UPDATE

Οι πολλαπλές ερμηνείες μιας τάπας, οι μονόλογοι – διάλογοι του Λιάγκα, η νύστα στα ριάλιτι και το μυστήριο του Θερμαϊκού


Χριστίνα Κατσαντώνη

17 Μαΐου 2024

The Watcher: Οι πολλαπλές ερμηνείες μιας τάπας, οι μονόλογοι – διάλογοι του Λιάγκα, η νύστα στα ριάλιτι και το μυστήριο του Θερμαϊκού
Η Χριστίνα Κατσαντώνη ανοίγει τηλεόραση, περιοδικά, sites, το τρίτο μάτι της και παρουσιάζει κάθε Παρασκευή τις ειδήσεις που ξεχώρισε μέσα στην εβδομάδα που πέρασε -πάντα με τον δικό της, μοναδικό τρόπο

* Οι πολλές διαφορετικές αναγνώσεις μιας τάπας, θα μπορούσε να είναι ο τίτλος ενός από τα μεγάλα θέματα της εβδομάδας. Ποτέ στο παρελθόν δεν είχε αφιερωθεί τόσος τηλεοπτικός χρόνος σε μια τάπα για την μπανιέρα, σε ένα κατά τα άλλα ταπεινό και παραμελημένο αντικείμενο, το οποίο ξαφνικά απέκτησε ιδιαίτερη σημειολογική σημασία και πολλαπλές ερμηνείες. Όλα ξεκίνησαν όταν η Μαρίνα Σάττι, η οποία βγήκε 11η ανάμεσα σε 36 χώρες στη Eurovision (γεγονός που στα πρωινά πάνελ προσεγγίστηκε ψύχραιμα ως “εθνικό ναυάγιο”), δημοσίευσε στα social media τη φωτογραφία μιας τάπας. Η ανάρτηση αυτή σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως. Ο Γιώργος Λιάγκας τη θεώρησε μέχρι και μέρος της εξωτερικής πολιτικής της χώρας, άρα κατέληξε στο κομψότατο ερώτημα: “Μήπως την τάπα να τη βάλει το στόμα της;” (το οποίο βέβαια απέσυρε λίγα δευτερόλεπτα μετά, όταν έμαθε ότι η Σάττι ουσιαστικά διαφήμιζε τα καινούρια της τραγούδια, όπου υπάρχει αναφορά σε “τάπα”).

* Την ίδια ώρα, στο πάνελ της Κατερίνας Καινούργιου, η φωτογραφία της τάπας, οδηγούσε σε πολλαπλές ερμηνείες. “Αυτή η τάπα έχει δύο αναγνώσεις” έλεγε περισπούδαστα ο Γιάννης Πουλόπουλος, ενώ η Κατερίνα Καινούργιου ανακάλυπτε ξανά τον κόσμο πριν από την τεχνολογία: “Αυτή η τάπα υπάρχει ακόμα; Γιατί ψάχνω τέτοιες τάπες…”. Και εν τέλει ποιες αναγνώσεις, ποια τάπα και ποια Σάττι... Το θέμα είναι πού μπορεί να βρει κανείς τέτοιες τάπες στο Κολωνάκι;

