Το James Webb εντόπισε 2 αρχαίους μακρινούς γαλαξίες, σε μια ακόμη τρομερή ανακάλυψη

18 Νοεμβρίου 2022

Twitter/@NASAWebb
Τα αστέρια ίσως σχηματίστηκαν νωρίτερα από ό,τι νομίζαμε

Το James Webb της Nasa έκανε πάλι κάτι καταπληκτικό. Εντόπισε πρώιμους γαλαξίες που μέχρι τώρα ήταν άγνωστοι, συμπεριλαμβανομένου ενός που μπορεί να έχει σχηματιστεί μόλις 350 εκατομμύρια χρόνια μετά τo big bang!

Σύμφωνα με τους αστρονόμους, αν υπάρξει επαλήθευση των αποτελεσμάτων, αυτή η συρροή αστεριών που μόλις ανακαλύφθηκε, θα ξεπερνά σε ηλικία τον πιο μακρινό γαλαξία που είχε εντοπιστεί από το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble, που ήταν ένας γαλαξίας- ρεκόρ και σχηματίστηκε 400 εκατομμύρια χρόνια μετά την αρχή του σύμπαντος.

Οι τελευταίες ανακαλύψεις του Webb προβλήθηκαν με λεπτομέρεια στο Astrophysical Journal Letters από μια διεθνή ομάδα με επικεφαλής τον Rohan Naidu του Κέντρου Αστροφυσικής Harvard-Smithsonian. Οι δύο φωτεινοί γαλαξίες αναλύθηκαν και διαπιστώθηκε ότι ο πρώτος φαίνεται να σχηματίστηκε 350 εκατ. χρόνια μετά τη μεγάλη έκρηξη και ο άλλος 450 εκατ. χρόνια μετά.

Το τηλεσκόπιο Webb, που εκτοξεύθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο ως διάδοχος του Hubble, δείχνει ότι τα αστέρια μπορεί να σχηματίστηκαν νωρίτερα από ό,τι πιστεύαμε προηγουμένως, ίσως μέσα σε μερικά εκατομμύρια χρόνια από τη μεγάλη έκρηξη. Ο Naidu σύμφωνα με τον Guardian, δήλωσε ότι θα χρειαστούν περισσότερες παρατηρήσεις στο υπέρυθρο από το Webb προτού κλείσει το νέο ρεκόρ.

Σύμφωνα με οι επιστήμονες σε συνέντευξη Τύπου της Nasa, παρόλο που κάποιοι ερευνητές αναφέρουν ότι έχουν ανακαλύψει γαλαξίες ακόμη πιο κοντά στη δημιουργία του σύμπαντος, πριν από 13,8 δισεκατομμύρια χρόνια, οι υποψήφιοι αυτοί δεν έχουν ακόμη επαληθευτεί.Όπως είπαν χαρακτηριστικά, κάποιοι από αυτούς θα μπορούσαν να είναι μεταγενέστεροι γαλαξίες που μιμούνται παλαιότερους.

Όπως υπογράμμισε ο επικεφαλής του άρθρου που δημοσιεύτηκε την Πέμπτη, ο Garth Illingworth: «Πρόκειται για μια πολύ δυναμική εποχή. Υπήρξαν πολλές προκαταρκτικές ανακοινώσεις για ακόμη πιο πρώιμους γαλαξίες, και ακόμη προσπαθούμε να ξεχωρίσουμε ως κοινότητα ποιοι από αυτούς είναι πιθανό να είναι πραγματικοί».

Αν όλα αυτά επαληθευτούν και υπάρχουν κι άλλοι πρώιμοι γαλαξίες, το Webb θα αποδειχθεί, σύμφωνα με τις προβλέψεις των ειδικών, εξαιρετικά επιτυχημένο στην εξερεύνηση των κοσμικών συνόρων μέχρι το «τη μεγάλη έκρηξη».