Το σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης είναι αναγνωρισμένο από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας

Τετάρτη 12 Ιουνίου 2019

Τετάρτη 12 Ιουνίου 2019

Το σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης είναι αναγνωρισμένο από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας

Μόλις ήπιατε καφέ, παρόλα αυτά αισθάνεστε ότι οι δυνάμεις σας, σας εγκαταλείπουν. Οι υποχρεώσεις είναι τόσες πολλές που μπορεί να σας εξαντλήσουν. Κατά καιρούς μάλιστα  φορτώνεστε περισσότερα καθήκοντα από όσα μπορείτε να χειριστείτε, με αποτέλεσμα  να νιώθετε εγκλωβισμένοι.

Διαβάστε εδώ: Πώς μπορούμε να εργαστούμε σε ένα περιβάλλον με αρνητική ενέργεια .

 

Και ενώ οι περιπτώσεις αυτές είναι σχεδόν αναπόσπαστο κομμάτι της εργασίας, ωστόσο πολλές φορές το στρες έχει πιο σοβαρές επιρροές και τότε μιλάμε για το burnout ή σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης. Σε μία πρόσφατη δημοσίευση αυτή την εβδομάδα, ο ΠΟΥ ανακοίνωσε ότι το burnout περιλαμβάνεται στην 11η Αναθεώρηση της Διεθνούς Ταξινόμησης των Ασθενειών (ICD-11), ένα εγχειρίδιο που παρέχει κατευθυντήρια γραμμή στους ιατρούς.

Σύμφωνα με τον ΠΟΥ το burnout δεν είναι ιατρική πάθηση ή ασθένεια, αλλά είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει την κατάσταση υγείας ή την επαφή με τις υπηρεσίες υγείας - που σημαίνει ότι οι άνθρωποι μπορούν να προσεγγίσουν τους γιατρούς ή άλλους επαγγελματίες υγείας λόγω των σχετικών συμπτωμάτων. Το Burnout ορίζεται στο ICD-11 ως ένα σύνδρομο που θεωρείται ότι προέρχεται από χρόνιο στρες στο χώρο εργασίας το οποίο δεν έχει αντιμετωπιστεί με επιτυχία.

Διαβάστε εδώ: Οι καλύτερες συμβουλές για να επιβιώσετε στον εργασιακό χώρο και να μειώσετε τον κίνδυνο να βαρεθείτε

Το σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης χαρακτηρίζεται επίσης από τρία κύρια συμπτώματα: συναισθήματα της εξάντλησης της ενέργειας, αισθήματα αρνητικότητας που σχετίζονται με τη δουλειά ενός ατόμου και μειωμένη επαγγελματική αποτελεσματικότητα.

Ενώ αυτά τα συμπτώματα μπορεί επίσης να είναι ορατά σε καταστάσεις που δεν σχετίζονται με τον συγκεκριμένο σύνδρομο, ο ΠΟΥ δηλώνει ότι αυτή η διάγνωση πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο σε επαγγελματικό πλαίσιο. Οι επαγγελματίες υγείας πρέπει επίσης να αποκλείσουν πρώτα τη διάθεση και τις διαταραχές άγχους πριν κάνουν τη διάγνωση.

Σύμφωνα με μια έρευνα του 2017 από το μη κερδοσκοπικό αμερικανικό ινστιτούτο άγχους, η εργασία είναι η τρίτη πιο κοινή αιτία άγχους για τους Αμερικανούς. Το CDC αναφέρει ότι κατά μέσο όρο οι Αμερικανοί ξοδεύουν το 8% περισσότερο χρόνο εργασίας από ό, τι πριν από 20 χρόνια, για 47 ώρες την εβδομάδα κατά μέσο όρο. Επιπλέον, το 40% των εργαζομένων λέει ότι η δουλειά τους είναι αγχωτική, σύμφωνα με το CDC, και το 26% αισθάνεται ότι έχει «καεί» από τη δουλειά.

Έτσι πώς μπορείτε να διαχειριστείτε το μεγάλο φόρτο εργασίας χωρίς να χάσετε το μυαλό σας; Μια λύση είναι να πηγαίνετε στο γυμναστήριο. Μια μελέτη του 2017 αποκάλυψε ότι η άσκηση μπορεί να μειώσει την εξάντληση που σχετίζεται με την εργασία.

Άλλες έρευνες δείχνουν ότι το άγχος που σχετίζεται με την εργασία μπορεί να πλήξει τους ανθρώπους σκληρότερα εάν δεν λαμβάνουν υποστήριξη στο σπίτι ή στο κοινωνικό τους περίγυρο έξω από την εργασία και αν δεν κάνουν διαλείμματα (ακόμη και σύντομα) όλη την ημέρα.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.

More for you

Don't Miss