REAL LIFE WHO

«Enrico Piaggio: Vespa»: Η αληθινή ιστορία πίσω από το πιο διάσημο σκούτερ του κόσμου


Σύρμα Κιουπελόγλου

28 Απριλίου 2021

Enrico Piaggio: Vespa
Η ταινία «Enrico Piaggio: Vespa» του Netflix σε μεταφέρει με μιας μαγικά στην Ιταλία του 1946. Σου αποκαλύπτει τη ζωή του Enrico Piaggio και την ιστορία του πιο διάσημου σκούτερ στον κόσμο, της «VESPA».

Η ταινία «Enrico Piaggio: Vespa» του Netflix σε μεταφέρει με μιας μαγικά στην Ιταλία του 1946. Σου αποκαλύπτει τη ζωή του Enrico Piaggio και την ιστορία του πιο διάσημου σκούτερ στον κόσμο, της «VESPA». Το όνομα της σημαίνει σφήκα στα ιταλικά και κατάφερε να εξελιχθεί από ένα σκούτερ μονού μοντέλου που κατασκευάστηκε το 1946 από την Piaggio & Co. στην Pontedera της Ιταλίας, σε μια πλήρη σειρά σκούτερ από επτά εταιρείες που σήμερα ανήκουν στην Piaggio. 

Ποια αληθινή ιστορία όμως, κρύβεται από πίσω;

Ο Piaggio γεννήθηκε στο Pegli της Ιταλίας στις 22 Φεβρουαρίου 2005, ο οποίος τότε ήταν ανεξάρτητος δήμος. Ο πατέρας του ήταν ο Rinaldo Piaggio, ιδρυτής της εταιρείας Piaggio. Ο ίδιος αποφοίτησε με πτυχίο Οικονομικών από το Πανεπιστήμιο της Γένοβας το 1927, και αργότερα έλαβε τιμητικό πτυχίο μηχανικής από το Πανεπιστήμιο της Πίζας, το 1951. 

Το 1938 και μετά τον θάνατο του πατέρα τους ο Enrico και ο αδερφός του Armando κληρονόμησαν την οικογενειακή επιχείρηση, η οποία αρχικά κατασκεύαζε βαγόνια τραίνου αλλά είχε περάσει στην παραγωγή αεροσκαφών από το ξέσπασμα του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου και μετά. Το εργοστάσιό όμως, υπέστη σοβαρές ζημιές από τους βομβαρδισμούς των συμμάχων και δεν μπόρεσε να συνεχίσει την παραγωγή αεροσκαφών όταν τελείωσε ο πόλεμος. 

Η κατεστραμμένη οικονομία της Ιταλίας, και η κακή κατάσταση των δρόμων της, δεν συνέβαλαν άμεσα στην ανασυγκρότηση της αγοράς αυτοκινήτων. Ο Enrico λοιπόν αποφάσισε να εγκαταλείψει το αεροναυτικό πεδίο προκειμένου να αντιμετωπίσει την επείγουσα ανάγκη της Ιταλίας για έναν σύγχρονο και οικονομικό τρόπο μεταφοράς για τις μάζες. Έτσι, λοιπόν ξεκίνησε την κατασκευή σκούτερ, τα οποία ονόμασε «Vespa», αναδεικνύοντας με τα χρόνια την Piaggio σε έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές δίκυκλων οχημάτων στον κόσμο. 

Τον Σεπτέμβριο του 1943 ο Piaggio τραυματίστηκε σοβαρά, μετά από πυροβολισμό στο λόμπι του Excelsior Hotel στη Φλωρεντία. Η ζωή του σώθηκε μόνο με την αφαίρεση ενός από τα νεφρά του.

