2000-2020: Apostolos Mitropoulos, RIP Haute Couture

Χριστίνα Θεοδωροπούλου
Πέμπτη, 08 Οκτωβρίου 2020

Δύο δεκαετίες γεμάτες αντιδραστικά απολαυστική δημιουργικότητα. Δύο δεκαετίες με τον Απόστολο Μητρόπουλο να ταράζει τα νερά της συνεσταλμένης κατά κανόνα ελληνικής μόδας. Ο Απόστολος Μητρόπουλος, χωρίς συστολές αισθητικές και προσωπικές, έβαλε το δικό του λιθαράκι στην haute couture της χώρας μας. Ένα κεφάλαιο, που μάλλον ολοκληρώθηκε, και ο σχεδιαστής για ακόμα μία φορά, το αποχαιρετά με τον δικό του μοναδικό και πρωτότυπο τρόπο. 

20 χρόνια 
20 κουτιά
20 μπλούζες 
20 μάσκες προστασίας
20 αυτοκόλλητα
20 σοκολάτες φτιαγμένες από τον Στέλιο Παρλιάρο
Μόνο για 20 άτομα

20 αριθμημένα συλλεκτικά αντικείμενα ειδικά σχεδιασμένα για τα "20 χρόνια Απόστολος Μητρόπουλος". Αυτό είναι το τελευταίο κεφάλαιο για την "Apostolos Mitropoulos Haute Couture". Κάθε αριθμημένο κουτί, περιέχει τέσσερα αριθμημένα αντικείμενα και η όλη διαδικασία απόκτησης είναι ένα διαδραστικό παιχνίδι μεταξύ του σχεδιαστή και του παραλήπτη. Πρόκειται για ένα είδος performance, το οποίο έχει τρία στάδια. Το πρώτο είναι η επικοινωνία του Απόστολου Μητρόπουλου με τον κάθε παραλήπτη ξεχωριστά. Το δεύτερο είναι η παραλαβή του κουτιού και το τρίτο στάδιο παραμένει μυστικό... 

Το τέλος μιας εποχής για τον Απόστολο Μητρόπουλο, μιας εποχής που αλήθεια ψυχορραγεί εν μέσω κρίσης παγκόσμιας. Κι ο Απόστολος Μητρόπουλος ως δημιουργός αυθεντικός προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα, αφουγκράζεται τις ανάγκες του σήμερα και βρίσκει διέξοδο έκφρασης μέσα από ένα διαφορετικό είδος τέχνης. 

Η ίδια η φωτογράφιση σε βάζει ακριβώς στο mood του "τέλους" με τον δικό του μοναδικό τρόπο. 

Λίγα λόγια για τον σχεδιαστή

Ο Απόστολος Μητρόπουλος γεννήθηκε στις 31 Μάϊου 1977 στην Αθήνα. 

Αποφοίτησε από τη Σχολή Βελουδάκη το 1997 και ήδη το 2001 παρουσίαζε την κολεξιόν του στο Carousel du Louvre στο Παρίσι. Συνεργάστηκε στενά με την Patricia Field με τις δημιουργίες του να πωλούνται στο εμβληματικό κατάστημά της στη Νέα Υόρκη, αλλά και στο Dover Street Market. Μαζί παρουσίασαν ένα πρότζεκτ στην Miami Art Basel το 2016 και δημιούργησαν μια ειδική συλλεκτική συλλογή σε συνεργασία με ανερχόμενους νεοϋορκέζους εικαστικούς που παρουσιάστηκε στο Jackie ‘O Beach τo 2017 στη Μύκονο, με πλήθος διεθνών προσωπικοτήτων να φτάνουν στο νησί ειδικά για το σόου της παρουσίασης.

Το 2005 επιλέχθηκε από την ABSOLUT VODKA στη Σουηδία να σχεδιάσει το δικό του μπουκάλι το οποίο έγινε και Ευρωπαϊκή καμπάνια με τον τίτλο ABSOLUT MITROPOULOS. Το συγκεκριμένο βρίσκεται στο μουσείο της ABSOLUT στη Στοκχόλμη. 

To 2008 ο Βρετανός δημοσιογράφος μόδας, Ηywel Davies, στο βιβλίο του (100 New Fashion Designers) τον συμπεριλαμβάνει στην λίστα με τους εκατό καλύτερους νέους σχεδιαστές. 

