Laura Barnes: H νεαρή σχεδιάστρια που μεταμορφώνει χαρτόκουτα σε φορέσιμα έργα τέχνης
Μάρθα Κουμπάνη
25 Αυγούστου 2021
Το Emma Corrin (πρόσφατα έκανε coming out ως non binary) φωτογραφήκε από τον fashion photographer Tim Walker για το W Magazine και οι εικόνες από το εντυπωσιακό editorial, με την avant garde αισθητική, κάνουν τον γύρο του διαδικτύου.
Σε αυτές το Corrin, φορά εκπληκτικά high fashion looks, δημιουργίες μεγάλων οίκων μόδας, όπως Prada, Burberry, Schiaparelli. To αποτέλεσμα μοναδικά καλλιτεχνικό, συνδυάζει την υψηλή μόδα με την τέχνη. Ανάμεσα στα σύνολα, τα οποία θυμίζουν περίτεχνα θεατρικά κοστούμια, το Emma Corrin εμφανίζεται μέσα σε ένα μεγάλο χαρτόκουτο, το οποίο φορά σαν φόρεμα.
Δεν πρόκειται όμως για ένα συνηθισμένο χαρτόκουτο αφού έχει την υπογραφή μιας νέας σχεδιάστριας. Η Laura Barnes μόλις αποφοίτησε από το Central Saint Martins και οι δημιουργίες της από χαρτόνι μας κέντρισαν αμέσως το ενδιαφέρον.
Στο site του B.A Fashion του Central Saint Martins, το portfolio της εντυπωσιάζει.
«Μου αρέσει να εξάγω στοιχεία από αντικείμενα και σώματα, που όταν συνδυάζονται με έναν φαινομενικά μη λογικό τρόπο, παρουσιάζουν μια νέα αντίληψη.»
Η Βρετανίδα σχεδιάστρια Laura Barnes επικεντρώνεται στην εκ νέου δημιουργία συμφραζομένων αντικειμένων, αντλώντας έμπνευση από το καλλιτεχνικό κίνημα Art Brut και τις δικές της φωτογραφίες. Το κίνημα γνωστό και ως «τέχνη του περιθωρίου» περιγράφει καλλιτεχνικά έργα που δημιουργούνται έξω από τα όρια της γνωστής τέχνης, από ανθρώπους που δεν έχουν άμεση σχέση με τους καλλιτεχνικούς κύκλους. Σύμφωνα με την Wikipedia το καλλιτεχνικό αυτό είδος ήρθε στην επιφάνεια από τον Γάλλο ζωγράφο και γλύπτη Jean Dubuffet, ο οποίος το περιέγραψε με τον όρο Art Brut (Ωμή Τέχνη), επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον του κυρίως στα έργα των έγκλειστων σε ψυχιατρικά ιδρύματα.
H ευρηματική σχεδιάστρια παίζει με την ιδέα της «τυχαίας τέχνης», παίρνοντας αναπάντεχα αντικείμενα και δίνοντας τους νέες λειτουργίες και ζωή, επαναχρησιμοποιώντας χαρτόνι, ακόμη και κώνους κυκλοφορίας για να το πετύχει αυτό.
Τα έργα του Bill (William) Traylor, ο οποίος ήταν αφροαμερικανός αυτοδίδακτος καλλιτέχνης εξιτάρουν το στιλ των σχεδίων της Barnes. Εστιάζει στις συνήθειές του να αντλεί στιγμές από το δρόμο σε τυχαία αντικείμενα και σχεδιάζει να συνεχίσει να «βασίζεται σε αυτήν την παιχνιδιάρικη αφέλεια».
Η Barnes, με υποτροφία του Bottega Veneta στις περγαμηνές της, λέει ότι ο χρόνος της στο Central Saint Martins της δίδαξε τη σημασία της ελαστικότητας, επιτρέποντάς της να «βρίσκει λύσεις και να κάνει τα πράγματα να συμβούν». Φαντάζεται ότι το άτομο που θα φορέσει την συλλογή της θα ήθελε να εισέλθει στον κόσμο της έκφρασης και θα «εκτιμούσε την παρατήρηση φαινομενικά ασήμαντως πράξεων τυχαίας τέχνης». Με «ένα εκατομμύριο ιδέες», όπως λέει, να γυρίζουν στο μυαλό της για κάθε μοναδικό concept, η Laura πιστεύει στην «φιλόδοξες, λιγότερο συμβατικές ιδέες και την υλοποίηση τους», κάτι που θεωρεί ότι οδήγησε σε μια «πιο διαισθητική» διαδικασία σκέψης.
H εμπειρία της στη Loewe και το Maison Margiela την έχουν προετοιμάσει για το μέλλον μετά την αποφοίτηση της, ενώ το ταλέντο της την οδηγεί. Και αν κρίνουμε από τις μέχρι τώρα δουλειές της, θα ακούμε πολύ συχνά για αυτήν από εδώ και πέρα.
Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τις τάσεις της μόδας, τα τέλεια outfits και τα πιο hot fashion news.