* Ο απόηχος της Eurovision, η ΕΡΤ και οι επιλογές της, η Μαρίνα Σάττι και τα καινούρια της τραγούδια παρέμειναν στο επίκεντρο μιας σφοδρότατης κριτικής σαν εθνικοί μειοδότες, που πρόδωσαν το νούμερο ένα εθνικό ζήτημα -τη Eurovision. Η κριτική δεν περιορίστηκε μόνο στα γεγονότα, αλλά και στις προθέσεις. Ακόμα και η πρέσβειρα του political correct, Φαίη Σκορδά, ακούγοντας ένα μικρό απόσπασμα των νέων τραγουδιών της Σάττι, το ερμήνευσε ως απάντηση για τα χασμουρητά της στη συνέντευξη του Ισραήλ, άρα ως απόδειξη της προσπάθειας της “να εργαλειοποιήσει τον πόλεμο στην Παλαιστίνη”! Μόνο που αυτό δεν είναι ένα γεγονός, αλλά ένα προσωπικό απολύτως αυθαίρετο συμπέρασμα, πάνω στο οποίο στήθηκε ένα μακρύ “κατηγορώ”, που δεν είχε καν πλάκα, όπως οι εκτενείς μονόλογοι του Γιώργου Λιάγκα, ο οποίος είχε τα χειρότερα να πει για όλους -συμπεριλαμβανομένων των συνεργατών του, που τολμούσαν να εκφράσουν το παραμικρό “κιχ” διαφωνίας.

* Εννοείται πως από την κριτική του Λιάγκα δεν θα ξέφευγε η Μαρία Σολωμού, η οποία διερωτήθηκε γιατί τόσο μένος απέναντι στους σχολιαστές του διαγωνισμού, Ζερόμ Καλούτα και Θανάση Αλευρά. Ο παρουσιαστής του πρωινού του ΑΝΤ1 της έδωσε αποστομωτική απάντηση σαν να την είχε απέναντι του, ασχέτως αν δεν την είχε. Της απευθύνθηκε σαν να ήταν παρούσα (“κυρία Σολωμού είστε μια πετυχημένη γυναίκα, όμορφη και με άποψη, όμως δεν κατάλαβα, από πότε η αρνητική κριτική είναι μίσος;”) και συνέχισε να τη βομβαρδίζει με ερωτήματα, προσπερνώντας τη λεπτομέρεια ότι ούτε τον έβλεπε, ούτε τον άκουγε! Όπως έκανε ο Γιώργος Αυτιάς, ο οποίος είχε αναπτύξει σε τέχνη τη συνήθεια να απευθύνεται σε Υπουργούς όλων των κυβερνήσεων και να τους αποστομώνει με τα αμείλικτα ερωτήματα του, στα οποία αδυνατούσαν να απαντήσουν -κυρίως βέβαια γιατί δεν ήταν παρόντες.

* Το ριάλιτι που στήθηκε γύρω από τη Eurovision κυριάρχησε στο ενδιαφέρον, αφήνοντας στο περιθώριο τα υπόλοιπα τηλεοπτικά ριάλιτι, όπου έλαβαν χώρα ιστορικές στιγμές, με κορυφαία την πρόταση γάμου στο “First dates”. Ασχέτως αν πασιφανώς σήμερα, μια πρόταση γάμου που γίνεται μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες στο πρώτο ραντεβού, έχει ως -τουλάχιστον- πρώτο στόχο τις εντυπώσεις, οι συντελεστές της εκπομπής το αντιμετώπισαν σαν μια ιερή στιγμή, που έκανε τη Ζενεβιέβ Μαζαρί να αγωνιά για την απάντηση περισσότερο από τον επίδοξο γαμπρό και να το πανηγυρίζει με άναρθρες φωνές ενθουσιασμού, χειροκροτήματα, σαμπάνιες και επαναλήψεις φράσεων όπως “δεν έχω λόγια! Θα βάλω τα κλάματα!” στο πλέον fake και cringe και όντως “δεν έχω λόγια” σκηνικό στην ιστορία της εκπομπής…

* Αντιθέτως, βγαλμένο από τους κόπους και τα βάσανα της αληθινής, κοπιαστικής καθημερινότητας είναι ένα άλλο ριάλιτι, το “My style rocks”. Ο τελευταίος κύκλος του θα ήταν το πιο βαρετό ριάλιτι στην ιστορία των παραγωγών του Ατζούν στην Ελλάδα αν δεν υπήρχε το -ακόμα πιο βαρετό- φετινό “Survivor”. Ο καθημερινός διαγωνισμός styling του ΣΚΑΪ προκαλεί υπνηλία μέχρι και στις ίδιες τις διαγωνιζόμενες. Μία δεν άντεξε και πήρε τον υπνάκο της καθιστή στην καρέκλα, με τον φακό να της κάνει πλάνα και την Κατερίνα Καραβάτου να αναγκάζεται να την ξυπνήσει, γιατί είχε άλλη μισή ώρα εκπομπής ακόμα...

