Αλήθεια, πόσους ανθρώπους έχετε συναντήσει στη ζωή σας που σας έχουν πει χωρίς δεύτερη σκέψη ότι «γουστάρουν» τη δουλειά τους; Και χρησιμοποιώ το ρήμα «γουστάρω» γιατί όπως εξήγουσε κάποτε ένας πανεπιστημιακός καθηγητής είναι το μόνο ρήμα που θα έπρεπε να χρησιμοποιούμε όταν περιγράφουμε τη σχέση μας και τη δουλειά μας.
Όμως τις περισσότερες φορές, αντί να παθιαζόμαστε με αυτό που κάνουμε, έχουμε βρει απλά τον τρόπο να συμβιβαζόμαστε, πλάθοντας μια καθημερινότητα που δεν μας ταιριάζει πολύ αλλά την ανεχόμαστε. Τα στατιστικά δείχνουν ότι οι μισοί, με τους οποίους δουλεύουμε, έχουν δημιουργήσει μια εργασιακή ρουτίνα που θα μπορούσε να περιγραφεί ως «αθόρυβη απόγνωση», σύμφωνα με τον David Thoreau.
Και κάπως έτσι η εργασιακή μας «δυστυχία» γίνεται ένα πελώριο αρνητικό συναίσθημα που κατακλύζει όλη μας τη ζωή. Το πρωί ξυπνάμε με αγανάκτηση χωρίς να βρίσκουμε κανένα νόημα πίσω από την επιμονή με την οποία χτυπάει το ξυπνητήρι ενώ η κάθε συνήθεια που μας οδηγεί μέχρι τα σκαλιά του γραφείου γίνεται μηχανικά και αυτοματοποιημένα και το 8ωρο μοιάζει με αιώνα. Όσοι πάλι μέσα από τη δουλειά μας βρίσκουμε τον λόγο της ύπαρξής μας, τότε νιώθουμε πως ο χρόνος διαρκεί όσο ένα λεπτό.
Οι άνθρωποι που μισούν ή οριακά ανέχονται τη δουλειά τους, υποφέρουν από χρόνιο άγχος, εμφανίζουν υπέρταση και πολλά ψυχολογικά προβλήματα, σύμφωνα με το πανεπιστήμιο του Harvard. Τι πρέπει όμως, στ' αλήθεια να κάνουν για να φτάσουν στο σημείο να «γουστάρουν» τη δουλειά τους; Οι ειδικοί σε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα podcasts με τον τίτλο The Hidden Brain, καταλήγουν πως το μόνο που χρειάζεται, είναι να μπουν σε εφαρμογή τα τρία παρακάτω βήματα.
1. Φτιάξτε τρεις λίστες
Στη μία, συγκεντρώστε όλα τα πράγματα που σας αρέσουν στη δουλειά σας, ακόμη και τα πιο μικρά, ενώ στη δεύτερη σημειώστε όλα εκείνα που σας προκαλούν πονοκέφαλο. Η τρίτη λίστα πρέπει να είναι αφιερωμένη στα πράγματα που θα θέλατε να είναι διαφορετικά σε σύγκριση με την παρούσα εργασιακή σας ρουτίνα. Αυτό που χρειάζεται, είναι να είστε όσο πιο δημιουργικοί γίνεται και το σίγουρο είναι πως η λίστα σας θα φέρει άμεσα αποτελέσματα μόνο προς το καλύτερο.
2. Ενισχύστε το καλό συναδελφικό κλίμα
Δεν μπορείτε να κάνετε πολλά για να αλλάξετε το συναδελφικό κλίμα που επικρατεί στο εργασιακό σας περιβάλλον εάν δεν είναι καλό αλλά μπορείτε σίγουρα να βελτιώσετε τις σχέσεις σας μαζί τους. Κάντε ερωτήσεις και προσπαθήστε να ανακαλύψετε κοινά μεταξύ σας. Τα meetings μπορούν να γίνουν έτσι πιο ευχάριστα και δημιουργικά. Να θυμάστε πως όσο περισσότερο αλληλεπιδράτε μεταξύ σας, τόσο πιο αποδοτικοί θα γίνεστε στη δουλειά σας. Plus, κάθε πρωί θα πηγαίνετε με περισσότερο κέφι στη δουλειά!
3. Δημιουργήστε έναν νέο τίτλο δουλειάς στο μυαλό σας
Μπορεί να σας φαίνεται αστείο αλλά εάν βρείτε έναν τίτλο που να σας αντιπροσωπεύει πραγματικά, τότε θα έχετε καταφέρει να αγαπήσετε αυτό που κάνετε. Σκεφτείτε τι σας χαρακτηρίζει και συμπεριλάβετε το στην περιγραφή του τίτλου σας. Θα γίνει πολύ δημιουργικός και οι υπόλοιποι θα σας ξεχωρίζουν πιο εύκολα αφού η υπογραφή σας θα γίνει ξεχωριστή. Για παράδειγμα, μια υπάλληλος νοσοκομείου αυτοχαρακτηριζόταν ως "ambassador" και αυτό από μόνο του, την έκανε να νιώθει ότι κάθε φορά που πήγαινε στη δουλειά, βρισκόταν στο κέντρο του κόσμου.
Βρείτε τους πραγματικούς λόγους που σας οδήγησαν στη δουλειά σας και πάρτε κυριολεκτικά φωτιά! Υποσχόμαστε πως δεν θα ξανασηκωθείτε ξεψυχισμένα το πρωί από το κρεβάτι. Αντίθετα, θα νιώθετε πως ο χρόνος εκεί, πλέον δεν σας φτάνει.