AirHostess-737: Ο New Yorker αποθεώνει την ταινία του Θανάση Νεοφώτιστου με τη Λένα Παπαληγούρα
JTeam
25 Σεπτεμβρίου 2023
Η μικρού μήκους ταινία του Θανάση Νεοφώτιστου, «AirHostess-737», έχει διαγράψει μια εντυπωσιακή διεθνή πορεία, με παρουσίαση και διακρίσεις σε κορυφαία φεστιβάλ ανά τον κόσμο. Ανάμεσα τους το Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο, όπου και έλαβε τιμητική διάκριση, το Φεστιβάλ Sundance, το Φεστιβάλ του Λοκάρνο, καθώς και το Φεστιβάλ του Clermont Ferrand, όπου και η πρωταγωνίστρια, Λένα Παπαληγούρα, κέρδισε το βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας.
Αυτή την εβδομάδα το εμβληματικό περιοδικό The New Yorker πραγματοποίησε ένα αφιέρωμα στην ταινία. Η αρθρογράφος Hannah Aizenman αναφέρθηκε αρχικά στους ισχυρούς συμβολισμούς και τις “ποιητικές” προεκτάσεις της ταινίας:
«Στη λίστα με τους πιο κοινούς εφιάλτες, τα δόντια αποτελούν από τους πιο ισχυρούς συμβολισμούς. Όχι μόνο ως μηχανισμοί της ομιλίας και της διατροφής μας, αλλά και ως ενός είδους ευαλωτότητας, που σχετίζεται με το άγχος- κάτι σαν “memento mori”. Κυρίως, όμως, ένα από τα λίγα πράγματα στο εσωτερικό του κρανίου μας που οι περισσότεροι από εμάς θα δούμε ποτέ. Ο Καρλ Γιουνγκ ισχυρίστηκε ότι, συμβολικά, η απώλεια των δοντιών υποδηλώνει την απώλεια της λογικής ή του ελέγχου, «το φόβο του θανάτου ή μια κάπως επικίνδυνη μορφή επικοινωνίας με το ασυνείδητο». Αυτή η ανάλυση, που πλησιάζει αλλά ποτέ δεν κατονομάζει τη διάγνωση της “υστερίας”, συνδέει την “οδοντική ανησυχία” με τη μητρότητα και τη γήρανση – απειλές, υποτίθεται, για την “ψυχική ευημερία”»
Διαβάστε τη συνέχεια στο monopoli.gr
Read More
- Ντέιβιντ Μπέκαμ: Το τρέιλερ της ταινίας για τη ζωή του - Το ποδόσφαιρο, η Βικτόρια και οι δύσκολες στιγμές
- Γιώργος Λάνθιμος για Έμα Στόουν: «Ήταν απαραίτητο για την ταινία να μην ντρέπεται για το σώμα της και το σεξ»
- Άνταμ Ντράιβερ: «Μου εμπιστεύονται τα σάντουιτς, αλλά όχι τη Ferrari» - Δεν οδήγησε ποτέ στην ταινία