UPDATE #NOW

O πρώτος νόμος αποκλειστικά για influencers: Πρέπει να δηλώνουν αν κάνουν ρετούς


The Jennettes

2 Ιουλίου 2021

influencers
Οι influencers στη Νορβηγία υποχρεούνται πλέον από το νόμο να επισημαίνουν όταν οι εικόνες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν υποστεί επεξεργασία.

Οι influencers στη Νορβηγία υποχρεούνται πλέον από το νόμο να επισημαίνουν όταν οι εικόνες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν υποστεί επεξεργασία.

Οι νέοι κανονισμοί του Υπουργείου Παιδικών και Οικογενειακών Υποθέσεων της Νορβηγίας εισήχθησαν σε μία προσπάθεια να καταπολεμηθούν τα μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς. Ο νόμος ψηφίστηκε νωρίτερα αυτό το μήνα, με 72 αξιωματούχους υπέρ και 15 κατά και τώρα αναμένετε από τον Βασιλιάς της Νορβηγίας να αποφασίσει από πότε θα τεθεί σε ισχύ. 

Κατά την εφαρμογή του νόμου, θα απαιτείται από τους influencers που κερδίζουν χρήματα από το περιεχόμενό τους, να εισημαίνουν πότε έχει γίνει ρετουσάρισμα μιας εικόνας. Αυτό περιλαμβάνει αλλαγές που έχουν γίνει στο μέγεθος, το σχήμα ή το δέρμα του σώματος, είτε πριν, μέσω φίλτρου, είτε μετά τη λήψη της εικόνας. Συγκεκριμένα παραδείγματα περιλαμβάνουν μεγεθυμένα χείλη, επεξεργασμένους μύες και λεπτότερη μέση.

jenny.gr

Οι εικόνες που έχουν υποστεί επεξεργασία θα υποχρεούνται νομικά να φέρουν μια ετικέτα σχεδιασμένη από την κυβέρνηση που ενημερώνει τον θεατή. Οι εταιρείες που χρησιμοποιούν το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για διαφημιστικούς σκοπούς θα επηρεαστούν επίσης από τη νομοθεσία.

Μια μελέτη του 2019 διαπίστωσε ότι η προβολή εικόνων εμφανισιακά ενισχυμένων γυναικών αύξησε την επιθυμία για αισθητική χειρουργική επέμβαση σε γυναίκες ηλικίας μεταξύ 18 και 29 ετών.

jenny.gr

Με αφορμή αυτή την τάση στη Νορβηγία, διεξήχθη μία συζήτηση γύρω από το «kroppspress», το οποίο μεταφράζεται ως «σωματική πίεση». Στις προτεινόμενες τροπολογίες που στάλθηκαν στο νορβηγικό κοινοβούλιο, το υπουργείο δήλωσε: «Ελπίζουμε ότι το μέτρο θα συμβάλει στη μείωση του αρνητικού αντίκτυπου που έχει αυτού του είδους η διαφήμιση, ειδικά στα παιδιά και τους νέους».

Στο ίδιο πνεύμα, το 2017, ο ιστότοπος εικόνων Getty Images ανακοίνωσε ότι θα απαγορεύσει τις φωτογραφίες ρετουσαρισμένων μοντέλων. Την ίδια χρονιά, η Γαλλία θέσπισε νομοθεσία που απαιτεί από τα περιοδικά να πουν πότε έχει γίνει επεξεργασία μιας εικόνας. Ας ελπίσουμε ότι και η Ελλάδα θα ακολουθήσει στο μέλλον το παράδειγμα τους.

Δείτε ακόμη: Ένας ψηφιακός καλλιτέχνης αναδημιουργεί διάσημους πίνακες ζωγραφικής στο σημερινό πλαίσιο της τεχνολογίας και των social media 

Γίνε κι εσύ μέλος μόνο με 6€/ έτος στο συνδρομητικό Jenny.gr Exclusive Benefits

jenny.gr