ΣΤΙΛ

Emilio Pucci: Η αναβίωση του brand φέρνει ξανά τη χαρά και την αισιοδοξία στο ντύσιμο


Μάρθα Κουμπάνη

22 Απριλίου 2022

Emilio Pucci: Η αναβίωση του brand φέρνει ξανά τη χαρά και την αισιοδοξία στο ντύσιμο
Μετά τον Jean Paul Gaultier, o Emilio Pucci είναι το επόμενο brand που αναβιώνει

Την ώρα που το dopamine dressing αναδεικνύεται ως μια από τις πιο σημαντικές τάσεις της μεταπανδημικής μόδας, με βασικό στόχο την επιλογή ρούχων που ενισχύουν την αισιοδοξία μέσω των φωτεινών χρωμάτων, των έντονων εκτυπώσεων και των υφών, φαίνεται πώς διαμορφώνεται πρόσφορο έδαφος για το brand Emilio Pucci να επιστρέψει στο προσκήνιο.

Τα χαρούμενα ready to wear της ιταλικής μάρκας, που επικεντρώνονται κυρίως στα signature swirling prints, φέρνουν μια παιχνιδιάρικη διάθεση στο καθημερινό ντύσιμο μετά από δύο χρόνια μέσα σε φόρμες και φούτερ.

«Τα τολμηρά, χαρούμενα μοτίβα είναι ακριβώς αυτό από το οποίο έλκονται οι αγοραστές σε έναν κόσμο μετά το lockdown», λέει η Noelle Sciacca, επικεφαλής του women's editorial στο The RealReal. Η Laura Sophie Cox, στιλίστρια των διασήμων που έχει ντύσει μεταξύ άλλων την Olivia Rodrigo και την Emma Watson, προσθέτει: «Μετά από τα τελευταία δύο χρόνια, είναι τόσο αναζωογονητικό να βλέπεις έναν σχεδιαστή να εμπνέει μια αίσθηση χαράς στις σιλουέτες του».

Όμως, ενώ υπάρχει ένας μακρύς κατάλογος από brands που σχεδιάζουν πολύχρωμα και fun items, αυτά που συμβαίνουν στα παρασκήνια του Pucci, είναι που το καθιστούν ιδιαίτερα έτοιμο να επιστρέψει δυναμικά.

Το 2021 ήταν ένα έτος μετασχηματισμού. Τον Ιούνιο, ανακοινώθηκε ότι η LVMH αναλάμβανε την πλήρη ιδιοκτησία του οίκου. (Ο όμιλος απέκτησε μερίδιο 67% στην Pucci το 2000). Στη συνέχεια, τον Σεπτέμβριο, ο οίκος Pucci αποκάλυψε το όραμά του για το μέλλον: Η Camille Miceli, η πιο πρόσφατη creative director αξεσουάρ στη Louis Vuitton, θα αναλάμβανε το τιμόνι.

Η Miceli είναι έτοιμη να κάνει το ντεμπούτο της στην πρώτη της συλλογή στις 29 Απριλίου στο Κάπρι, της Ιταλίας. Καθώς πλησιάζει μια νέα εποχή, ο κριτικός μόδας Luke Meagher το βλέπει ως μια ευκαιρία να «εμπνεύσει νέα ζωή σε μια επωνυμία που, πολλοί νέοι δεν γνωρίζουν. Δεν ξέρουν τίποτα για αυτό, εκτός από τα πολύχρωμα prints του».

Ο Pucci ιδρύθηκε το 1947. Tρία χρόνια αργότερα, ο Emilio Pucci άνοιξε την πρώτη του μπουτίκ στο Κάπρι. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '60, το brand έγινε δημοφιλές για τα πολύχρωμα, ψυχεδελικά εμπριμέ του, που επακτάθηκαν σε όλα τα είδη αθλητικών ενδυμάτων και βασικών ειδών των διακοπών.

Επέστρεψε στις πολιτιστικές συζητήσεις της δεκαετίας του '00 χάρη σε μια σειρά από διάσημους σχεδιαστές που ανέλαβαν τα ηνία: Christian Lacroix από το 2002 έως το 2005, Matthew Williamson από το 2005 έως το 2008 και Peter Dundas από το 2008 έως το 2011.

Θα περίμενε κανείς να δεις celebrities όπως η Nicole Richie, η Jennifer Lopez και η Lindsay Lohan ντυμένες με γεωμετρικές, πολύχρωμες δημιουργίες του οίκου. Αλλά ο Pucci δεν ποτέ ήταν ένα brand της ήσυχης πολυτέλειας όπως για παράδειγμα αυτή της Phoebe Philo στον Céline - που κυριάρχησε τη δεκαετία του 2010. Και αφού ο Massimo Giorgetti του MSGM άφησε τον ρόλο του creative director το 2017, ο Pucci βρέθηκε χωρίς επικεφαλής σχεδιαστή μέχρι το 2021.

Τώρα, καθώς η βιομηχανία περιμένει με ανυπομονησία το ντεμπούτο της Miceli, η εταιρία βρίσκεται στη μέση μιας μεγάλης αναβίωσης του vintage. Τους τελευταίους 12 μήνες, το TheRealReal σημείωσε αύξηση 437% στη ζήτηση για vintage Pucci και 42% αύξηση στις πωλήσεις.

Οι νεότερες γενιές ανακαλύπτουν τώρα την κληρονομιά Pucci στην μόδα και θέλουν να πειραματιστούν με αυτή. Από την άλλη, οι πιο παλιοί βλέπουν την επιστροφή του με μια γλυκιά νοσταλγία.

@daughterofahoarder

Emilio Pucci bag reveal - thrifted from an Italian vintage store

♬ SIMP SCREAM - (∵✷‿✷∵) h3ll y34h

Σύμφωνα με το TikTok, οι λέξεις-κλειδιά #upcycling, #vintage και #thrifted έχουν δημιουργήσει περισσότερες από 26 δισεκατομμύρια προβολές μαζί. Μόνο το hashtag #emiliopucci έχει περισσότερες από 10 εκατομμύρια προβολές. Οι χρήστες της δημοφιλούς πλατφόρμας αναζητούν και μοιράζονται vintage θησαυρούς με τους ακολούθους τους. Ταυτόχρονα μερικές από τις πιο επιδραστικές γυναίκες του fashion industry όπως oι Hadids και οι Jenners, βάζουν τη σφραγίδα τους στην επιστροφή του brand, φορώντας vintage συλλογές του. Mένει να δούμε αν η νέα καλλιτεχνική διαευθύντρια θα επικεντρωθεί στα αξεσουάρ για την πρώτη της συλλογή όπως έκαναν οι προκάτοχοί της, ή αν θα επενδύσει στα εμβληματικά patterns του Εmilio Pucci.

Καθώς το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του Pucci συγκλίνουν σε μια ψυχεδελική δίνη, είναι η στιγμή της Miceli να δείξει στον κόσμο πόση χαρά μπορεί να φέρει η μόδα.