Ο Απόστολος Μητρόπουλος μεγάλωσε σε ένα δυναμικό καλλιτεχνικό περιβάλλον αναπτύσσοντας στενή σχέση, βαθιά κατανόηση και αγάπη για τη σύγχρονη τέχνη αλλά και για τους μεγάλους κλασικούς της εικαστικής σκηνής. Η τέχνη έγινε βασική πηγή έμπνευσης και αναφοράς στις δημιουργίες του, κατακτώντας ένα στυλ με έντονη ταυτότητα, ακαριαία αναγνωρίσιμη. Έτσι, ταυτόχρονα με τη δημιουργία των συλλογών του συνεργάστηκε με σημαντικά ονόματα στο χώρο του θεάτρου και του χορού (Κωνσταντίνος Ρήγος, Φωκάς Ευαγγελινός, Απόλλωνας Παπαθεοχάρης, Νίκος Σούλης, Κίρκη Καραλή κ.α) και δημιούργησε ρούχα για τις παραστάσεις τους. 

Το 2014 συνεργάστηκε με την διεθνούς φήμης εικαστικό Ρένα Παπασπύρου για ένα μοναδικό σόου στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης με βάση το έργο της «Φωτοτυπίες», ενώ το καλοκαίρι του 2019 δημιούργησε ειδικά καφτάνια σε συνεργασία με τον εικαστικό Σπύρο Αγγελόπουλο για την γκαλερί ΔΥΟ ΧΩΡΙΑ στην Μύκονο με αφορμή την τελευταία του έκθεση.

Ο Απόστολος Μητρόπουλος έχει μελετήσει σε βάθος την ποπ κουλτούρα και ξέρει να εντοπίζει και να συνδιαμορφώνει τις τάσεις και να απευθύνεται τόσο σε ένα ευρύ κοινό μέσα από το e-shop του, όσο και σε προσωπικότητες μεγάλου εκτοπίσματος (όπως η MileyCyrus, ParisHilton, NomiRuiz και DebiMazar).
 
Το 2011 ξεκίνησε τη συνεργασία του με το μουσικό κανάλι MAD TV αναλαμβάνοντας την επιμέλεια των ΜΑD VIDEO MUSIC AWARDS, ενώ κάθε χρόνο παρουσιάζει τις συλλογές του στο μεγαλύτερο θεσμό της ελληνικής Μόδας, το MADWALK.

Την περίοδο 2018-2019 συμμετείχε στο διεθνούς φήμης τηλεοπτικό talent show μόδας PROJECT RUNWAY ως μέντορας για την ανάδειξη του επόμενου νέου μεγάλου σχεδιαστή μόδας της Ελλάδας.

Ενα ακόμα στοιχείο που τον χαρακτηρίζει και που συνδέει σταθερά με την επαγγελματική του πορεία είναι η έννοια της προσφοράς και την ενίσχυσης καλών σκοπών. Τον Νοέμβριο του 2018 δημιούργησε μια σειρά από hoddies ειδικά για την οργάνωση ΔΕΣΜΟΣ, με τα έσοδα να πηγαίνουν στους πληγέντες από την καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι.

Με avant-garde, αποδομημένο ποπ στυλ και σαφείς αναφορές στους δημιουργούς που καθόρισαν την τέχνη αλλά και την υψηλή ραπτική, μπορεί ταυτόχρονα να δημιουργεί εικόνες που εκφράζουν μια συγκεκριμένη ταυτότητα. Για παράδειγμα, έχει συνεργαστεί με την NET (Νέα Ελληνική Τηλεόραση) για τα τρέιλερ προγράμματος, με ελληνικές αποστολές της Eurovision, με την Coca-Cola για τη δημιουργία των στολών που χρησιμοποίησε στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας 2004, και με τις εταιρείες McDonald's, Cosmote, Vodafone, MerchedesBenz, Κοrres για τη δημιουργία ειδικών στολών για προωθητικές κινήσεις και διαφημιστικά. Eχει δημιουργήσει ειδικές σειρές συλλογών για το κατάστημα Βlack Block του μουσείου μοντέρνας τέχνης στο Παρίσι, Palais de Tokyο, το μουσείο Νakamura Keith Haring Collection στην Ιαπωνία, το μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης στην Αθήνα και για τις μπουτίκ ξενοδοχείων ανά την Ελλάδα, με τελευταία αυτή για το Four Seasons Athens.