UPDATE #NOW

Το φετινό εντυπωσιακό Serpentine Pavilion είναι το πρώτο που δεν σχεδιάστηκε από αρχιτέκτονα


JTeam

29 Ιουνίου 2022

Το Μαύρο Παρεκκλήσι
Instagram
Το φετινό Serpentine Pavilion είναι το πρώτο που δεν σχεδιάστηκε από αρχιτέκτονα

Το Serpentine Pavilion είναι ένα από τα highlights της καλοκαιρινής σκηνής του Λονδίνου. Φέτος, για πρώτη φορά στην 22ετή ιστορία του θεσμού, το Serpentine Pavilion ανατέθηκε σε κάποιον που δεν είναι αρχιτέκτονας· στον καλλιτέχνη από το Σικάγο Theaster Gates.

Το φετινό περίπτερο είναι μια απλή κατασκευή, σχεδιασμένη να είναι μέρος για περισυλλογή. Η κυλινδρική του μορφή, με ένα κυκλικό παράθυρο στην οροφή, κατασκευάστηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου από βαμμένο μαύρο ξύλο και τυλίχτηκε με μαύρο καουτσούκ.

Μιλώντας στο Dezeen για το «Black Chapel» - το «Μαύρο Παρεκκλήσι»- ο Theaster Gates είπε ότι στο συγκεκριμένο πρότζεκτ θεωρεί προτέρημα το γεγονός ότι δεν είναι αρχιτέκτονας. «Αυτή είναι μια στιγμή που ένας αρχιτέκτονας μπορεί να είναι φιλόδοξος με τη αρχιτεκτονική του. Αλλά, με έναν τρόπο, δεν αισθάνθηκα το βάρος της φιλόδοξης αρχιτεκτονικής. Αισθάνθηκα το βάρος να υμνήσω τις πρακτικές πίστης. Χρειαζόμουν ένα αντηχείο. Χρειαζόμουν μια απλή δομή που θα επέτρεπε στον ήχο να ενισχυθεί» είπε.

Από τότε που δημιουργήθηκε το πρώτο Serpentine Pavilion το 2000, τα περίπτερα έχουν γίνει πιο περίπλοκα. Ο Gates επέλεξε μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση: να βλέπει ο θεατής τη δομή ως μια μεγάλη στέγη και το να είναι σε ένα μόνο χρώμα να τραβά την προσοχή στη μορφή. «Ήξερα ότι ήθελα να είναι μια στέγη όλο το εξωτερικό, ως νεύμα στον πατέρα μου (που επισκεύαζε σκεπές) και ως νεύμα στην άσκηση της τέχνης της ζωγραφικής από εμένα - και σχεδόν τα καταφέραμε» εξήγησε.

Πηγή έμπνευσης για την προσέγγισή του ήταν τα έργα της Αμερικανής γλύπτριας Louise Nevelson. «Πήραμε ιδέες από τη Louise Nevelson, είχε εκείνη την ιδέα ότι αν περιορίσεις σε ένα χρώμα τη χρωματική παλέτα, ο κόσμος μπορεί να προσέξει τη μορφή» είπε.

Για την υλοποίηση του πρότζεκτ, ο Theaster Gates συνεργάστηκε με τον βραβευμένο με το RIBA Royal Gold Medal αρχιτέκτονα David Adjaye, ο οποίος τον βοήθησε να μεταφράσει τις καλλιτεχνικές του ανησυχίες σε σταθερές κατασκευές. Σε γενικές γραμμές, πιστεύει ότι η συνεργασία με τους μηχανικούς της Aecom και το γραφείο Adjaye Associates είχε ως αποτέλεσμα ένα καλύτερο κτίσμα από αυτό που είχε σχεδιάσει. «Αυτό που τελικά υπάρχει είναι, στην πραγματικότητα, ένα ακόμη πιο ατόφιο κτίσμα από αυτό που είχα φανταστεί» υπογράμμισε.

Πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