Οι σχεδιαστές και οι πολιτικοί έχουν από καιρό εκτιμήσει τα οφέλη από την εποχιακή αυτή συμμαχία.
Οι Αμερικανοί σχεδιαστές μόδας και οι Ευρωπαίοι «αντίπαλοί» τους μάχονται πολλές δεκαετίας για το ποιος θα ντύσει τα πολιτικά πρόσωπα και τις συζύγους τους, σε σημαντικές φωτογραφικές στιγμές όπως εγκαίνια, γάμους, κρατικά δείπνα και άλλες εκδηλώσεις που προσελκύουν το ενδιαφέρον των media. Αλλά ειδικά τα τελευταία χρόνια και οι δύο πλευρές έχουν κατανοήσει το πώς μπορούν να βοηθήσουν ο ένας τον άλλον.
Η Gabriela Hearst για παράδειγμα, δεν είναι μόνο η αγαπημένη σχεδιάστρια της Πρώτης Κυρίας, Jill Biden, αλλά συμμετείχε και στην προεδρική εκστρατεία. Ο Prabal Gurung, ο οποίος έντυνε την Michelle Obama, την Αντιπρόεδρο Kamala Harris και άλλες υψηλά υστάμενες Δημοκρατικές φιγούρες, στηρίχθηκε σε μια άλλη κυρία του ιδίου κόμματος -την φίλη του Huma Abedin- ώστε να του απονείμει το ανθρωπιστικό βραβείο από το Fashion Group International στη «Night of Stars» τον περασμένο Νοέμβριο.
Με λογαριασμούς στα social media που αριθμούν εκατομμύρια, ονόματα όπως ο Ralph Lauren, ο Christian Siriano, ο Brandon Maxwell, ο Oscar de la Renta, η Carolina Herrera και η Vera Wang ίσως μπορούν να δώσουν σε αυτά τα πολιτικά πρόσωπα κάτι παραπάνω από ένα όμορφο ρούχο. Αρκετοί αποφεύγουν να δείχνουν εμφανώς την προτίμησή τους σε συγκεκριμένους σχεδιαστές, όμως το γεγονός ότι η μόδα μπορεί να φέρει κοντά ανθρώπους διαφορετικών πολιτικών πεποιθήσεων, είναι γεγονός.
Τέτοιες συμφωνίες έχουν σίγουρα και την άσχημη πλευρά τους όσον αφορά τη «χασούρα» από το κοινό που τους ακολουθεί, αλλά τις περισσότερες φορές η ευκαιρία να προσελκύσουν περισσότερο κόσμο είναι μεγαλύτερη. Ο David Schweidel, καθηγητής marketing στο Goizueta Business School του Emory University, είπε «Είναι αμφίδρομο. Ο πολιτικός που συνεργάζεται με τον σχεδιαστή έχει ήδη το κοινό του. Απλά αυτός είναι ένας άλλος τρόπος να φτάσουν ένα κοινό που να μην είχαν πρόσβαση.»
Οι οριακά αχαλίνωτες αναρτήσεις του κοινού στα social media και η παγκόσμια κάλυψη των πρόσφατων γάμων πολιτικών οικογενειών, όπως της Naomi Biden, αντικατοπτρίζουν το πόσο ενδιαφέρον υπάρχει γύρω από τη μόδα.
Αλλά γυρνώντας πίσω στους δεσμούς μεταξύ σχεδιαστών και πολιτικών προσώπων: Ενώ οι σχεδιαστές μπορούν να «μαζέψουν» νέους καταναλωτές, οι πολιτικοί μπορούν να προσελκύσουν νέους χρηματοδότες για το κόμμα τους ή ακόμα και υποψηφίους. Ο Schweidel λέει πώς: «Εννοείται. Μένοντας στην Georgia, έχουμε δει πολλές χορηγίες μέσω των social media και από τις δύο πλευρές στον δεύτερο γύρο για τη Γερουσία των Η.Π.Α.»
Ενώ οι σχεδιαστές συνεχίζουν να εργάζονται με πολιτικούς για συγκεκριμένα events, όλο και περισσότερο συνεργάζονται με αυτούς που έχουν παρόμοια πολιτικά πιστεύω. «Ξανά, είναι αμφίδρομο.» αναφέρει ο Schweidel. Με τη γνώση ότι τα social media είναι η πηγή των πληροφοριών για τις νεότερες γενιές, αναμένει ότι οι πολιτικοί και οι σχεδιαστές θα συνεργάζονται όλο και πιο στενά ώστε να διαδώσουν τα μηνύματά τους.
Ο καθηγητής Michael Serazioa του Boston College περιμένει ότι οι σχεδιαστές μόδας θα συνεργάζονται ολοένα και με περισσότερους αριστερούς πολιτικούς. «Αυτή μπορεί να είναι μια λαθεμένη δική μου άποψη, θεωρώντας ότι η τέχνη είναι αριστερή. Αλλά μάλλον σαν άποψη είναι σωστή σε συγκεκριμένα ζητήματα όπως η περιβαλλοντική αφύπνιση και η LGBQT κοινότητα. Αναρωτιέμαι πόσοι σχεδιαστές θα ήθελαν να εργαστούν μαζί με πολιτικούς σαν τον Trump.» λέει χαρακτηριστικά.
Βέβαια υπάρχει και ο Ralph Lauren που ενώ έντυσε τον Donald Trump, έντυσε και τον Joe Biden!
Ο Rahul Bhargava, βοηθός καθηγητή στη δημοσιογραφία και στο art and design στο Northeastern University σημείωσε ότι πολλοί πολιτικοί αντιγράφουν influencers, με σκοπό να κερδίσουν περισσότερη προσοχή.
Επίσης ο Bhargava αναφέρει πως αρκετές έρευνες έχουν δείξει ότι οι ενδυματολογικές επιλογές των πολιτικών που είναι γυναίκες, συζητούνται πολύ περισσότερο από ότι εκείνες των ανδρών. Δυστυχώς αυτό τις ευτελιζει και τις κάνει να φαίνονται μόνο σαν celebrities, το οποίο απλά δεν τις αφήνει να τις πάρουν στα σοβαρά.
«Δείτε την τωρινή Αντιπρόεδρο των Η.Π.Α. Είναι Αμερικάνα, Ασιάτισσα-Αμερικάνα, σε μια οικογένεια με διαφορετικές κουλτούρες και είναι επίσης και Αφρικανή-Αμερικάνα. Αυτές είναι πολλές ιδιότητες.» λέει.
Καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι σαν την Kamala Harris θα εκλέγονται, θα σημειωθεί μεγαλύτερη προσπάθεια στο να μάθουν πώς να εκφράζουν αυτές τις ιδιότητες μέσω της μόδας, χωρίς να ευτελίζουν τις απόψεις τους μόνο και μόνο από αυτό που φοράνε. «Θα προτιμούσαν να το παρουσιάζουν σαν μια αντανάκλαση ενός μέρους της ταυτότητάς τους.» αναφέρει ο Bhargava.
Μπορείτε να διαβάσετε όλο το άρθρο εδώ.
Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τις τάσεις της μόδας, τα τέλεια outfits και τα πιο hot fashion news.