* Αν δεν ήταν, πάντως, η τάπα της Σάττι και ο βαθύς προβληματισμός της Καινούργιου γύρω από το πού θα βρούμε τέτοιες τάπες στο Κολωνάκι, η απορία της εβδομάδας είναι μία: τι είναι οι όμβροι; (Και δεν ξέρω… τους βρίσκεις στο Κολωνάκι;)

* Οι επίδοξες βασίλισσες της τηλεόρασης του “TV Queen”, βρέθηκαν σε αδιέξοδο, όταν η παραγωγή τους έδωσε πληροφορίες για να εκφωνήσουν δελτίο καιρού. Πλέον απροσπέλαστο εμπόδιο στάθηκαν οι “όμβροι”, καθώς μέσα σε ένα σπίτι με 15 wannabe παρουσιάστριες εθνικής εμβέλειας, καμία δεν ήξερε τι σημαίνει η λέξη κι ούτε στο περίπου δεν το πέτυχαν, καταλήγοντας σε συμπεράσματα όπως “μήπως είναι ο ήχος του κεραυνού;” ή “από τα συμφραζόμενα καταλαβαίνω ότι σημαίνει άνεμος...”. Κι ενώ οι όμβροι παραμένουν άλυτο μυστήριο, στην πορεία προέκυψαν κι άλλα. “Βροχή τις πρωινές ώρες στα βορειοανατολικά” διάβασε παίκτρια στις πληροφορίες που τους παρείχε η παραγωγή και συνέχισε: “Τι είναι βορειοανατολικά, ξέρουμε;”. Κάπου εκεί άρχισαν να ξετυλίγονται τα μυστήρια της γεωγραφίας, με άλλη διαγωνιζόμενη να παγιδεύεται στα σκοτάδια του Θερμαϊκού: “Τι είναι Θερμαϊκό; Αν είναι στάση μετρό, αν είναι πόλη, αν είναι βουνό, δεν ξέρω…”.

* Αλλά ας αφήσουμε τις “βασίλισσες της τηλεόρασης”, γιατί ήρθε η στιγμή για τη μεγάλη αποκάλυψη για τη Eurovision. Όπως αποκάλυψε -στα σοβαρά- η εκπομπή της Κατερίνας Καινούργιου, το εύρημα με το δίσκο, που χρησιμοποίησε το Nemo, που πήρε τη νίκη στο διαγωνισμό, το είχε κάνει πριν από δύο χρόνια ο Νίκος Κοκλώνης! (Διότι, ως καταλαβαίνετε, μυστικοί πράκτορες όλων των χωρών, παρακολουθούν ανελλιπώς τα σόου του για να αντιγράψουν τις ιδέες του) Κι όπως κατέληξε σοφά η Κατερίνα Καινούργιου “στα social του έγραφαν και του χρόνου Eurovision! Θα ήταν πολύ καλύτερος!”. (Να τολμήσω να ρωτήσω από… ποιον; Από το Nemo, από τη Σάττι, από την Πέτρα, από τον Καλούτα και τον Αλευρά; Δεν τολμώ, η απάντηση είναι αυτονόητη: από όλους)

* Μέχρι να πάει ο Κοκλώνης στη Eurovision (για να παρουσιάσει – τραγουδήσει - σχολιάσει), ας μην ξεχνάμε ότι κι αν έρθουν όμβροι, ο ήλιος θα λάμψει ξανά και στο Θερμαϊκό και κάπου στα μυστηριώδη βορειοανατολικά...