
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του BBC, οι γυναίκες ταξιδεύουν περισσότερο από ποτέ, διαμορφώνοντας νέες τάσεις στον τουρισμό. Η έκθεση The Woman Traveler Report 2024 της Skift Research αποκαλύπτει ότι το 64% των ταξιδιωτών παγκοσμίως είναι γυναίκες, ενώ το 82% λαμβάνει τις αποφάσεις για τα οικογενειακά ταξίδια. Η αυξανόμενη οικονομική τους ανεξαρτησία και η επιθυμία για νέες εμπειρίες έχουν οδηγήσει σε μια εκρηκτική άνοδο του γυναικείου τουρισμού, με ιδιαίτερη έμφαση στα σόλο ταξίδια, τα γκρουπ αποκλειστικά για γυναίκες και τα πολυγενεακά ταξίδια.
Solo ταξίδια: Το solo ταξίδι για γυναίκες καταγράφει εντυπωσιακή άνοδο, με τις αναζητήσεις στη Google για "solo female travel" να έχουν αυξηθεί κατά 1.000% την τελευταία δεκαετία. Το 40% των γυναικών σχεδιάζει ένα σόλο ταξίδι για το 2025, ενώ το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 21% για γυναίκες άνω των 55 ετών. Ωστόσο, η ασφάλεια παραμένει βασικός παράγοντας για τις γυναίκες ταξιδιώτισσες. Σύμφωνα με την πλατφόρμα Solo Female Travellers, το 66% των γυναικών δηλώνει ότι η ασφάλεια είναι η κορυφαία τους ανησυχία, ποσοστό που παραμένει σταθερό από το 2020. Οι πιο ασφαλείς προορισμοί για σόλο γυναίκες ταξιδιώτισσες, όπως κατατάσσονται από τον δείκτη της εταιρείας, περιλαμβάνουν την Ιαπωνία, την Ισπανία, τις Σκανδιναβικές χώρες, την Αυστραλία, τη Σιγκαπούρη και τη Νέα Ζηλανδία. Η Ιαπωνία, συγκεκριμένα, ξεχωρίζει ως ο πιο φιλικός προορισμός, με χαμηλά ποσοστά εγκληματικότητας και ειδικές παροχές για γυναίκες, όπως γυναικεία βαγόνια στα τρένα και capsule hotels αποκλειστικά για γυναίκες.
Γυναικείες παρέες: Η τάση των γυναικείων ταξιδιωτικών ομάδων κερδίζει συνεχώς έδαφος, καθώς το 14% των γυναικών σχεδιάζει ένα ταξίδι αποκλειστικά για γυναίκες το 2025. Το 36% προτιμά μικρές οργανωμένες ομάδες, ενώ το 8% επιλέγει ταξίδια με φίλες. Οι κρουαζιέρες είναι επίσης ιδιαίτερα δημοφιλείς στις γυναίκες, με την εταιρεία Uniworld να λανσάρει την πρώτη γυναικεία-only κρουαζιέρα της στη Γαλλία το 2025.
Senior travel: Το στερεότυπο του νεαρού backpacker δεν ισχύει πλέον. Σύμφωνα με το The Woman Traveler Report, μόνο το 4% των νέων 18-24 ετών σχεδιάζει σόλο ταξίδια, ενώ το ποσοστό αυτό εκτοξεύεται στο 25% για τις γυναίκες 65+. Η επιθυμία για "ταξίδια ζωής" και νέες εμπειρίες είναι βασικοί λόγοι που οι γυναίκες της τρίτης ηλικίας επιλέγουν το σόλο ταξίδι. Μεγάλο ποσοστό των solo ταξιδιωτών είναι γυναίκες, με τις πιο δημοφιλείς χώρες για τις ταξιδιώτισσες αυτής της ηλικιακής ομάδας να είναι η Ιταλία, η Γαλλία, η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Μια εταιρεία μικρών γκρουπ στη Σκωτία σημειώνει πως οι γυναίκες ταξιδιώτισσες ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για "set-jetting" ταξίδια, δηλαδή επισκέψεις σε τοποθεσίες όπου γυρίστηκαν δημοφιλείς σειρές και ταινίες, όπως το Downton Abbey και το Outlander.
Πολυγενεακά ταξίδια: Μια ακόμη ανερχόμενη τάση είναι τα πολυγενεακά ταξίδια, καθώς το 58% των millennials και Gen-Z γονέων σκοπεύει να ταξιδέψει με τα παιδιά και τους γονείς του το 2025. Αυτός ο αριθμός είναι σχεδόν διπλάσιος από το 30% των baby boomers που έκαναν το ίδιο στο παρελθόν. Τα ταξίδια με διαφορετικές γενιές προσφέρουν μοναδικές στιγμές σύνδεσης, ενώ προτείνει δραστηριότητες που μπορούν να απολαύσουν όλες οι ηλικίες, όπως εκδρομές στη φύση και γευσιγνωσίες.