Ποια είναι η (τρομερή) Venetia La Manna και γιατί πρέπει να ακούσεις αυτά που έχει να σου πει

Μάρθα Κουμπάνη
Παρασκευή, 17 Σεπτεμβρίου 2021

Η Venetia La Manna (πρώην Falconer) δείχνει μικροκαμωμένη και εύθραστη, μέσα στα πολύχρωμα σύνολα και τα μεγάλα τετράγωνα γυαλιά της, όμως μην ξεγελιέστε. Μπορεί να γίνει πολύ σκληρή και αυθάδης σε ό, τι έχει να κάνει με το περιβάλλον και την βιωσιμότητα.

Δεν δισταζει να προκαλέσει και ακόμα και να ξεμπροστιάσει τα μεγαλύτερα fashion brands, high street κολοσσούς, ενώ παραμένει στιλάτη και ντυμένη με τις μεγαλύτερες τάσεις της μόδας, κάνοντας βιώσιμες επιλογές, και έχοντας 140 χιλιάδες οπαδούς μόνο στο Ιnstagram.

 

Είναι πολλά πράγματα: Βroadcaster, slow fashion campaigner και co-founder του Remember Who Made Them, μιας πλατφόρμας που βοηθά στην ενεργοποίηση μιας νέας οικονομίας αλληλεγγύης στη μόδα. Είναι δημιουργός της επιτυχημένης σειράς podcast All The Small Things, η οποία έχει συγκεντρώσει πάνω από 2 εκατομμύρια downloads. Σε όλα τα κοινωνικά της δίκτυα, η Venetia προκαλεί τα fast fashion brands με τον δικό της καυστικό τρόπο (η δική της της δύναμη έγκειται στη δύναμη του λόγου) και απευθύνεται στους εμπόρους λιανικής για τις ανήθικες πρακτικές τους στην αλυσίδα εφοδιασμού μόδας. Το BBC Radio 4, το BBC World News και το NowThis News είναι μερικές μόνο από τις πλατφόρμες όπου η Venetia έχει συζητήσει θέματα που σχετίζονται με την κρίση της μόδας και του κλίματος. Έχει γράψει για τους The Independent, Eco Age και The Glossary.

Λέει αλήθειες. Όπως προαναφέραμε η Venetia τολμά όχι απλά να αμφισβητεί τις πρατικές των fast fashion brands, που ντύνουν του περισσότερους από εμάς όπως η H&M και το Asos, αλλά να εξηγεί με κάθε λεπτομέρεια και σε πολλές περιπτώσεις με αποδείξεις, μοιράζεται το greenwashing που κρύβεται πίσω από τις δήθεν βιώσιμες και ηθικές συλλογές και καμπάνιες τους.

Μέσα από τα βίντεο και τις δημοσιεύσεις της μπορεί κανείς να μάθει πολλά σχετικά με το τι ισχύει πραγματικά και τι όχι στην μόδα. 

Η Venetia μας ανοίγει τα μάτια όχι μόνο σε ό,τι αφορά την κατασκευή, τα υλικά των ρούχων και τις συνθήκες εργασίας των εργαζομένων στην βιομηχανία της μόδας, αλλά και σε άλλα θέματα-συνδετικούς κρίκους, όπως ο βιγκανισμός, ο φεμινισμός και το femwashing των εταιριών, ο ρατσισμός και πολλά ακόμα. 

H νεαρή είναι ειλικρινής και διάφανη σχετικά με το ταξίδι της από μη ενημερωμένη καταναλώτρια σε ακτιβίστρια του κλίματος και ενθαρύννει όλους εμάς να μην αισθανόμαστε άσχημα για την μέχρι τώρα μη-ηθική στάση μας. 

Εκείνη ξεκίνησε την έρευνά της για τη βιομηχανία της μόδας και τις αλυσίδες εφοδιασμού το 2017 και άρχισε να αλλάζει τις συνήθειές της. Αρχικά με το να μην αγοράζει καινούργια ρούχα και αξεσουάρ και να απολαμβάνει αυτα που είχε ήδη, και στη συνέχεια κάνοντας αγορές από δεύτερο χέρι, ενώ ξεκίνησε να ασχολείται με ανταλλαγές και ενοικίαση. 

Από τον zero waste γάμο της με τον γνωστό σεφ Max La Μanna μέχρι το να μοιράζεται το αγαπημένο της φιλικό προς το περιβάλλον απορρυπαντικό ρούχων, τα vintage καταστήματα και τα vegan καφέ του Λονδίνου, δίνει τα πιο χρήσιμα tips. Με τη βοήθειά της, το να κάνουμε τα δικά μας βήματα προς τη βιωσιμότητα φαίνεται πιο εύκολο. 

Πιστευεί πως ο καθένας μπορεί να είναι λάτρης της μόδας και υποστηρικτής της βιωσιμότητας ταυτόχρονα.

Για εκείνη οι λάτρεις της μόδας έχουν όλες τις δεξιότητες που χρειάζονται για να είναι καλοί σε αγορές με περιβαλλοντική συνείδηση, καθώς γνωρίζουν ήδη το προσωπικό τους στιλ και θα είναι πρόθυμοι να αφιερώσουν λίγο χρόνο για να βρουν θησαυρούς που θα έχουν για πάντα. Ο διαδικτυακός κόσμος άλλωστε έχει κάνει πολύ πιο εύκολη την επένδυση σε vintage και μεταχειρισμένα κομμάτια. 

Σε ότι αφορά το δικό της καταναλωτικό προφίλ, η ίδια εξηγεί πως καταφέρνει να έχει μια βιώσιμη γκαρνταρόμπα.

Φροντίζει τα ρούχα της - οργανώνει την γκαρνταρόμπα της με τέτοιο τρόπο ώστε να ξέρει ακριβώς τι υπάρχει και έτσι μπορεί να φορέσει όσο το δυνατόν περισσότερο αυτά που έχει. Αν χρειάζεται την αίσθηση του καινούργιου, ανταλάσσει με έναν φίλο και αν χρειαστεί κάτι για μια εκδήλωση ή περίσταση, νοικιάζει.

Αγοράζει όσο πιο λίγα μπορεί, αλλά όταν το αγοράζει, επενδύει σε κομμάτια που αγαπούσε πολύ ή προτιμά μια ethical brand που οι αξίες του ταιριάζουν με τις δικές της. Δεν πλένει άσκοπα τα ρούχα της και διαβάζει πάντα τις οδηγίες. Χρησιμοποιεί ένα φιλικό προς το περιβάλλον απορρυπαντικό και τα πλένει στου 30 ℃ ή λιγότερο σε σύντομο πρόγραμμα και στεγνώνει τα ρούχα της φυσικά.