REAL LIFE WORKING GIRL

Glossing: Όταν η θετικότητα μετατρέπεται σε τοξική συμπεριφορά στον εργασιακό χώρο


JTeam

14 Οκτωβρίου 2024

τοξική συμπεριφορά στη δουλειά
Unsplash/Cherrydeck
Το glossing είναι αρκετά συχνό στο χώρο εργασίας και ότι τείνει ιδιαίτερα να συμβαίνει σε περιόδους αγχωτικών αλλαγών

«Όλα είναι μια χαρά», «δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα», «εστιάζουμε μόνο στα θετικά». Αυτές, είναι πολλές φράσεις που ίσως έχεις ακούσει κατά καιρούς από τους ανώτερούς σου στον εργασιακό χώρο, κι αυτό είναι κάτι παραπάνω από εντάξει - εφόσον δεν φτάνουν στα όρια της θετικής τοξικότητας. Προφανώς, είναι εποικοδομητικό να εστιάζουμε στα θετικά σε κάθε έκφανση της ζωής, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως είναι λογικό να καταπιέζουμε τα συναισθήματά μας.

Πλέον, λοιπόν, οι ειδικοί κάνουν λόγο για μια ανερχόμενη τοξική συμπεριφορά στον εργασιακό χώρο, η οποία ονομάζεται «glossing». Αυτή η συμπεριφορά, είναι μια μορφή τοξικής θετικότητας κατά την οποία οι άνθρωποι καταπιέζουν και αρνούνται τα αρνητικά τους συναισθήματα, κάτι που θα μπορούσε να κρατάει πίσω τόσο τις εταιρείες όσο και τους εργαζόμενους. Πολλοί, μάλιστα, υποστηρίζουν ότι το glossing αναφέρεται στην αποτυχία ενός ηγέτη να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες στον χώρο εργασίας ή στην τάση του να αγνοεί τα προβλήματα, ωθώντας τους εργαζόμενους να μην είναι τόσο παραγωγικοί. Mε λίγα λόγια, οι ανώτεροι, αντί να αντιμετωπίζουν τις δύσκολες στιγμές στη δουλειά, προσπαθούν να απαλύνουν τις ανησυχίες των εργαζόμενων με τοξική θετικότητα, ενώ στην πραγματικότητα θα έπρεπε να κάνουν συζητήσεις για τα υποκείμενα προβλήματα που υπάρχουν.

Μιλώντας στο Bussiness Insider, η Λίνα Ρίνε, σύμβουλος επιχειρήσεων, τόνισε πως το glossing είναι αρκετά συχνό στο χώρο εργασίας και ότι τείνει ιδιαίτερα να συμβαίνει σε περιόδους αγχωτικών αλλαγών, οπότε εμφανίζεται ως μια φυσική αντίδραση στον φόβο. Ωστόσο, όταν οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι δεν τους καταλαβαίνουν ή πως οι ανώτεροί τους επιλέγουν να μη δίνουν βάση σε κραυγαλέα προβλήματα, δημιουργείται ένα αίσθημα ανασφάλειας.

Το να αποσιωπά κανείς τα πραγματικά του συναισθήματα ως απάντηση σε μια κουλτούρα τοξικής θετικότητας μπορεί να έχει επιβλαβείς συνέπειες. Κι όταν οι άνθρωποι αισθάνονται «υποχρεωμένοι» να κρύβουν τα συναισθήματά τους στη δουλειά, αυτό μπορεί να τους οδηγήσει στο να αισθάνονται υπερβολικά εξαντλημένοι. Σε κάθε περίπτωση, ένας διευθυντής πρέπει να ανεβάζει το ηθικό των εργαζομένων, σε μια εταιρεία, αλλά κυρίως να δημιουργεί ένα κλίμα ηρεμίας, όπου οι άνθρωποι αισθάνονται ότι τους καταλαβαίνουν.