WELL BEING FITNESS

Σημάδια που δείχνουν ότι είστε εθισμένοι στη γυμναστική


Τζουλιάννα Καρνέζη

2 Σεπτεμβρίου 2021

Σημάδια που δείχνουν ότι είστε εθισμένοι στη γυμναστική
Είναι γνωστό πως η άσκηση μόνο οφέλη μπορεί να προσφέρει τόσο στο σώμα όσο και στο μυαλό. 

Είναι γνωστό πως η άσκηση μόνο οφέλη μπορεί να προσφέρει τόσο στο σώμα όσο και στο μυαλό. 

Μάλιστα πολλοί πιστεύουν πως όσο περισσότερο γυμνάζεσαι, τόσο το καλύτερο και αυτό είναι αλήθεια..όμως μέχρι ένα σημείο.

Γιατί υπάρχει και μια λεπτή γραμμή την οποία εάν ξεπεράσετε, ίσως θέσετε σε κίνδυνο την υγεία σας. Όταν το παρακάνετε με τη γυμναστική, εκτός από τα προφανή μειονεκτήματα, όπως κόπωση και τραυματισμούς, υπάρχει ένα ακόμα πιο ανησυχητικό πρόβλημα. Οι ώρες που δαπανάτε στο γυμναστήριο μπορεί να είναι ένα σημάδι εξάρτησης και διακρίνεται από τα κλασικά συμπτώματα του εθισμού.

Κυρίως η αερόβια δραστηριότητα αυξάνει τη διάθεση, και σας ηρεμεί, γιατί απελευθερώνονται νευροδιαβιβαστές, όπως οι ενδορφίνες, νορεπινεφρίνη, ντοπαμίνη, σεροτονίνη, που φέρνουν ευτυχία. Αυτό από μόνο του μπορεί να είναι αρκετό, για να προκαλέσει εξάρτηση, ιδιαίτερα σε εκείνους που έχουν την τάση να αισθάνονται κατάθλιψη.

Επίσης, εάν χρησιμοποιείτε την άσκηση, για να αντιμετωπίσετε ένα συναισθηματικό πρόβλημα, είτε πρόκειται για την κατάθλιψη, τη χαμηλή αυτοεκτίμηση και το άγχος, είναι ένας παράγοντας κινδύνου για την εξάρτηση. 

Όταν η γυμναστική σας δίνει αυτό που χρειάζεστε συναισθηματικά και σας  βοηθάει να ξεφύγετε από τα δυσάρεστα συναισθήματα, τότε επέρχεται ο εθισμός. Και τότε χρειάζεστε να κάνετε όλο και περισσότερη άσκηση, για να πάρετε το ίδιο αποτέλεσμα, και εάν δεν πάτε γυμναστήριο έστω και για δύο μέρες, αισθάνεστε κατάθλιψη και ευερεθιστότητα.

Τέλος πολλοί εθισμένοι στην άσκηση εμφανίζουν επίσης συμπτώματα ιδεοψυχαναγκαστικής διαταραχής (OCD) ή γενικά αυξημένο άγχος. Αυτά τα άτομα χρησιμοποιούν τη γυμναστική ως μέσο για τον έλεγχο του άγχους τους, αντί της κατανάλωσης αλκόολ ή άλλων μορφών συμπεριφοράς.