To Instagram καταστρέφει τις διακοπές σου και σε κάνει κακό ταξιδιώτη - Έχουμε και αποδείξεις
Τόνια Τζάφερη
18 Αυγούστου 2023
Αρχικά να ξεκαθαρίσω πως δεν έχω κανένα θέμα με την αυτοαναφορικότητα, την έντονη προβολή ενός ατόμου στα social, την εμμονή με την καλοπέραση και την επιθυμία ενός ατόμου να “καταξιωθεί διαδικτυακά”.
Όλα αυτά, μέχρι που πηγαίνεις σε ένα μέρος, ή ακόμη χειρότερα, έρχονται εκείνοι στο μέρος σου και αναθεωρείς, παρατηρώντας διακριτικά, “πόση ζημιά” μπορεί να κάνει τελικά το Instagram, σε ένα σου ταξίδι.
Και το φετινό καλοκαίρι, οι φορές που η λήψη ήταν πολύ πιο σημαντική από τον προορισμό -ήταν υπερβολικά πολλές. Και για να μην παρεξηγηθώ, προφανώς και θα φωτογραφηθείς, προφανώς και θα ασχοληθείς για να βρεις την καλύτερη αισθητική/ γωνία (όπως θες πες το) και προφανώς θα βγάλεις 100 εικόνες, για να κρατήσεις την μια.
Όταν το μοτίβο αυτό όμως, ξεφεύγει ενός εύλογου χρονικού ορίου, και συναντάται σχεδόν σε κάθε στιγμή του ταξιδιού, τότε όχι μόνο το ταξίδι χάνει την ουσία του, αλλά καταλήγεις να γίνεσαι παρά πολύ ενοχλητικός και για τους υπόλοιπους γύρω σου.
Το κορυφαίο όλων όμως, είναι όταν αυτοί οι ταξιδιώτες που ενδιαφέρονται περισσότερο για το περιεχόμενο που θα τραβήξουν παρά να έχουν την εμπειρία του, θεωρούν πως κάθε τους συμπεριφορά είναι αποδεκτή, πως κάθε στιγμή έχουν την ευκαιρία να κάνουν ό,τι πραγματικά θέλουν.
Ίσως το Instagram να μην είναι η μοναδική αιτία για τα παραπάνω, στο παιχνίδι άλλωστε έχει μπει δυναμικά και το TikTok. Αλλά όσο και αν απολαμβάνουμε ένα ωραίο περιεχόμενο στο feed μας, πάντοτε θα υπάρχει μια προτίμηση σε λήψεις αυθεντικές, που για να τραβηχτούν δεν επισκίασαν όλο το ταξίδι.
Και επειδή όπως είπαμε, έχουμε και τις αποδείξεις, πλέον όλο και περισσότερες τουριστικές περιοχές εισαγάγουν νέες οδηγίες καλής συμπεριφοράς προς τους επισκέπτες. Μπαλί, Χαβάη, Νέα Ζηλανδία και Κώστα Ρίκα, ήταν μερικές από τις χώρες που θέσπισαν μέτρα πρόληψης κακής συμπεριφοράς τουριστών.
Από την άλλη, εκστρατείες, όπως το «Switzerland's No Drama» και το «How to Amsterdam» της Ολλανδίας στοχεύουν στην προσέλκυση τουριστών με καλή συμπεριφορά, που θέλουν πραγματικά να ζήσουν τους παλμούς της πόλης, χωρίς να βρισκονται 24/7 στο κινητό τους.