UPDATE WHAT'S NEW

Υψηλή η τάση και η ανάγκη των Ελλήνων για εργασίες DIY και οικιακής βελτίωσης, εν μέσω lockdown


22 Απριλίου 2021

Praktiker

Τι δείχνει η μελέτη της Praktiker, που υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του Εργαστηρίου ELTRUN, υπό την αιγίδα του ΣΕΛΠΕ;

Με πρωτοβουλία της Praktiker Hellas, του Νo. 1 Ελληνικού Δικτύου καταστημάτων DIY και Home Improvement, την επιστημονική υποστήριξη του Εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ) πραγματοποιήθηκε μια ξεχωριστή μελέτη με τίτλο «Η Αγορά Καταστημάτων Ιδιοκατασκευών & Βελτίωσης Οικίας (DIY & Home Improvement) στην Ελλάδα και η Πανδημία COVID-19», η οποία είχε ως στόχο να διερευνήσει τη σχέση των καταναλωτών με τις ιδιοκατασκευές και τη σημασία που έχει στη ζωή τους. Τα ευρήματα της μελέτης παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς αναδεικνύουν μεταξύ άλλων την υψηλή τάση και την ανάγκη των Ελλήνων για εργασίες DIY και οικιακής βελτίωσης και τη σημαντική θέση που κατέχουν πλέον στην καθημερινότητά τους τα είδη DIY και βελτίωσης σπιτιού. Παράλληλα, διαφαίνεται ότι η ασφάλεια που παρέχουν οι εν λόγω εργασίες, καθώς και η θετική επίδραση στην ψυχολογία, αποτελούν εξίσου σημαντικούς λόγους, παράλληλα με τις πρακτικές ανάγκες που καλύπτονται, για τους οποίους οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε αυτές τις ασχολίες, ενώ την ίδια στιγμή, από τη μελέτη προκύπτει η σημαντικότητα της συνθήκης ανοικτών καταστημάτων DIY και Home Improvement, ειδικά εν καιρώ lockdown.

 

Αναλυτικότερα, στη μελέτη, η οποία συγκέντρωσε στοιχεία από περισσότερα από 700 νοικοκυριά σε ολόκληρη την Ελλάδα, αποτυπώνεται ξεκάθαρα η τρέχουσα σχέση των πολιτών με τις ιδιοκατασκευές και η σημασία του λιανεμπορίου DIY & Home Improvement, καθώς 9 στους 10 θεωρούν ιδιαίτερα σημαντική για το νοικοκυριό τους τη δυνατότητα να μπορούν να κάνουν εργασίες DIY και βελτίωσης σπιτιού.

 

Χαρακτηριστικό είναι ότι το 70% του κοινού πραγματοποίησε κάποια εργασία μέσα στο τελευταίο εξάμηνο (φθινόπωρο 2020 - χειμώνας 2021), ενώ το 43% πραγματοποίησε κάποια εργασία μέσα στον τελευταίο μήνα. Επιπλέον, η μελέτη ανέδειξε ότι το 58% του κοινού προτιμά να κάνει μόνο του ή με κάποιο άλλο μέλος της οικογένειας τις μικρές εργασίες στο σπίτι, παρά να τις αναθέσει σε κάποιον επαγγελματία, ενώ συνολικά το 94% επιλέγει να κάνει τουλάχιστον ένα μέρος των εργασιών του σπιτιού ιδιοχείρως.

 

Αναδεικνύεται ακόμα, ότι για την πλειοψηφία του κοινού, το 53%, τα είδη βελτίωσης σπιτιού αποτελούν είδη πρώτης ανάγκης, εν καιρώ lockdown, με το ποσοστό να είναι ακόμη υψηλότερο στα νοικοκυριά με εισόδημα χαμηλότερο των €1.000. Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι για το 89% του κοινού αποτελεί πρόβλημα η συνθήκη των κλειστών καταστημάτων με είδη βελτίωσης για το σπίτι, με το ποσοστό να ανεβαίνει στο 95%, ειδικότερα όταν πρόκειται για κάποια ζημιά ή φθορά στο σπίτι, καθώς οι αγορές εξ΄ αποστάσεως ή με τη μέθοδο του click away ή ακόμη και το πλήρες ηλεκτρονικό εμπόριο, δεν μπορούν να αντικαταστήσουν επαρκώς τη φυσική και άμεση παρουσία στο κατάστημα.

 

Με βάση τα ευρήματα, γίνεται διακριτό ότι η βελτίωση του σπιτιού αποτελεί, πλέον, μια συνεχόμενη και απαραίτητη δραστηριότητα για τους πολίτες, οι οποίοι αναζητούν συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης για τα σπίτια και τους κήπους ή τις βεράντες τους. Ο περισσότερος ελεύθερος χρόνος, ο εντοπισμός προβλημάτων στο σπίτι - λόγω του μεγαλύτερου χρόνου παραμονής σε αυτό - και ψυχολογικοί παράγοντες – είτε λόγοι βελτίωσης της διάθεσης, αλλά και λόγοι που προέρχονται από την ανάγκη παραμονής σε ενεργή δραστηριότητα - ενίσχυσαν τη σημασία του σπιτιού στην καθημερινότητα των πολιτών, μετατρέποντας τα είδη βελτίωσης για το σπίτι σε αναγκαία αγαθά.

 

Όπως όλα δείχνουν, η επαναλειτουργία των καταστημάτων DIY & Home Improvement σε κανονικούς ρυθμούς θα αποτελέσει μια κίνηση ανακούφισης για τους πολίτες, καθώς έτσι εξυπηρετούν βασικές ανάγκες τους άμεσα, απολαμβάνοντας θετικά αισθήματα τόσο λόγω της ασφάλειας που νιώθουν για την πρόσβαση σε βασικά αγαθά και την αυτονομία διαχείρισης των εργασιών τους κατ’ επέκταση, όσο και λόγω της ικανοποίησης από την πραγματοποίηση σημαντικών και δημιουργικών εργασιών. Άλλωστε, η παραμονή στο σπίτι λόγω των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας δημιουργεί επιπρόσθετες και αυξημένες πρακτικές και ψυχολογικές ανάγκες.

 

Τέλος, σύμφωνα με τη μελέτη, η συνήθης ευρυχωρία των καταστημάτων με είδη βελτίωσης για το σπίτι, δημιουργεί αίσθηση ασφάλειας, ενώ – αποτελεί ιδανική συνθήκη  για την αποφυγή συγχρωτισμού. Στα 16 καταστήματα της Praktiker Hellas, της εταιρείας που εισήγαγε πρώτη τη φιλοσοφία «Φτιάξ’ το μόνος σου» (Do-it-Yourself)» στην Ελλάδα, οι επισκέπτες έχουν στη διάθεσή τους αμέτρητες προτάσεις για τις ιδιοκατασκευές τους αλλά και μία μεγάλη γκάμα προϊόντων και ολοκληρωμένων λύσεων για το σπίτι, τον κήπο ή τη βεράντα τους.

jenny.gr