AdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisement

UPDATE #NOW

Τι θα απογίνουν οι κινηματογράφοι Αελλώ, Αστορ και Ιντεάλ - Η απάντηση του e-ΕΦΚΑ


JTeam

23 Νοεμβρίου 2022

Τι θα απογίνουν οι κινηματογράφοι Αελλώ, Αστορ και Ιντεάλ - Η απάντηση του e-ΕΦΚΑ
@astor
Και τα τρία σινεμά απειλούνται μετά την προκήρυξη διαγωνισμών για την αξιοποίησή τους, την πώλησή τους δηλαδή σε ιδιώτες από τον ιδιοκτήτη τους, τον e-ΕΦΚΑ

Πριν από λίγες ημέρες η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου είχε απευθύνει έκκληση στον Κυριάκο Μητσοτάκη, μέσω ανοιχτής επιστολής, για τη σωτηρία των κινηματογράφων «Άστορ», «Αελλώ» και «Ιντεάλ», που κινδυνεύουν να κλείσουν οριστικά.

Όπως εξηγούσε η Ακαδημία στην επιστολή, «τρεις από τους εναπομείναντες κινηματογράφους του κέντρου της Αθήνας, το Ιντεάλ, το Αελλώ και το Άστορ, απειλούνται με κλείσιμο, προκειμένου τα κτίρια που τους στεγάζουν να μετατραπούν σε ξενοδοχεία, γραφεία και εμπορικά καταστήματα», λόγω της επενδυτικής αξιοποίησης των κτιρίων στα οποία στεγάζονται από τον ΕΦΚΑ.

Ο e-ΕΦΚΑ έστειλε δελτίο Τύπου απαντώντας στις έντονες διαμαρτυρίες του τελευταίου διαστήματος για την προοπτική αλλαγής χρήσης ή/και κατεδάφισης τριών εμβληματικών αθηναϊκών κινηματογράφων, του Αστορ, του Ιντεάλ και του Αελλώ.

Και τα τρία σινεμά απειλούνται μετά την προκήρυξη διαγωνισμών για την αξιοποίησή τους, την πώλησή τους δηλαδή σε ιδιώτες από τον ιδιοκτήτη τους, τον e-ΕΦΚΑ. Τρία συνολικά σινεμά από τα εννιά (προσθέστε στα παραπάνω το Αστυ στην πλατεία Κοραή, την Oπερα και την Ελλη στην Ακαδημίας και το Τριανόν, το Αλεξάνδρα και το Studio στην Πατησίων) που έχουν απομείνει στο ευρύτερο κέντρο της πόλης.

Κι αυτό γιατί δεν υπήρξε κάποιος κάπου κάποτε να σκεφτεί να ορίσει τις κινηματογραφικές αίθουσες ως διατηρητέες και άρα τη χρήση τους υποχρεωτική ως τέτοια ακόμη και μετά από την πώλησή τους ή οποιαδήποτε άλλη αξιοποίησή τους. Αυτό έγινε στην δεκαετία του '90 από το αρμόδιο Υπουργείο για την κήρυξη διατηρητέας χρήσης για αρκετά από τα θερινά σινεμά της Αθήνας, όχι όμως και για τις κλειστές, χειμερινές αίθουσες, οι οποίες είναι και αυτές που πλήττονται περισσότερο τα τελευταία χρόνια - πριν κατά τη διάρκεια και μετά από την πανδημία - από την χαμηλή προσέλευση θεατών στη χώρα.

