Η ιδιαίτερη αποστολή και ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας του θρυλικού σαπουνιού Lifebuoy
The Jennettes
27 Ιανουαρίου 2021
Μέσα σχεδόν σε έναν χρόνο, είδαμε τη ζωή μας να ανατρέπεται και να παίρνει τις διαστάσεις μιας πρωτόγνωρης και νέας κανονικότητας εξαιτίας της πανδημίας του Covid- 19. Με μια ιστορική αναδρομή, από την εποχή της χολέρας και της ισπανικής γρίπης μέχρι σήμερα, μπορούμε να αντιληφθούμε εύκολα πως η ζωή είναι εύθραυστη και ευμετάβολη.
Ωστόσο, υπάρχουν και όλα εκείνα που διασώζονται στον χρόνο, όταν χαρακτηρίζονται από ποιότητα και μια πολύ συγκεκριμένη αποστολή. Αυτό φαίνεται πως ισχύει και στην περίπτωση του πιο θρυλικού σαπουνιού που ταξιδεύει με τα ίδια ποιοτικά χαρακτηριστικά από το 1894 μέχρι σήμερα, για να προστατεύει τους ανθρώπους, φέροντας ένα ιδιαίτερο όνομα.
Ταξιδεύοντας πίσω στον χρόνο, το Lifebuoy που σημαίνει «σωσίβιο», υπήρξε το «όραμα» του Βρετανού εφευρέτη και ανθρωπιστή, William Hesketh Lever. Tο 1894, ο σπουδαίος εφευρέτης κατάφερε να κάνει τον στόχο του πραγματικότητα αφού δημιούργησε ένα «σαπούνι με αποστολή». Ένα πρωτοποριακό, προσιτό στην τιμή προϊόν με αντιβακτηριακές ιδιότητες που, όπως είπε ο ίδιος όταν το παρουσίασε, είχε σκοπό να καταστήσει την καθαριότητα «κοινό τόπο για όλους», κυρίως σε καιρούς πανδημίας.
Πέρα από τα δυνατά, ποιοτικά του χαρακτηριστικά, το Lifebuoy συναντά μεγάλη εμπορική επιτυχία λόγω της εξαιρετικής αποστολής που εξακολουθεί να υπηρετεί ως σήμερα με απόλυτη συνέπεια. Σε μια εποχή που οι έννοιες και οι όροι της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και κοινωνικής αποστολής των εμπορικών σημάτων δεν είχαν εισέλθει καν στη σκέψη κάθε λεξικογράφου, ο Lever επιτυγχάνει το ανέφικτο! Το 1894, ονομάζει την πρωτότυπη δημιουργία του «σωσίβιο, έχοντας την ελπίδα ότι με αυτό θα συνέβαλε στη σωτηρία ανθρώπινων ζωών από την επιδημία της χολέρας που μάστιζε τότε τη Βρετανία, όπως και έγινε.
Το χρονικό μιας ιδιαίτερης αποστολής
Στη δεκαετία μεταξύ 1910 και 1920, το Lifebuoy εντάχθηκε στην κατηγορία των σαπουνιών υγείας και διεύρυνε την αποστολή του, να εκπαιδεύει μικρά παιδιά και ενήλικες σχετικά με το τι είναι τα μικρόβια και πόσο σημαντική είναι η υγιεινή των χεριών για την καταπολέμησή τους και την αποφυγή διάδοσης μεταδοτικών ασθενειών. Την ίδια εκείνη περίοδο ξεκίνησε και ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα για τα σχολεία.
Και όταν το 1918, εμφανίστηκε η πανδημία της Ισπανικής γρίπης, το Lifebuoy ήταν ήδη εκεί, έχοντας εκπαιδεύσει στο μεταξύ εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους στη σημασία της ατομικής υγιεινής. Ήταν εκεί και στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, με κινητές μονάδες ζεστών λουτρών για να στηρίξει τους κατοίκους του βομβαρδισμένου Λονδίνου που είχαν χάσει τα σπίτια και τις ανέσεις τους. Έτσι αρχίζει να γίνεται φανερό πως το Lifebuoy γεννήθηκε με σκοπό το κοινό καλό, μένοντας πιστό στο πολύτιμο έργο του.
Από τότε μέχρι σήμερα, η αποστολή του θρυλικού Lifebuoy παραμένει σταθερή και κινείται με έναν κολοσσιαίο στόχο. Η εκστρατεία του σαπουνιού έχει ήδη συμβάλλει στην αλλαγή συμπεριφοράς μικρών και μεγάλων σε πάνω από 30 χώρες, και είναι η μεγαλύτερη στο είδος της που έγινε ποτέ, συνεχίζοντας να θέτει όλο και πιο υψηλούς στόχους και οράματα. Μπορεί φαινομενικά να μοιάζει για απλή αλλά είναι πολύ σημαντική η διαδικασία που προστατεύει από τη διάδοση ασθενειών.
«Όλα όσα κάνουμε αυτή τη στιγμή για τη σημερινή πανδημία, αντλούν την έμπνευσή τους από την αποστολή της μάρκας να σώζει ζωές και να βοηθά τους ανθρώπους να αρρωσταίνουν λιγότερο»
Αυτά είναι τα όσα δηλώνουν οι εκπρόσωποι του ευεργετικού σαπουνιού ενώ αξίζει να σημειωθεί πως το Lifebuoy έχει αναλάβει την πρωτοβουλία να βοηθήσει όσα περισσότερα παιδιά γίνεται στον αναπτυσσόμενο κόσμο, να φτάσουν την ηλικία των 5 ετών. Το πρόγραμμα "Help a Child Reach 5" βασίζεται στη διαπίστωση ότι, κάθε χρόνο, πάνω από 1,5 εκατομμύρια παιδιά κάτω των 5 ετών χάνουν τη ζωή τους εξαιτίας ασθενειών όπως η διάρροια και η πνευμονία. Πολλοί από τους θανάτους αυτούς θα μπορούσαν να αποφευχθούν αν συνηθίσουν τα παιδιά να πλένουν τακτικά τα χέρια τους με ένα αντιβακτηριδιακό σαπούνι.
Το 2010, στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Σχεδίου Αειφορίας της Unilever, η μάρκα Lifebuoy, με το θρυλικό αντιβακτηριδιακό σαπούνι και τα άλλα προϊόντα της σειράς, που έρχονται επιτέλους και στην Ελλάδα, έθεσε έναν σημαντικό στόχο: να προσεγγίσει, έως το 2020, ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους, στον αναπτυσσόμενο κυρίως κόσμο και να τους εκπαιδεύσει στο πλύσιμο των χεριών. Συνεπώς, η πραγματικότητα επιβεβαιώνει τον στόχο του θρυλικού σαπουνιού και αποδεικνύει ότι ο χαρακτήρας του Lifebuoy είναι εκπαιδευτικός και ταυτόχρονα «σωτήριος».
Το Lifebuoy από το 1894 έως σήμερα, αποδεικνύει καθημερινά ότι αντέχει στον χρόνο και συνεχίζει δυναμικά να απλώνει το «σωσίβιό» του στους ανθρώπους που δίνουν καθημερινά, μάχη με τον αόρατο εχθρό της πανδημίας.