχαριστημένος. Δουλεύω περισσότερο σαν καλλιτέχνης, όποτε μου έρθει, χωρίς συγκεκριμένο πρόγραμμα!
Πως εμπνέεσαι για να δημιουργήσεις τα prints σου;
Είναι το αποτέλεσμα της εμμονής που έχω την συγκεκριμένη περίοδο που τα σχεδιάζω. Μπορεί να είναι με έναν καλλιτέχνη, ένα τραγούδι, έναν πίνακα ζωγραφικής, ή με οτιδήποτε βρίσκω ενδιαφέρον να εμπνευστώ.
Τα συγκεκριμένα prints της τρέχουσας συλλογής σου από που τα εμπνεύστηκες;
Για εμένα η τέχνη είναι το μόνο αντικείμενο που δεν είναι βαρετό να εμβαθύνεις σε αυτό. Ξεχώρισα λοιπόν τέσσερις αγαπημένους μου εικαστικούς, λιγότερο commercial, τη Barbara Kruger, τoν Jackson Pollock, τον Yves Klein, και τον Rene Magritte. Διάλεξα αγαπημένα έργα τους και έφτιαξα τα τυπώματα των υφασμάτων μου, βασισμένα σε αυτά, αλλά με στοιχεία δικά μου.
Σε σχέση με την έμπνευσή σου, κοιτάζεις περισσότερο στο παρελθόν, στο μέλλον ή και στα δύο;
Κοιτάω μόνο στο παρελθόν, όχι όμως για να αντιγράψω, αλλά για να εμπνευστώ. Mου αρέσουν πολύ τα forties και τα eighties. Θεωρώ ότι αυτές οι δεκαετίες έκαναν τη γυναίκα θηλυκή sexy και δυναμική. Κάθε σεζόν, δουλεύω και στήνω τις συλλογές μου πάνω σε συγκεκριμένες φόρμες, που έχω δημιουργήσει, και είναι δοκιμασμένες. Προσθέτω λοιπόν στοιχεία σ΄αυτές, όπως για παράδειγμα ένα κουμπί η μία τσέπη, που βρίσκω από έρευνες που κάνω στο internet, σε vintage καταστήματα σε βιβλία…
Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σου σχεδιαστές;
Μου αρέσουν πολύ ο Yves Saint Laurent και η Vivienne Westwood.
Κάνε μας έναν συσχετισμό μόδας και μουσικής! Τι μουσική ακούς;
Δεν υπάρχει μόδα χωρίς μουσική και το αντίστροφο. Αυτή την περίοδο ακούω μόνο disco.
Κατά πόσο το προσωπικό στιλ κάποιων καλλιτεχνών έχουν επηρεάσει τη δουλειά σου;
Από μικρός ήμουν τρελός με τον Βoy George, τη Whitney Houston, τη Neneh Cherry, τη Madonna και τη Grace Jones. Οι εμφανίσεις των καλλιτεχνών αυτών ήταν εντυπωσιακές, sexy με πολύ χρώμα και έντονο styling. Δεν ήταν απλά ντυμένοι με ένα jean και ένα tshirt. Σκεφτόμουν λοιπόν ότι τα ρούχα μου θα μπορούσαν να φορεθούν από αυτούς τους ανθρώπους, ένιωθα ότι είχα τη δυνατότητα να ασχοληθώ με το stagewear, κάτι βέβαια που συνέβη και συμβαίνει ακόμα.
Τι απαιτεί η δημιουργία μόδας, μπορεί να γίνει εύκολα από τον οποιοδήποτε;
Πρέπει να έχεις γούστο, αισθητική και στιλ και σίγουρα είναι δύσκολο για να μπορέσει να το κάνει ο καθένας. Είναι λίγοι οι σχεδιαστές που πληρούν τις προδιαγραφές και γνωρίζουν τις τεχνικές που απαιτούνται για την κατασκευή ενός σωστού στην εφαρμογή ρούχου.
Δεδομένου ότι είσαι γνωστός για τα περίτεχνα πατρόν σου, μπορείς να μας περιγράψεις πως κατέκτησες την τεχνική σου;
To πως ένα ρούχο "κάθεται" πάνω στο σώμα, το έχω δουλέψει μόνος μου, ξεκινώντας να ντύνω χορευτές αμέσως μετά τη σχολή Βελουδάκη το 1997 έως το 2000. Όλοι οι βασικοί σκελετοί που ακόμα δουλεύω πάνω τους, έχουν δημιουργηθεί πάνω σε συγκλονιστικά κορμιά. Έμαθα ότι τα ρούχα πρέπει να είναι άνετα, ανθεκτικά, να μην σκίζονται, να αντέχουν, και φυσικά να καλύπτουν τα σημεία του σώματος που πρέπει να μείνουν καλυμμένα. Όταν λοιπόν κάτι δεν πήγαινε καλά κατά τη διάρκεια της πρόβας και το ρούχο δεν συμπεριφερόταν σωστά, πήγαινα σπίτι μου και το διόρθωνα, αλλάζοντας ξανά και ξανά το πατρόν.
