UPDATE #NOW

AirHostess-737: Ο New Yorker αποθεώνει την ταινία του Θανάση Νεοφώτιστου με τη Λένα Παπαληγούρα


JTeam

25 Σεπτεμβρίου 2023

AirHostess-737: Ο New Yorker αποθεώνει την ταινία του Θανάση Νεοφώτιστου με τη Λένα Παπαληγούρα
Η ταινία μικρού μήκους του Θανάση Νεοφώτιστου, «AirHostess-737», με πρωταγωνίστρια τη Λένα Παπαληγούρα, εξακολουθεί να “τραβάει” τα βλέμματα διεθνώς, αυτή τη φορά μέσα από ένα αφιέρωμα του περιοδικού New Yorker

Η μικρού μήκους ταινία του Θανάση Νεοφώτιστου, «AirHostess-737», έχει διαγράψει μια εντυπωσιακή διεθνή πορεία, με παρουσίαση και διακρίσεις σε κορυφαία φεστιβάλ ανά τον κόσμο. Ανάμεσα τους το Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο, όπου και έλαβε τιμητική διάκριση, το Φεστιβάλ Sundance, το Φεστιβάλ του Λοκάρνο, καθώς και το Φεστιβάλ του Clermont Ferrand, όπου και η πρωταγωνίστρια, Λένα Παπαληγούρα, κέρδισε το βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας.

Αυτή την εβδομάδα το εμβληματικό περιοδικό The New Yorker πραγματοποίησε ένα αφιέρωμα στην ταινία. Η αρθρογράφος Hannah Aizenman αναφέρθηκε αρχικά στους ισχυρούς συμβολισμούς και τις “ποιητικές” προεκτάσεις της ταινίας:

«Στη λίστα με τους πιο κοινούς εφιάλτες, τα δόντια αποτελούν από τους πιο ισχυρούς συμβολισμούς. Όχι μόνο ως μηχανισμοί της ομιλίας και της διατροφής μας, αλλά και ως ενός είδους ευαλωτότητας, που σχετίζεται με το άγχος- κάτι σαν “memento mori”. Κυρίως, όμως, ένα από τα λίγα πράγματα στο εσωτερικό του κρανίου μας που οι περισσότεροι από εμάς θα δούμε ποτέ. Ο Καρλ Γιουνγκ ισχυρίστηκε ότι, συμβολικά, η απώλεια των δοντιών υποδηλώνει την απώλεια της λογικής ή του ελέγχου, «το φόβο του θανάτου ή μια κάπως επικίνδυνη μορφή επικοινωνίας με το ασυνείδητο». Αυτή η ανάλυση, που πλησιάζει αλλά ποτέ δεν κατονομάζει τη διάγνωση της “υστερίας”, συνδέει την “οδοντική ανησυχία” με τη μητρότητα και τη γήρανση – απειλές, υποτίθεται, για την “ψυχική ευημερία”»

Διαβάστε τη συνέχεια στο monopoli.gr