ΣΤΙΛ

Πόσο έτοιμοι είμαστε για τους άνδρες plus size μοντέλα;


Μάρθα Κουμπάνη

15 Φεβρουαρίου 2022

Πόσο έτοιμοι είμαστε για τους άνδρες plus size μοντέλα;
Πόσο έτοιμοι είμαστε για τους άνδρες plus size μοντέλα;

Τα τελευταία χρόνια, έχουμε δει γυναίκες με καμπύλες όπως η Ashley Graham, η Precious Lee και η Alva Claire να εντυπωσιάζουν στο runway για μεγάλα luxury brands όπως οι Versace, Fendi και Michael Kors. Τις θαυμάζουμε και αντλούμε από αυτές έμπνευση σχεδόν καθημερινά. Έχετε όμως σκεφτεί αν υπάρχουν αντίστοιχα άνδρες plus size μοντέλα; Θυμάστε άραγε κανέναν; Και επίσης, πώς θα σας φαινόταν αν τους βλέπατε συχνότερα σε καμπάνιες και shows;

Αλλά, πού είναι οι άνδρες plus size; Μόνο 7 από τις 77 επωνυμίες παρουσίαζαν ανδρικά μοντέλα plus-size στις men's wear συλλογές για Φθινόπωρο/Χειμώνα 2022, σύμφωνα με την ανάλυσή της Vogue Business.

Καμία από τις επτά επωνυμίες δεν ήταν μεγάλος οίκος μόδας, αλλά τα νέα ονόματα Kidsuper, Études, Casablanca, Magliano, Kiko Kostadinov, Maison Mihara Yasuhiro και Doublet.

Ο πρόεδρος της IMG Models, Ivan Bart, ο οποίος ενσωμάτωσε τα κορίτσια με καμπύλες στο κύριο γυναικείο τμήμα του το 2014, πιστεύει ότι τα success stories αυτών τψν γυναικών πρέπει να αποτελέσουν παράδειγμα για το size inclusivity μεταξύ των δύο φύλων. «Θα ήθελα να το δω αυτό στην ανδρική επιχείρηση τώρα», λέει. "Είναι ώρα. Θέλω να δω την ίδια αλλαγή».

Οι casting directors θέλουν να παρουσιάσουν ένα φάσμα ανδρικών σωματότυπων σε luxury καμπάνιες και shows. Επισημαίνουν, ωστόσο, ότι η έλλειψη ποικιλομορφίας συλλογές και η αισθητή έλλειψη ζήτησης για ανδρική μόδα plus-size εμποδίζει την πρόοδο.

Γιατί οι άντρες είναι πίσω;
Μέχρι πρόσφατα, τα fashion και luxury brands δίσταζαν να παρουσιάσουν μοντέλα plus-size. Η IMG είναι η μόνη μεγάλη εταιρεία που έχει ένα ανδρικό τμήμα plus-size, την Brawn, που ξεκίνησε το 2016. «Βρέθηκα σε πολλές συζητήσεις με ανθρώπους που το σκέφτονται υπερβολικά, σκέφτονται υπερβολικά τον καταναλωτή», λέει ο Bart. «Υπήρχε πάντα ένας δισταγμός, όπως «θα το αγοράσει το ευρύ κοινό;» Θα έρθουν στο μαγαζί;»

Υπάρχουν ωστόσο ενθαρρυντικά βήματα. Το 2020, το Savage x Fenty της Rihanna επιστράτευσε το μοντέλο Steven G (Green) για την καμπάνια ανδρικών εσωρούχων. Η απάντηση ήταν viral: ένα tweet της φωτογραφίας, με λεζάντα "Okay Rihanna", έλαβε σχεδόν 300.000 likes και πάνω από 30.000 retweets. Η συλλογή εσωρούχων εξαντλήθηκε σε 12 ώρες. Το Savage x Fenty ήταν η πρώτη δουλειά του Green στο modeling. Έκτοτε, έχει συνεργαστεί με τη Nike, την Adidas και την Lululemon.

Τα ενδύματα plus-size εκτιμάται ότι έχουν αξία πάνω από 32 δισεκατομμύρια δολάρια μόνο στις ΗΠΑ, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 21 % της συνολικής αγοράς γυναικείων ενδυμάτων στις ΗΠΑ, σύμφωνα με έρευνα της Coresight. Οι επωνυμίες και τα πρακτορεία τείνουν να υποτιμούν τις ευκαιρίες στο ανδρικό plus size modeling, αλλά όσοι ερωτήθηκαν για αυτήν την ιστορία υποστηρίζουν ότι οι άνδρες plus size μοντέλα είναι έτοιμα να φορέσουν πολυτελή ρούχα.

Η Holly Cullen, casting director που έχει συνεργαστεί με τους The Row και Qasimi, είπε ότι είναι σύνηθες να δίνεται το ίδιο σύντομο brief και measurments σε όλους τους άνδρες που συμμετέχουν σε μια καμπάνια ή fashion show, ενώ υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ποικιλία στα briefs που δίνονται για τα γυναικεία σώματα. .

