Η Sarah Paulson φορά το εσώρουχο περιόδου της και ενημερώνει τις γυναίκες, πέρα από ντροπές και ταμπού
Στεφανία Παπαδημητρίου
4 Νοεμβρίου 2021
Κρύβουμε τις σερβιέτες στην τσάντα, για να μην τις δει κανείς. Σε περίπτωση ανάγκης, ζητάμε ταμπόν με άκρα μυστικότητα, δε θέλουμε να μας καταλάβουν. Είναι οι «δύσκολες μέρες του μήνα», είμαστε «αδιάθετες» - ακόμη κι αν νιώθουμε τέλεια, χωρίς κανένα σύμπτωμα.
Σε πολλά μέρη του κόσμου, γυναίκες και κορίτσια δεν έχουν πρόσβαση σε προϊόντα περιόδου. Βάζουν σε κίνδυνο την υγεία τους, δεν πηγαίνουν στο σχολείο ή τη δουλειά. Απομονώνονται. Η γυναικεία περίοδος αποτελεί ταμπού.
Ταυτόχρονα, υπάρχει το ζήτημα της βιωσιμότητας - η έμμηνος ρύση βλάπτει σοβαρά το περιβάλλον εξαιτίας του πλαστικού που περιέχουν οι σερβιέτες και τα ταμπόν.
Η ηθοποιός Sarah Paulson το γνωρίζει καλά και έχει βρει τη λύση. Τη μοιράστηκε, μάλιστα, με τους followers της μέσα από ανάρτηση στο Instagram.
«Οκ… Ο μόνος τρόπος να βγάλω φωτογραφία με εσώρουχα (σας παρακαλώ μη λέτε βρακάκι, δεν αντέχω τη λέξη) είναι επειδή τα συγκεκριμένα όντως μου άλλαξαν τη ζωή και δεν είναι διαφήμιση – είναι κάτι που ΑΓΑΠΩ. Εσώρουχα περιόδου. Ναι, εσώρουχα για την περίοδό σας. Φέρνουν τα πάνω-κάτω. Τα φτιάχνει η αγαπημένη μου Karla Welch και είναι οικονομικά και καταπληκτικά, και αφού μου αρέσουν τόσο – η Karla και εγώ θα δωρίσουμε αρκετά για να βοηθήσουμε τους άλλους να έχουν φιλική προς το περιβάλλον περίοδο. Τόσοι άνθρωποι έχουν έμμηνο ρύση αλλά όχι πρόσβαση στα προϊόντα περιόδου. Αυτά τα εσώρουχα μπορούν να φέρουν το τέλος της φτώχειας εμμήνου ρύσης», έγραψε στη λεζάντα.
Η Karla Welch είναι μία από τις πιο επιδραστικές στιλίστριες του Hollywood. Αποφάσισε να εκμεταλλευτεί την αγάπη της για τη μόδια για έναν καλό σκοπό, ο οποίος δεν έχει καμία σχέση με το styling των celebrities. Χρησιμοποιεί τα ρούχα και να εξασφαλίσει ένα βασικό ανθρώπινο δικαίωμα που αφορά όλες τις γυναίκες, σε κάθε γωνιά του κόσμου.
Ίδρυσε την Period Company, μία εταιρεία που παράγει απορροφητικά, επαναχρησιμοποιούμενα εσώρουχα, τα οποία αντικαθιστούν τις άβολες σερβιέτες και τα ταμπόν.
«Ουσιαστικά, προσπαθούμε να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος μιλάει και αντιμετωπίζει την περίοδο», εξήγησε σε παλαιότερη συνέντευξη στη Vogue.
«Ζούμε σε μία εποχή που βλέπουμε τι πηγαίνει στραβά με τον κόσμο», είπε, ενώ πρόσθεσε ότι έχουμε ελπίδα για κάτι καλύτερο.
«Το βλέπετε με την ενδυνάμωση του ακτιβισμού, το κίνημα για τη φυλετική ισότητα και τον τρόπο με τον οποίο όλοι ενεργοποιούνται. Οι άνθρωποι θέλουν την αλλαγή, αλλά συναντούν βουνά στον δρόμο. Ξεπερνάμε τα εμπόδια αυτά ένα βήμα τη φορά, αλλά με την Period αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να βάλουμε το δυναμίτη και να ανοίξουμε τον δρόμο προς ένα καλύτερο αύριο».