AdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisement

UPDATE #NOW

Γιατί θέλουμε να ακούμε μουσική ή τηλεόραση όταν κάνουμε κάτι; Η επιστημονική εξήγηση


JTeam

14 Νοεμβρίου 2022

Γιατί θέλουμε να ακούμε μουσική ή τηλεόραση όταν κάνουμε κάτι; Η επιστημονική εξήγηση
Pexels
Οι ειδικοί εξηγούν πότε η ανάγκη μας να ακούμε διάφορους ήχους όπως μουσική ή τηλεόραση ενώ κάνουμε παράλληλα κάτι άλλο, υποδηλώνουν κάτι βαθύτερο για την ψυχική μας υγεία

Όταν οδηγούμε, ακούμε μουσική. Το ίδιο κάνουμε και στο ντους, στη μαγειρική, πριν μας πάρει ο ύπνος, και σχεδόν σε κάθε μας συνήθεια. Αν συμφωνείτε μαζί μας, τότε μάλλον θεωρείτε κι εσείς οποιονδήποτε ήχο, που ακούγεται στο background την ώρα που ασχολείστε με κάτι άλλο, «εξαιρετικά χαλαρωτικό», που απομακρύνει τη σιωπή.

Σύμφωνα με την κλινική ψυχολόγο, Jenna Carl: «Οι ήχοι στο υπόβαθρο αποσπούν την προσοχή μας ή μας κάνουν να αποφεύγουμε δυσάρεστα συναισθήματα ή σκέψεις». Όταν η απόσπαση της προσοχής σταματάει, τα αρνητικά συναισθήματα επιστρέφουν με μεγαλύτερη ένταση.

Οι background ήχοι, όπως η μουσική και η τηλεόραση, την ώρα που δουλεύουμε για παράδειγμα, είναι «ένας έξυπνος τρόπος διαχείρισης των συναισθημάτων». Αν είμαστε για παράδειγμα στο γραφείο και θέλουμε να ουρλιάξουμε ή να κλάψουμε για κάτι, δυναμώνουμε την ένταση στα ακουστικά και όλα καλά. Ακριβώς επειδή η προσοχή μας από αυτό που νιώθουμε εκείνη τη στιγμή, αποσπάται.

Και ακριβώς εδώ κρύβεται η μεγαλύτερη παγίδα. Γιατί δεν θέλουμε να αποφύγουμε τα συναισθήματά μας γενικά. Σύμφωνα με την Carl, «αυτά πρέπει να εκτονωθούν αργότερα, όχι να διαγραφούν» και όλη αυτή η συναισθηματική αποφυγή επιδεινώνει την ψυχική δυσφορία.

Το κλειδί είναι να μάθεις να διαχειρίζεσαι τα αρνητικά συναισθήματα με τη βοήθεια της ενσυνειδητότητας που σου «επιτρέπει να παρατηρείς τις σκέψεις σου χωρίς να αντιδράς σε αυτές, εστιάζοντας στις σωστές αναπνοές». Μπορείς να δώσεις μάλιστα μια συγκεκριμένη εξήγηση πίσω από τα αρνητικά συναισθήματα που σου έρχονται εκείνη τη στιγμή και να εστιάσεις στο τώρα.

Η μουσική και οποιοσδήποτε άλλος ήχος λειτουργούν συμπληρωματικά στις σκέψεις σου και αποφορτίζουν αρκεί να να τους αξιοποιείς σωστά.