Το τμήμα Brawn της IMG έχει κάνει σημαντικά βήματα, λέει ο Bart. Από την άλλη το πρακτορείο Select Models, το οποίο αντιπροσωπεύει τον David Gandy, μεταξύ άλλων, έχει επί του παρόντος μια ομάδα από άνδρες plus-size μοντέλα στα books της, αλλά σχεδιάζει να επεκταθεί όταν αυξηθεί η ζήτηση.

«Πώς ξέρουν ότι δεν υπάρχει ζήτηση όταν δεν έχουν δοκιμάσει;» λέει ο Zach Miko, το πρώτο μοντέλο plus-size που υπέγραψε στο τμήμα Brawn της IMG, ο οποίος έχει συνεργαστεί με brands όπως η Levi's. O Μiko επισημαίνει ότι η luxury fashion είναι πιο αργή σε ότι αφορά το inclusivity σε σχέση με τα μεγάλα brands και εκπροσώπους της fast fashion, ενώ έχουν επικοινωνούν καλύτερα και κατανοούν πιο γρήγορα τι θέλει το καταναλωτικό κοινό. Ο Miko έχει μέγεθος μέσης 40-42, που, όπως τονίζει, είναι το μέσο μέγεθος ανδρικής μέσης στις ΗΠΑ.

Πριν από την πανδημία, ο Miko επιλέχθηκε για μια καμπάνια του ιταλικού οίκου Dolce & Gabbana, που γυρίστηκε στη λίμνη Κόμο. Στη συνέχεια ήρθε η πανδημία η οποία μείωσε τo budget και φρέναρε πολλές παραγωγές.

Η Natalie Guzman, συμπρόεδρος και CMO του Savage x Fenty, λέει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στον διάλογο για την συμπερίληψη ανδρών plus size models. «Αν ακούτε τι λένε οι πραγματικοί άνθρωποι, θα δείτε ότι υπάρχει ζήτηση… όχι μόνο για προϊόντα αλλά και για αλλαγές. Η εκπροσώπηση έχει σημασία και υπάρχουν ξεκάθαρα δεδομένα που δείχνουν ότι πολλοί αγνοούνται».

To πρόβλημα με τα μεγέθη των ρούχων

Ένα πρώτο βήμα προς την πρόοδο μπορεί να είναι η επέκταση της γκάμας των μεγεθών των ρούχων, συμφωνούν τα στελέχη της βιομηχανίας μοντέλων.

Ο Charlie Clark-Perry, ένας αντζέντης που εκπροσωπεί το μοντέλο James Corbin, ο οποίος έχει συνεργαστεί με τον Valentino, τον Charles Jeffrey και περπάτησε στo runway Tommy Hilfiger το 2021 θυμάται όταν δέχθηκε τηλεφώνημα από μεγάλo brand μετά από ένα fitting με τον Corbin. Tου ζητούσαν ένα άλλο μοντέλο plus-size γιατί «τα ρούχα ήταν πολύ στενά». Εκείνος απάντησε, «αν το δείγμα είναι πολύ στενό, δεν φτιάχνεις plus-size ρούχα». Πλέον ο Clark-Perry δεν στέλνει μοντέλο σε casting ή fitting χωρίς προηγουμένως να τον διαβεβαιώσουν ότι τα ρούχα είναι κατάλληλα.

Είναι δύσκολο να έχεις εκπροσώπηση στην πασαρέλα, αν δεν προσφέρεις συμπεριληπτικότητα στα ράφια, λέει το μοντέλο Steven G. «Αν δεν έχεις διαθέσιμα μεγέθη XXL ή XXXL είναι δύσκολο να έχεις εκπροσώπηση», λέει. «Όμως, υπάρχουν τόσοι πολλοί άνθρωποι σε αυτά τα μεγέθη μέγεθος που θέλουν να φορέσουν luxury ρούχα».

Για το show του AW22 στο Μιλάνο, ο Luchino Magliano σχεδίασε τρεις plus-size εμφανίσεις για την πασαρέλα. Ωστόσο, όταν η casting director Julia Asaro αναζήτησε τα πρόσωπα που θα φορούσαν τα looks ανάμεσα στα κορυφαία πρακτορεία του Μιλάνου, εκείνη και ο σχεδιαστής περιορίστηκαν σε μία μόνο εμφάνιση plus-size. Τα πρακτορεία με τα οποία συνεργάζονταν απλά δεν είχαν αρκετές επιλογές όσον αφορά τα μοντέλα.

Συνοψίζοντας, σε αντίθεση με την γυναικεία plus size μόδα που έχει επιτύχει τεράστια άλματα, η ανδρική παραμένει αρκετά πίσω, χάρη σε μία σειρά από παράγοντες που λειτουργούν ανασταλτικά. Από την πανδημία που αποτέλεσε τροχοπέδη για την συμπερίληψη των plus size ανδρών, στην έλλειψη μεγάλης γκάμας μεγεθών των ρούχων. Την ώρα που εκεί έξω υπάρχουν ταλέντα που περιμένουν να αναγνωριστούν και να αφομοιωθούν από την βιομηχανία της μόδας, οι fashion insiders δείχνουν αισιόδοξοι.

Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τις τάσεις της μόδας, τα τέλεια outfits και τα πιο hot fashion news.