UPDATE

Κιάρα Φεράνι: Πρόστιμο 1 εκατ. για παραπλάνηση καταναλωτών - Τι ακριβώς συνέβη


JTeam

20 Δεκεμβρίου 2023

Κιάρα Φεράνι: Πρόστιμο 1 εκατ. για παραπλάνηση καταναλωτών - Τι ακριβώς συνέβη
IG @chiaraferragni
Η απολογία και η συγγνώμη της Φεράνι, δεν έπεισε ιδιαίτερα

Είναι με διαφορά ένα από τα πιο διάσημα πρόσωπα των τελευταίων ετών, με έντονη παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως. Η Κιάρα Φεράνι, μέχρι σήμερα μετρούσε σχεδόν 30 εκατομμύρια ακόλουθους, σημειώνοντας τεράστιες επιτυχίες, συνεργασίες με πολυτελή brands, ακόμη και ίδρυση δικών της εταιρειών.

Όλα αυτά όμως, αρχίζουν να γκρεμίζονται μετά τον σάλο που έχει προκληθεί, από την αποκάλυψη της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ιταλίας (AGCM) πως η διάσημη influencer παραπλάνησε τους καταναλωτές και τους ώθησε να αγοράζουν ένα ροζ pandoro (Ιταλικό Χριστουγεννιάτικο κέικ). Τα έσοδα αυτά από τις πωλήσεις του ροζ pandoro που είχε το σήμα της Φεράνι, θα δίνονταν σε παιδιατρικό νοσοκομείου του Τορίνο. Αυτά τουλάχιστον είχε ισχυριστεί η ίδια.

Κάτι τέτοιο όμως, σύμφωνα με την AGCM δεν ισχύει, με αποτέλεσμα να επιβληθεί στην Φεράνι, πρόστιμο ύψους 1,075 εκατομμυρίων ευρώ για παραπλανητικούς φιλανθρωπικούς ισχυρισμούς.



Ο παραγωγός του κέικ είχε δώσει χρήματα στο νοσοκομείο μήνες πριν από το λανσάρισμά του, όπως διαπίστωσε ο παρατηρητής ανταγωνισμού, με το θέμα να παίρνει μεγάλες διαστάσεις και να προκαλεί ακόμα και την παρέμβαση της Ιταλίδας πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι, η οποία αν και δεν κατονόμασε την Κιάρα, άσκησε σκληρή κριτική κατά των influencers που προωθούσαν «ακριβά κέικ, τα οποία κάνουν τους ανθρώπους να πιστεύουν ότι είναι φιλανθρωπικά».

Kιάρα Φεράνι: Πως πήρε θέση στις εξελίξεις

Μετά τον σάλο που προκλήθηκε, η κορυφαία Ιταλίδα influencer με ανάρτησή της στο Instagram ζήτησε συγγνώμη για την παραπλάνηση των καταναλωτών, κάνοντας λόγο για ένα «επικοινωνιακό και καλόπιστο λάθος, να συνδέσει μια εμπορική δραστηριότητα με μια φιλανθρωπική».

Συναισθηματικά φορτισμένη, η Φεράνι δήλωσε ότι θα ασκήσει έφεση κατά της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού και του «δυσανάλογου και άδικου» προστίμου και υποσχέθηκε πως θα δωρίσει 1 εκατομμύριο ευρώ στο νοσοκομείο Regina Margherita στο Τορίνο.

«Ήμουν πάντα πεπεισμένη ότι όσοι είναι πιο τυχεροί έχουν ηθική ευθύνη να κάνουν το καλό. Αυτές είναι οι αξίες που πάντα οδηγούσαν εμένα και την οικογένειά μου. Αυτές τις αξίες διδάσκουμε στα παιδιά μας. Τους διδάσκουμε επίσης ότι μπορεί κανείς να κάνει λάθη και ότι όταν συμβαίνει αυτό πρέπει να το παραδεχτεί και, αν είναι δυνατόν, να επανορθώσει το λάθος που έκανε και να το διαφυλάξει.

Και αυτό θέλω να κάνω τώρα. Να ζητήσω συγγνώμη και να κάνω τη χειρονομία μου συγκεκριμένη: θα δωρίσω 1 εκατομμύριο ευρώ στο Regina Margherita για την υποστήριξη της θεραπείας των παιδιών.

Αλλά αυτό δεν αρκεί: το κάνω αυτό δημόσια επειδή συνειδητοποίησα ότι είχα κάνει ένα επικοινωνιακό λάθος. Ένα λάθος που θα διαφυλάξω στο μέλλον, διαχωρίζοντας πλήρως το όποιο φιλανθρωπικό έργο, το οποίο πάντα έκανα και θα συνεχίσω να κάνω, από τις εμπορικές δραστηριότητες. Διότι, ακόμη και αν ο τελικός στόχος είναι καλός, αν δεν έχει υπάρξει επαρκής έλεγχος της επικοινωνίας, μπορεί να οδηγήσει σε παρεξηγήσεις.

Όπως έχω ήδη δηλώσει τις τελευταίες ημέρες, θα αμφισβητήσω το πρόστιμο της AGCM επειδή το θεωρώ δυσανάλογο και άδικο. Το καλόπιστο λάθος μου ήταν να συνδέσω μια εμπορική δραστηριότητα με μια δραστηριότητα αλληλεγγύης. Δυστυχώς μπορεί κανείς να κάνει λάθη, λυπάμαι που το έκανα και αντιλαμβάνομαι ότι θα μπορούσα να είμαι πιο προσεκτική.

Αλλά, αν η τελική κύρωση είναι – όπως ελπίζω – χαμηλότερη από εκείνη που αποφάσισε η AGCM, η διαφορά θα προστεθεί στο 1 εκατομμύριο ευρώ.

Τις επόμενες ημέρες, θα μιλήσω με το Regina Margherita για να δω πώς το νοσοκομείο θα χρησιμοποιήσει το ποσό που δώρισα και θα σας ενημερώνω ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Το λάθος μου παραμένει, αλλά θέλω να δημιουργήσω κάτι εποικοδομητικό και θετικό από αυτό», έγραψε η ίδια σε σχετική ανάρτηση.

  • Η AGCM δήλωσε ότι η ψευδής διαφήμιση της Φεράνι εκμεταλλεύτηκε την «ευαισθησία των καταναλωτών σε φιλανθρωπικές πρωτοβουλίες, ιδίως εκείνες που βοηθούν παιδιά με σοβαρές ασθένειες», κάτι που παραβιάζει τον ιταλικό καταναλωτικό κώδικα και συνιστά αθέμιτη εμπορική πρακτική.


Πρόστιμο ύψους 420.000 ευρώ επίσης επιβλήθηκε και στην κατασκευάστρια εταιρεία κέικ Balocco, καθώς προέκυψε πως η Balocco είχε ήδη κάνει δωρεά 50.000 ευρώ στο νοσοκομείο μήνες πριν από τη διάθεση της τούρτας προς πώληση, ενώ η εταιρεία είχε καταβάλει στην Φεράνι περίπου 1 εκατ. ευρώ για την προώθηση.