Τι είναι δημιουργικότητα για εσένα;
Όταν ξέρω ότι μπορώ να πάρω πολλά λεφτά από κάποιο project, τότε προσπαθώ να ξεπεράσω τον εαυτό μου, και δουλεύω επίμονα, προσπαθώντας να εκτοξεύσω τη δημιουργικότητα μου. Αυτό νομίζω συμβαίνει με όλους του καλλιτέχνες. Εάν κανείς έχει πάρα πολλά χρήματα δεν τον ενδιαφέρει να δουλέψει.
Ποια είναι η γνώμη σου για τους εκκολαπτόμενους Έλληνες fashion designers που φοιτούν στις σχολές ή έχουν αποφοιτήσει πρόσφατα;
Βλέποντας τα ρούχα της Όλγα Ευτερπίου, νικήτριας του διαγωνισμού new designers του madwalk 2014, εντυπωσιάστηκα, ήταν για μένα μια καινούρια πρόταση, με έντονη μοναδικότητα. Με μεγάλη μου λύπη όμως θα πω ότι δεν υπάρχουν πολλοί νέοι σχεδιαστές που να παρουσιάζουν κάποιο ενδιαφέρον. Βλέπω πολλές αντιγραφές, χωρίς έμπνευση και πολλά φορέματα τούρτες.
Τι προσόντα νομίζεις ότι απαιτούνται προκειμένου κάποιος στην Ελλάδα να γίνει fashion designer.
Θα πρέπει να είναι celebrity και να έχει κακό γούστο, επίσης να είναι γνωστός από την τηλεοπτική του εκπομπή ή και από την κοινωνική του ζωή, χωρίς να έχει την παραμικρή ιδέα του αντικειμένου. Είμαι αντιθέτος με αυτό, γιατί οι περισσότεροι δεν ξέρουν τα βασικά, απλώς τους ενδιαφέρει να βγάλουν λεφτά εύκολα, χωρίς να έχουν τις γνώσεις που απαιτούνται.
Υπάρχουν πράγματα που σ’ εκπλήσσουν στον χώρο της μόδας, ευχάριστα ή δυσάρεστα;
Παρακολουθώ μόνο δυο brands διεθνώς , δεν ξέρω τι γίνεται στα fashion week, δεν με απασχολούν αυτά. Έχω ένα vision δικό μου, δουλεύω πάνω σε αυτό, κάθε σεζόν και ευτυχώς, τα ρούχα πουλάνε. Είμαι σε δικό μου κόσμο, δεν είμαι μαζί με τους άλλους.
Εάν κάποιος ξένος επισκεφθεί την Αθήνα το βράδυ, που θα του πρότεινες να πάει;
Όταν φιλοξενώ φίλους, τους πηγαίνω, για σουβλάκια στην Θράκα της Καλλιθέας και για μπουγάτσα στον Παυλίδη στη Νίκαια.
Σου αρέσει το στιλ των Ελλήνων όχι μονο ενδυματολογικά αλλα και σαν συμπεριφορά;
Οι Έλληνες είμαστε πολύ ερωτικοί, και αυτό οφείλεται στη συμπεριφορά μας και στη γλώσσα του σώματος. Ο τρόπος που είμαστε ντυμένοι δεν το επηρεάζει αυτό. Είμαστε ο πιο sexy λαός του πλανήτη, είναι στη φύση μας.
Στον χώρο της μόδας συχνά, για να μειώσεις κάποιον χρησιμοποιείται ο όρος παλιακός, ξεπερασμένος. Ποια είναι η γνώμη σου για τον συγκεκριμένο χαρακτηρισμό και πως μπορεί κάποιος να τον αποφύγει (να είναι updated);
Παλιακός είναι κάποιος που πάει να το παίξει πολύ μοντέρνος και το χάνει. Αν κάποιος έχει γούστο και άποψη δεν θεωρείται ποτέ ξεπερασμένος. Άνθρωποι που έχουν δικό τους στιλ, δεν χρειάζονται yeezy και jordan για να θεωρούνται in fashion.
[gallery-567096]
Περιέγραψε μας την εμπειρία σου από το Dover Street Market New York και τη συνεργασία σου με την Patricia Field.
Είναι μια μοναδική και πολύ σημαντική στιγμή της καριέρας μου. Νομίζω ότι είναι το όνειρο κάθε δημιουργού να δει τη δουλειά του στις κρεμάστρες του DSM και να δουλεύει παράλληλα με την Patricia Field.
Δεδομένου ότι έχεις μια ομώνυμη boutique στη Μύκονο, ποιες οι διαφορές του Ελληνικού αγοραστικού κοινού από το διεθνές;
Οι γυναίκες του εξωτερικού, δεν ενδιαφέρονται για το αν κάποιος σχεδιαστής ντύνει κάποιους celebrities. Θα μπούνε μέσα στο κατάστημα και εφόσον τους αρέσει το ρούχο στο fitting, θα το αγοράσουν. Το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελληνίδων, θα κοιτάξει ποια έχει βάλει ρούχο μου, για να έρθει να το αγοράσει. Οι ξένες είναι περισσότερο αυθόρμητες αγοραστικά.
Μια ευχή, πρόταση, για την Ελληνική μόδα...
Να μας ζήσει!
Θεωρείς ότι υπάρχει λοιπόν!
Κάτι πάει να γίνει!
apostolos mitropoulos SS16 by Jenny.gr from Jenny Balatsinou on Vimeo.