
Η ρευστότητα των φύλων. Η μεταμορφωτική δύναμη της ερωτικής επιθυμίας. Η κοινωνική θέση της γυναίκας. Ο ορισμός της ταυτότητας. Αυτές οι έννοιες αποκαλύπτεται πως υπήρχαν στο συγγραφικό λεξιλόγιο του Σαίξπηρ, πολύ πριν ξεκινήσει η παγκόσμια αμφισβήτηση του πατριαρχικού συστήματος. Και μπορεί, πέντε αιώνες πίσω, το πρόσημο τους να ήταν διαφορετικό, όμως σηματοδοτούν μια καινούργια ευκαιρία συνομιλίας με τον ελισαβετιανό βάρδο. Αυτή η ιδέα καθορίζει το νέο κύκλο των «Παραβάσεων» – με τίτλο «Αγάπης αγώνες» του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος που τοποθετεί στο επίκεντρο τέσσερις σαιξπηρικές κωμωδίες και τις αναδεικνύει ως υλικό σύγχρονου διαλόγου μέσα από δραματοποιημένα αναλόγια.
Ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Έκτορας Λυγίζος επιμελείται τον δημιουργικό αυτό κύκλο, αξιοποιώντας την εμπειρία του στον Σαίξπηρ. Ήταν το 2019 όταν ξανακοίταζε το μύθο του «Άμλετ» και μόλις το προηγούμενο καλοκαίρι πρωταγωνιστούσε στην φεστιβαλική «Καταιγίδα» σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά. «Δεν είχα καταπιαστεί ξανά με τις κωμωδίες του και διαπίστωσα πως σε τεχνικό επίπεδο στέκονται ακόμα πιο ψηλά κι από τις τραγωδίες του: Έχουν περισσότερες εναλλαγές ύφους, περισσότερες φιλοσοφικές αναλύσεις, περισσότερο παιχνίδι και ανατροπές, επεξεργάζονται σύγχρονα θέματα κι έχουν ήρωες που βρίσκονται σε διαρκή αναζήτηση. Επιπλέον, είναι έργα που δεν ανεβαίνουν συχνά, εκτός από ελάχιστες λαμπερές προσπάθειες».
Διαβάστε τη συνέχεια στο monopoli.gr
Διαβάζονται Τώρα
- Εάν ένας άνθρωπος συζητάει συνεχώς αυτά τα θέματα, έχει χαμηλό ΕQ
- Ζώδια Ιουλίου 2025: Οι μηνιαίες προβλέψεις από τη ζαρΑτούΣΤΡΑ - Έντονη κινητικότητα, συναισθηματικές ανακατατάξεις, οικονομικές ευκαιρίες
- Τα παιδιά που αποκτούν από μικρά αυτή τη δεξιότητα, είναι στατιστικά πιο επιτυχημένα στη ζωή τους