Μετά από πολλά πρότυπα και προσπάθειες, στις 23 Απριλίου 1946, στις 12:00 μμ στο κεντρικό γραφείο για εφευρέσεις, μοντέλα και μάρκες του Υπουργείου Βιομηχανίας και Εμπορίου της Φλωρεντίας, ο Piaggio πήρε τελικά το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για μια «μοτοσικλέτα με λογική πολυπλοκότητα οργάνων και στοιχείων που συνδυάζονται με σκελετό με προφυλακτήρες και περίβλημα που καλύπτει ολόκληρο το μηχανικό τμήμα». Το πρωτότυπο της Vespa είχε ένα πίσω κάθισμα για έναν επιβάτη ή προαιρετικά ένα χώρο αποθήκευσης. Η αρχική «ασπίδα» της μπροστινής προστασίας ήταν ένα επίπεδο κομμάτι από μέταλλο aero. 

Μετά το δημόσιο ντεμπούτο της Vespa στην Έκθεση του Μιλάνου του 1946, τα πρώτα πενήντα σκούτερ πωλήθηκαν αργά. Με την εισαγωγή της πληρωμής με δόσεις, οι πωλήσεις απογειώθηκαν. Η Piaggio πούλησε περίπου 2.500 Vespas το 1947, πάνω από 10.000 το 1948, 20.000 το 1949 και πάνω από 60.000 το 1950. 

Παγκόσμια δημοφιλής όμως έγινε μέσω του Hollywood. Το 1952, η Audrey Hepburn και ο Gregory Peck, εμφανίστηκαν πάνω σε μία Vespa στην ταινία «Roman Holiday» για μια βόλτα στη Ρώμη. Η σκηνή αυτή είχε ως αποτέλεσμα περισσότερες από 100.000 πωλήσεις. Το 1956, ο John Wayne κατέβηκε από το άλογό του και ανέβηκε στο δίτροχο αρχικά για να μετακινείται μεταξύ των σετ, αλλά και ο Marlon Brando, ο Dean Martin και ο Abbe Lane είχαν γίνει ιδιοκτήτες Vespa. 

Το 1952 Vespa club εμφανίστηκαν σε όλη την Ευρώπη και οι εγγραφές ξεπέρασαν παγκοσμίως τις 50.000. Στα μέσα της δεκαετίας του 1950, οι Vespas κατασκευάζονταν με άδεια στη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, το Βέλγιο και την Ισπανία. Στη δεκαετία του 1960, η παραγωγή άρχισε και στην Ινδία, τη Βραζιλία και την Ινδονησία. Μέχρι το 1956, ένα εκατομμύριο είχαν πουληθεί, ενώ τα εκατομμύρια έγιναν δύο έως το 1960. Τότε ήταν που η Vespa, η οποία αρχικά σχεδιάστηκε ως ένα πρακτικό όχημα, άρχισε να συμβολίζει την ελευθερία και τη φαντασία, πράγμα που είχε ως αποτέλεσμα την περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων, σε τέσσερα εκατομμύρια έως το 1970 και σε δέκα εκατομμύρια στα τέλη της δεκαετίας του 1980.

Όσον αφορά την προσωπική ζωή του Enrico Piaggio, ήταν ο δεύτερος σύζυγος της Paola Antonelli, χήρας του διοικητή του El Alamein, συνταγματάρχη Alberto Bechi Luserna. Οι δυο τους μαζί με την κόρη από τον πρώτο της γάμο ζούσαν στη Villa Varramista που αγόρασε ο Piaggio το 1953. Αργότερα η θετή κόρη του παντρεύτηκε τον γνωστό βιομήχανο και πολιτικό Umberto Agnelli.

Τον Οκτώβριο του 1965, ο Piaggio αρρώστησε κατά τη διάρκεια μιας βιομηχανικής διαμάχης. Το ασθενοφόρο που τον πήγε στο νοσοκομείο έπρεπε να περάσει από πλήθη απεργών. Ο Piaggio βγήκε από το νοσοκομείο, αλλά πέθανε στο σπίτι δέκα ημέρες αργότερα. Χιλιάδες κόσμου κατέκλυσαν τους δρόμους καθώς περνούσε η κηδεία του, συμπεριλαμβανομένων πολλών και από τους πρώην απεργούς.
 

Πηγή φωτογραφίας imbd

Δείτε ακόμη:

Γίνε κι εσύ μέλος μόνο με 6€/ έτος στο συνδρομητικό Jenny.gr Exclusive Benefits

jenny.gr