Πώς να καταπολεμήσετε το κοινωνικό άγχος στην εργασία

Τετάρτη 6 Νοέμβριος 2019

Για τους ανθρώπους που ζουν με κοινωνικό άγχος, ο χώρος εργασίας μπορεί να είναι μια αρκετά αγχωτική εμπειρία. Τι μπορούμε λοιπόν να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε αυτά τα συναισθήματα και να καταστήσουμε τον εργασιακό χώρο λιγότερο επικίνδυνο - και τελικά ευχάριστο - χώρο;

Είναι κατανοητό ότι ο χώρος εργασίας είναι ένα από τα πιο απαιτητικά περιβάλλοντα όταν πρόκειται για την αντιμετώπιση του κοινωνικού άγχους. Από συναντήσεις και παρουσιάσεις σε συνομιλίες και καθημερινές αλληλεπιδράσεις, η αποφυγή των ανθρώπων στην εργασία είναι σχεδόν αδύνατη. Και σε αντίθεση με την οικοδόμηση νέων φιλικών σχέσεων, οι κοινωνικές καταστάσεις στο γραφείο είναι συχνά αναπόφευκτες και ως εκ τούτου μπορούν να προκαλέσουν άγχος- ειδικά αν η δουλειά σας απαιτεί να παρευρίσκεστε σε συναντήσεις ή παρουσιάσεις. 

Το κοινωνικό άγχος στην εργασία (ή η κοινωνική φοβία, όπως ονομάζεται) περιγράφεται από το NHS ως «μακροχρόνιο και συντριπτικό φόβο κοινωνικών καταστάσεων» και μερικά συμπτώματα περιλαμβάνουν: 

Δυσκολία στο να να κάνετε πράγματα όταν παρακολουθούν άλλοι.

Αποφεύγετε ή ανησυχείτε πολύ για τις κοινωνικές δραστηριότητες, όπως ομαδικές συνομιλίες, φαγητό με την εταιρεία και πάρτι.

Αισθάνεστε συχνά άρρωστοι.

Έχετε ταχυκαρδίες. 

Πάσχετε από κρίσεις πανικού.

Υπάρχουν διάφορες θεραπείες διαθέσιμες για να βοηθήσετε τον εαυτό σας με το κοινωνικό άγχος: η γνωστική συμπεριφορική θεραπεία (CBT), για παράδειγμα, μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε τα αρνητικά πρότυπα σκέψης και συμπεριφορές - καθώς και να τα αλλάξετε. Η ομιλία με έναν θεραπευτή, παρομοίως, μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε τη ρίζα της φοβίας σας και να την αντιμετωπίσετε. 

Και, ενώ η αυτοβοήθεια πιθανότατα δεν θα θεραπεύσει το κοινωνικό άγχος, μπορεί όμως να το μειώσει. Είναι σημαντικό να λάβετε μέτρα για να αντιμετωπίσετε όλα όσα σας προκαλούν νεύρα, γιατί εάν τα αποφεύγετε τότε το άγχος μεγαλώνει ακόμη περισσότερο. 

Τέλος να θυμάστε πως κάθε φορά που βάζετε τον εαυτό σας εκτός της ζώνης άνεσής σας, θα αρχίζετε να διαπιστώνετε πως σταδιακά ο φόβος σας θα μειώνεται. Γενικά μπορεί να σας βοηθήσει εάν αρχίσετε να κάνετε δραστηριότητες που κανονικά αποφεύγετε - αυτό μπορεί να είναι δύσκολο στην αρχή, οπότε ξεκινήστε με μικρούς στόχους.
 

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα