ΣΤΙΛ FASHION NEWS

Τελικά οι τάσεις της μόδας και της ομορφιάς προέβλεψαν την νίκη του Ντόναλντ Τραμπ στις αμερικανικές εκλογές;


Σοφία Χριστίνα Ραδίτσα

20 Νοεμβρίου 2024

Succession σειρά
© instagram/ succession
Η Αμερική έστριξε προς τα δεξιά, αλλά οι τάσεις της μόδας μας το είχαν πει καιρό πριν. Ισχύει κάτι τέτοιο;

Για όσους ξαφνιάστηκαν με την εκλογή Ντόναλντ Τραμπ και την επιστροφή του στον λευκό Οίκο, οι TikTokers της μόδας και της ομορφιάς έχουν ένα και μόνο πράγμα να πουν: Σας είχαμε προειδοποιήσει!

Πώς; Αρκετοί δημιουργοί στην διάσημη πλατφόρμα ισχυρίζονται πως οι τάσεις όπως το trad wife, το quiet luxury, το Western, ακόμα και το clean girl makeup στην πραγματικότητα δεν ήταν απλές βραχυπρόθεσμες τάσεις. Ήταν κομμάτια ενός παζλ το οποίο όταν ολοκληρωθεί θσ έχει την εικόνα της νίκης των Ρεπουμπλικανών.

«Αν κάποιος πει πως δεν ήξερε ότι η χώρα του οδηγούνταν σε ένα πολύ πιο συντηρητικό μονοπάτι, θα τον ρωτούσα αν είχε μπει καθόλου στο Internet τα τελευταία τέσσερα χρόνια» αναφέρει στο TikTok η Λίντσεϊ Μπέιλς, μια fashion-focused creator από τη Μινεάπολη.

Φυσικά όλοι όσοι φορούσαν vintage milkmaid φορέματα, jackets με κρόσσια και έπιαναν τα μαλλιά τους σε χαμηλούς κότσους δεν ψήφισαν Τραμπ. Σύμφωνα με τα exit polls η μετανάστευση, ο πληθωρισμός και άλλα κομμάτια της κοινωνίας ήταν τα κύρια κίνητρα πίσω από την επιλογή των ψηφοφόρων των Ρεπουμπλικανών. Αλλά η δημοτικότητα των συντηρητικών στιλ που αναφέραμε παραπάνω δηλώνει πως οι ιδέες που αντιπροσωπεύουν -είτε είναι η αποκέντρωση, είτε είναι η παραδοσιακή πυρηνική οικογένεια είτε η εξιδανίκευση του «παλιού χρήματος»- κολυμπούν πίσω στο πολιτιστικό ρεύμα. Είναι μια μετάλλαξη, αν όχι ένα ξεκάθαρο pushback, από μια δεκαετία πριν όπου πολλά brands αγκάλιαζαν μια πιο προοδευτική εικόνα, ακόμα και με την συμπερίληψη διαφορετικών από το τετριμμένο μοντέλων.

Η αλήθεια είναι πως η βιομηχανία της μόδας αρέσκεται στο να πιστεύει πως αυτή είναι που κινεί τα νήματα της κουλτούρας, αλλά στην πραγματικότητα συμβαίνει το αντίθετο. Ας πάρουμε για παράδειγμα την ενσωμάτωση των παντελονιών στην γυναικεία γκαρνταρόμπα τη δεκαετία του 1940. Οι γυναίκες τότε λόγω του πολέμου μπήκαν στον εργασιακό στίβο και οι ρόλοι κάπως αποσταθεροποιήθηκαν από τις βασικές τους θέσεις. Στα 50’s όμως η παραδοσιακή οικογένεια επανήλθε στο προσκήνιο και έτσι πιο θηλυκά ρούχα, αξεσουάρ, όπως και beauty προϊόντα έκαναν την εμφάνισή τους. Στην πιο πρόσφατη ιστορία η λατρεία για τα logos τη δεκαετία του 2010 θεωρείται συνδεδεμένη με την ανάκαμψη από την κρίση και την επιθυμία των καταναλωτών να γιορτάσουν τις καλύτερες οικονομικές συνθήκες της χώρας τους μετά την Μεγάλη Κρίση. Στη συνέχεια μετά την πρώτη εκλογή Τραμπ είδαμε τον κόσμο και τα brands να δείχνουν μεγαλύτερη ευαισθησία σε θέματα όπως η οικολογία και η συμπερίληψη, αλλά αυτό που έμεινε στο τέλος είναι η απορία των καταναλωτών αν τα extra χρήματα που πληρώνουν για πιο sustainable ρούχα «πιάνουν τόπο» ή αν απλά είναι ένα ακόμα marketing trick της βιομηχανίας της μόδας που προσπαθεί να πιάσει τον σφυγμό της εποχής. Μετά την πανδημία όμως όλα αλλάξαν και οι τάσεις ξεκίνησαν να παίρνουν μια πιο δεξιά στροφή.

Η δημοφιλής σειρά Succession και η αδιάκοπη σάτιρα γύρω από τους ultra πλούσιους, μπορεί να έπαιξε ρόλο στην διάδοση του quiet luxury trend, αλλά στην πραγματικότητα αυτό το στιλ δείχνει τον συντηρητισμό των μεγιστάνων των ΜΜΕ. Το old money aesthetic που έκανε την εμφάνισή του στο TikTok επίσης εξιδανικεύει την συντηρητική προσέγγιση στο ντύσιμο κυριολεκτικά και μεταφορικά. Τα ρούχα από μόνα τους είναι σεμνά, με πέρλες, κασμιρένια πουλόβερ και στρογγυλές λαιμοκόψεις, θυμίζοντας τους παλιούς Ρεπουμπλικανούς και τη Νάνσι Ρίγκαν.

Η τάση της μόδας με τα Western κομμάτια, η οποία προήλθε από την καουμπόικη κουλτούρα, είναι περισσότερο δημοφιλής στις Πολιτείες που ψήφισαν Ρεπουμπλικανούς, όπως η Μοντάνα και το Γουαϊόμινγκ. Ακόμα ένα παράδειγμα για την αναβίωση της τάσης Americana είναι τρομακτική αύξηση στις πωλήσεις και στις τιμές της Ralph Lauren αυτή τη χρονιά. Μπορεί ως brand να μην είναι πολιτικοποιημένο, αλλά αγγίζει τους ακρογωνιαίους λίθους της αμερικάνικης κουλτούρας. Τέλος το trend Trad Wife είναι ξεκάθαρα συντηρητικό μιας και υιοθετεί μια εξιδανικευμένη εικόνα της νοικοκυράς του 1950, περιτριγυρισμένη από πολλά παιδιά σε ένα οικιακό περιβάλλον. Μερικές από τις Trad Wife influencers δεν είναι πολιτικοποιημένες, όπως η Νάρα Σμιθ και η γνωστη σε όλους Ballerina Farm. Άλλες όμως είναι πιο σαφείς στο να ενστερνίζονται την ιδέα της υποταγής στους συζύγους τους και να βάζουν τις δουλειές του σπιτιού ως προτεραιότητα. Όπως ήταν και ο τίτλος τους φεμινιστικού περιοδικού Ms. «Οι Tradwives κάνουν την δουλειά των συντηρητικών για αυτούς».

@ballerinafarm

Warm applause with apple cider doughnuts 🍎✨>>

♬ original sound - Ballerina Farm

Είναι μια υπεραπλούστευση ότι η τεράστια δημοτικότητα αυτών των τάσεων σηματοδοτεί και την αποδοχή των ιδεών που μπορούν να σχετιστούν με αυτές. Οι άνθρωποι ψάχνουν τρόπους για να προσθέσουν μια προσωπική πινελιά ακόμα και στα πιο viral trends και ένα ρούχο ή αξεσουάρ μπορεί να αντιπροσωπεύει την δεξιά, το κέντρο, την αριστερά ή ακόμα και τίποτε από τα τρία. Όλα εξαρτώνται από αυτόν που το φοράει.

πηγή: BoF

Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τις τάσεις της μόδας, τα τέλεια outfits και τα πιο hot fashion news.