UPDATE #NOW

Gen Alpha: Εταιρείες καλλυντικών και social media κερδίζουν δισεκατομμύρια από τα παιδιά


JTeam

31 Ιανουαρίου 2024

Gen Alpha: Εταιρείες καλλυντικών και social media κερδίζουν δισεκατομμύρια από τα παιδιά
Δεν είναι TikTok trend και δεν είναι τυχαίο -τα παιδιά είναι οι ισχυρότεροι καταναλωτές, σύμφωνα με έρευνα

Το 2022, οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, X και YouTube κέρδισαν συνολικά σχεδόν 11 δισεκατομμύρια δολάρια από διαφημίσεις που απευθύνονταν σε Αμερικανούς χρήστες κάτω των 18 ετών, σύμφωνα ε έρευνα του Chan School of Public Health του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ. Πρόκειται για την πρώτη προσπάθεια εκτίμησης του πλήθους των νεαρών χρηστών των συγκεκριμένων μέσων, και της ποσότητας των ετήσιων εσόδων από διαφημίσεις που οφείλεται σ’ εκείνους.

«Καθώς αυξάνονται οι ανησυχίες για την ψυχική υγεία των νέων, γίνεται όλο και μεγαλύτερη προσπάθεια εισαγωγής κανόνων στην πολιτική των social media που ίσως ενθαρρύνουν την εκδήλωση κατάθλιψης, άγχους και διαταραγμένων διατροφικών συνηθειών στους νέους», δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας, Μπριν Όστιν, ο οποίος είναι καθηγητής κοινωνικών και συμπεριφορικών επιστημών. «Παρότι οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να ισχυρίζονται ότι μπορούν αυτόνομα να περιορίσουν τον αρνητικό αντίκτυπο στους νέους, δεν το έχουν κάνει ακόμη, και η έρευνά μας δείχνει ότι έχουν εξαιρετικά μεγάλο οικονομικό όφελος για να εξακολουθήσουν να καθυστερούν τη λήψη σημαντικών μέτρων για την προστασία των παιδιών».

Οι ειδικοί χρησιμοποίησαν μία σειρά δεδομένων ετερόκλητων δημοσκοπήσεων και ερευνών αγοράς από το 2021 και το 2022, για να υπολογίσουν προσεγγιστικά τον αριθμό νεαρών χρηστών Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, X και YouTube και τα ανάλογα έσοδα από διαφημίσεις.

Βρήκαν τα εξής, για το 2022:

  • Το YouTube είχε 49,7 εκατομμύρια ανήλικους Αμερικανούς χρήστες
  • Το TikTok, 18,9 εκατομμύρια
  • Το Snapchat, 18 εκατομμύρια
  • Το Instagram, 16,7 εκατομμύρια
  • Το Facebook, 9,9 εκατομμύρια
  • Το X, 7 εκατομμύρια

Από τα 11 εκατομμύρια δολάρια που κέρδισαν συνολικά τα παραπάνω, τα 2,1 δισεκατομμύρια προέρχονταν από χρήστες κάτω των 12 και τα 8,1 από χρήστες ηλικίας 13 ως 17.

Τα παραπάνω δημοσιεύθηκαν στις 27 Δεκέμβρη 2023. Αν τα γνωρίζαμε νωρίτερα, ίσως και να μην έκανε τόσο μεγάλη εντύπωση η αγάπη των κοριτσιών κάτω των 12 για το μακιγιάζ και τα καλλυντικά. Στο TikTok, millennials μιλούν για τα παιδιά Δημοτικού που κάνουν skincare σαν επαγγελματίες και κάνουν contouring σε πέντε λεπτά. Λένε, επίσης, ότι είναι αγενέστατα τόσο απέναντι στους εργαζόμενους των καταστημάτων, όσο και στους πελάτες.

@ganjaga420 #sephorakids #fyp ♬ original sound - Paige

Μιλώντας στο BBC, η καθηγήτρια marketing στο Robinson College of Business του Georgia State University, Ντενίς Σαχ, εξήγησε ότι τα κορίτσια αυτά δεν πηγαίνουν μόνο για φυσικές αγορές, αλλά παίρνουν και online πολλά από τα προϊόντα που τα ενδιαφέρουν. «Η συγκεκριμένη κατηγορία, γενικά, βλέπει τεράστια αύξηση στις πωλήσεις», τόνισε.

Δεν είναι τυχαίο που πολλές μεγάλες εταιρείες καλλυντικών χτίζουν τη στρατηγική τους έτσι ώστε να προσελκύσουν τις πιο νεαρές καταναλώτριες. Μάλιστα, σύμφωνα με τη Σαχ, προκειμένου να αυξήσουν τα έσοδά τους, οργανώνουν καμπάνιες απευθυνόμενες σχεδόν εξ ολοκλήρου σε εκείνες.

Στο ίδιο ρεπορτάζ του BBC, η Τζέσικα Ντεφίνο, ιδρύτρια του The Unpublishable, ενός newsletter που ασχολείται με όσα συμβαίνουν στο παρασκήνιο της βιομηχανίας της ομορφιάς, εξήγησε πως «η αγορά αναπτύσσεται αρκετά γρήγορα. Είναι πολλά τα νέα brands που απευθύνονται αποκλειστικά σε tweenagers».

@ellanicolebedingfield She wouldn’t threaten you in the isles though i swear 🤣😭 #sephorakids #drunkelephant #drunkelephantkids #sephorakids?? #sephorakid #byoma #kidsoftiktok ♬ Put That Down frfr - Carefree shoutout Fefe

«Παρατηρώ έκρηξη στα προϊόντα για tweenagers», είπε. «Βλέπω, επίσης, όλο και περισσότερα κορίτσια κάτω των 12 να χρησιμοποιούν προϊόντα για ενήλικες… Από επιχειρηματική άποψη, το μάρκετινγκ είναι σωστό –αυτά τα νεότερα ηλικιακά γκρουπ είναι πανεύκολο να “τσιμπήσουν”».

Ο λόγος που συμβαίνει αυτό, σύμφωνα με τη Σαχ, είναι η ανασφάλεια των μικρών για την εξωτερική τους εμφάνιση. Πάντα δεν ήμασταν έτσι, βέβαια; Μπορεί όχι από τα 12, αλλά από τα 14 –εγώ, τουλάχιστον, θυμάμαι συμμαθήτριές μου να έρχονται με full makeup στο σχολείο. Απλώς τότε δεν υπήρχε η έννοια του beauty influencer και οι επιρροές μας ήταν ελάχιστες, είχαμε σχεδόν μηδαμινές γνώσεις μακιγιάζ. Τώρα, απλώς έγινε το «μπαμ». Τα κορίτσια βομβαρδίζονται από παντού, η προσφορά είναι απεριόριστη και καθένας μπορεί να σηκώσει ένα κινητό, να βγάλει ένα βίντεο και να το σχολιάσει στο TikTok.