Μηχανικοί υποστηρίζουν ότι βρήκαν τρόπο να δημιουργήσουν καύσιμα από αέρα και ηλιακό φως
The Jennettes
4 Νοεμβρίου 2021
Οι επιστήμονες λένε ότι έχουν δημιουργήσει ένα νέο σύστημα που μπορεί να δημιουργήσει καύσιμα από το ηλιακό φως και τον αέρα.
Το νέο σύστημα είναι αξιοσημείωτο γιατί μπορεί να λειτουργήσει υπό φυσιολογικές συνθήκες και όχι σε εξειδικευμένες και ειδικές συνθήκες ενός εργαστηρίου.
Τελικά, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία καυσίμων ουδέτερων εκπομπών άνθρακα για χώρους όπως η αεροπορία και η ναυτιλία – αλλά θα απαιτούνταν πρώτα σημαντικές ποσότητες ανάπτυξης και αναβάθμισης, σημειώνουν οι μηχανικοί πίσω από την ανακάλυψη.
Το σύστημα αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας δημιουργίας νέων διαδικασιών που θα μπορούσαν να συμβάλουν στη μείωση του 8 % των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της ανθρωπότητας που προέρχονται από τις πτήσεις και τη ναυτιλία. Μια επιλογή είναι η κατασκευή νέων καυσίμων που θα λειτουργούν όπως η σημερινή κηροζίνη ή το ντίζελ αλλά δημιουργούνται συνθετικά, από νερό και διοξείδιο του άνθρακα και τροφοδοτούνται από ηλιακή ενέργεια.
Οι επιστήμονες σημείωσαν κάποια επιτυχία στην κατασκευή των επιμέρους τμημάτων ενός τέτοιου συστήματος. Αλλά έχει αποδειχτεί πολύ πιο δύσκολο να δημιουργηθεί το πλήρες πράγμα, με τρόπο που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε πραγματικές συνθήκες.
Οι μηχανικοί Aldo Steinfeld και οι συνεργάτες του κατασκεύασαν μια λειτουργική έκδοση του συστήματος στην οροφή του ETH της Ζυρίχης, του πανεπιστημίου όπου διεξήχθη η έρευνα. Αποτελούνταν από τρία κομμάτια - μια μονάδα δέσμευσης αέρα που παίρνει διοξείδιο του άνθρακα και νερό από τον αέρα, μια ηλιακή μονάδα που συλλαμβάνει την ηλιακή ενέργεια και τη χρησιμοποιεί για να μετατρέψει αυτά τα υλικά σε ένα μείγμα μονοξειδίου του άνθρακα και οξυγόνου και μια άλλη μονάδα που μετατρέπει αυτό το αέριο σε υγρό, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο.
Εάν το σύστημα κλιμακωθεί ώστε να είναι αρκετά μεγάλο, θα μπορούσε ενδεχομένως να ικανοποιήσει τη ζήτηση για την πολύ λιγότερο «πράσινη» κηροζίνη που τροφοδοτεί αυτή τη στιγμή τις αεροπορικές και ναυτιλιακές αγορές.
Αλλά αυτό θα χρειαζόταν μεγάλες μονάδες παραγωγής - περίπου το 0,5 % της ερήμου Σαχάρας - και τα καύσιμα θα ήταν αρχικά πιο ακριβά από την κηροζίνη.
Ως εκ τούτου, θα πρέπει να υπάρξει πολιτική υποστήριξη της αρχικής επένδυσης στα καύσιμα, σημειώνουν.
Η έρευνα περιγράφεται σε ένα νέο άρθρο του περιοδικού, «Drop-in Fuels from Sunlight and Air», που δημοσιεύτηκε στο nature.com.