Στο δεκαήμερο περίπου που έχει προηγηθεί, η απειλή του κλεισίματος των τριών κινηματογράφων έχει κινητοποιήσει τα ΜΜΕ, αλλά και πολιτικές δυνάμεις και φορείς. Σήμερα, Τρίτη 22 Νοεμβρίου, ο e-ΕΦΚΑ εξέδωσε μια ανακοίνωση, δηλώνοντας ότι η χρήση των κινηματογράφων προτίθεται να διατηρηθεί. Πιο ρητά για το Αελλώ, λιγότερο για το Αστορ και ακόμη λιγότερο για το Ιντεάλ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση από τον e-ΕΦΚΑ για το μέλλον των κινηματογράφων

«Σχετικά με δημοσιεύματα που αφορούν στο μέλλον των κινηματογράφων Αελλώ, Αστορ και Ιντεάλ που ανήκουν στον e-ΕΦΚΑ τονίζονται τα εξής:

Σχετικά με τον κινηματογράφο Αελλώ, δεν υφίσταται κανένα θέμα αλλαγής χρήσης του. Στόχος είναι η σύμβαση μίσθωσης να ανανεωθεί και η χρήση του ακινήτου να μην αλλάξει.

Αναφορικά με τον κινηματογράφο Αστορ, ήδη υλοποιείται ο σχεδιασμός του Φορέα προκειμένου η αίθουσα κινηματογράφου να μην αλλάξει χρήση, το υπόλοιπο κτήριο να αξιοποιηθεί από επενδυτή και να λειτουργήσει και ένα κατάστημα στο ισόγειο. Οι πρώτες μελέτες που ήδη έχουν υλοποιήσει οι αρμόδιες διευθύνσεις του e-ΕΦΚΑ δείχνουν πως κάτι τέτοιο είναι εφικτό.

Τέλος, αναφορικά με τον κινηματογράφο Ιντεάλ, εντοπίστηκαν στατικά προβλήματα σε ολόκληρο το κτηριακό συγκρότημα επί της Οδού Πανεπιστημίου 46. Την κατάσταση του κτηρίου επιδείνωσε η πρόσφατη πτώση τοίχου στην πίσω πλευρά του κινηματογράφου όπου γειτνιάζει με το κτήριο του Ελληνικού Ωδείου επί της Οδού Φειδίου η οποία ανέδειξε και μια σειρά από κτηριακές επεμβάσεις που έχουν γίνει και οι οποίες χρήζουν αντιμετώπισης. Τόσο για την συνολική αποκατάσταση του κτιριακού συγκροτήματος όσο και για την εκμετάλλευσή του, βρίσκεται ανοικτή διαδικασία εξεύρεσης επενδυτή. Οσοι υποψήφιοι επενδυτές ήρθαν σε επαφή με τον e-ΕΦΚΑ βλέπουν θετικά την διατήρηση της χρήσης της αίθουσας ως Κινηματογράφου με ταυτόχρονη αναβάθμιση αυτής μέσα από την αξιοποίησή της και για θεατρικές παραστάσεις ή άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις. Οι συζητήσεις βρίσκονται ακόμη σε προκαταρκτικό στάδιο καθώς απαιτούνται επιπλέον οικονομοτεχνικές μελέτες για να υπολογιστεί το ακριβές κόστος αποκατάστασης αλλά και απόσβεσης της επένδυσης.

Βασικό κριτήριο για τη λήψη της όποιας απόφασης από την Διοίκηση του ΕΦΚΑ παραμένει η άμεση αξιοποίηση του συνόλου της ακίνητης περιουσίας που διαχειρίζεται ο Φορέας και παράλληλα ο σεβασμός στην ιστορικότητα των κτηρίων και των χρήσεων αυτών. Καμία απόφαση δεν πρόκειται να ληφθεί χωρίς να λαμβάνει και τα δυο αυτά στοιχεία υπόψη. Προς την κατεύθυνση αυτή, η Διοίκηση του ΕΦΚΑ βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία και συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού για όσα κτήρια έχουν αρχιτεκτονικό, ιστορικό και πολιτιστικό ενδιαφέρον συμπεριλαμβανομένων και των κινηματογράφων που βρίσκονται στη ιδιοκτησία του Φορέα, όπως εξάλλου συνέβη στην περίπτωση των κτηρίων του Ελληνικού Ωδείου και του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, και τα δύο ιδιοκτησίας ΕΦΚΑ, όπου το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού προχωρά με την αποκατάσταση και συντήρησή τους».