UPDATE #NOW

Το Facebook κυκλοφορεί τα γυαλιά ηλίου Ray-Ban Stories και ένας νέος εφιάλτης προστασίας δεδομένων ξεκινά


The Jennettes

10 Σεπτεμβρίου 2021

ray ban stories
Ο Mark Zuckerberg δεν είναι φαν των smartphones. Φυσικά κατανοεί τις απεριόριστες δυνατότητες που προσφέρουν, αλλά στέκεται συχνά στην ανεπάρκεια τους όσον αφορά στην αλληλεπίδραση των ανθρώπων. 

Ο Mark Zuckerberg δεν είναι φαν των smartphones. Φυσικά κατανοεί τις απεριόριστες δυνατότητες που προσφέρουν, αλλά στέκεται συχνά στην ανεπάρκεια τους όσον αφορά στην αλληλεπίδραση των ανθρώπων. 

«Νομίζω ότι το γεγονός ότι βγάζουμε αυτό το πράγμα από την τσέπη μας και το κεφάλι μας είναι χωμένο εκεί μέσα για λίγο, δεν είναι ακριβώς το πώς όλοι θέλουμε να αλληλοεπιδρούμε μεταξύ μας», εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook.

Ο Zuckerberg εξέφρασε αυτές τις σκέψεις στη συζήτηση για τα ακουστικά Oculus VR του Facebook, μαζί με την έρευνά του σε wearables επαυξημένης πραγματικότητας και τη φιλοδοξία του το Facebook να γίνει «μια εταιρεία metaverse». Στο πλαίσιο αυτό, κυκλοφόρησε τα Ray-Ban Stories, τα νέα έξυπνα γυαλιά που είχε παρουσιάσει έναν χρόνο πριν στο εικονικό συνέδριο της Facebook Connect.

Μία σύμπραξη μεταξύ της ομάδας του Facebook Reality Labs και της 84χρονης μάρκας γυαλιών ηλίου Ray-Ban έκανε το όραμα του Zuckerberg δυνατό. Δεν είναι βέβαια τόσο φουτουριστικά όσο οι άλλες εφευρέσεις του Facebook που έχουν στόχο να περιθωριοποιήσουν τα smartphones στη ζωή μας, ενώ τα χαρακτηριστικά που προσφέρουν είναι αρκετά παρόμοια με παρόμοια προϊόντα που ήδη κυκλοφορούν. Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για να τραβήξετε φωτογραφίες και μικρής διάρκειας βίντεο ενώ το τηλέφωνό σας παραμένει στην τσέπη ή την τσάντα σας, ακριβώς όπως τα Snap’s Spectacles, που κυκλοφορούν εδώ και μισή δεκαετία. Επίσης, παρέχουν ήχο για ακρόαση μουσικής και τηλεφωνικές κλήσεις, όπως κάνουν τα έξυπνα γυαλιά από την Amazon και τη Bose. 

Επειδή όμως, πρόκειται για το Facebook, τα Ray-Ban Stories ανοίγουν το κουτί της Πανδώρας -και είναι γεμάτο ερωτήσεις. Το Facebook πρόκειται να χρησιμοποιήσει τα γυαλιά και τις πληροφορίες που συλλέγει μέσω αυτών για να εκμεταλλευτεί τα δεδομένα της ζωής μας με τρόπους που παλαιότερα ήταν αδύνατοι; Τι σημαίνουν για την ιδιωτικότητα και την προστασία των προσωπικών δεδομένων οι κάμερες σε γυαλιά, ειδικά όταν οι άνθρωποι δεν το περιμένουν; Θα δούμε τους χρήστες να μεταδίδουν πράγματα από τα γυαλιά τους στο Facebook ή το Instagram με τρόπους που θα μπορούσαν να είναι ακατάλληλοι; Μένει να το δούμε στην πράξη. 

Τα Ray-Ban Stories δεν σηματοδοτούν από μόνα τους την αλλαγή μιας εποχής, αλλά μπορεί να φτάσουν το Facebook πολύ πιο κοντά στον στόχο του να δημιουργήσει γυαλιά AR που συνδυάζουν τον ψηφιακό και τον φυσικό κόσμο με τρόπους που δεν είναι ακόμη δυνατοί. Αυτό ισχύει τόσο από τεχνολογική άποψη όσο και από την άποψη της εξοικείωσης του κόσμου με γυαλιά που διαθέτουν αισθητήρες, υπολογιστική ισχύ και συνδεσιμότητα.

Αν κρίνουμε πάντως από το ιστορικό του Facebook στη διαχείριση προσωπικών δεδομένων, καλό θα είναι να είμαστε αρκετά επιφυλακτικοί απέναντι στο νέο αυτό εγχείρημα.
 

Πηγή φωτογραφίας εξωφύλλου: Instagram laecuaciondigital

Δείτε ακόμη: Ένας ψηφιακός καλλιτέχνης αναδημιουργεί διάσημους πίνακες ζωγραφικής στο σημερινό πλαίσιο της τεχνολογίας και των social media 

Γίνε κι εσύ μέλος μόνο με 6€/ έτος στο συνδρομητικό Jenny.gr Exclusive Benefits

jenny.gr