WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Γιατί έχουμε περισσότερο άγχος το βράδυ και τι πρέπει να κάνουμε


18 Δεκεμβρίου 2020

Γιατί έχουμε περισσότερο άγχος το βράδυ και τι πρέπει να κάνουμε

Έχει φτάσει το βράδυ, βρίσκεστε στο σπίτι σας μακριά από τον προϊστάμενό σας, δεν ασχολείστε με τη δουλειά και δεν έχετε σε κανέναν να δώσετε αναφορά παρά μόνο στον εαυτό σας. Γιατί λοιπόν νιώθετε περισσότερο αγχωμένοι τώρα από ό,τι όλη την ημέρα;

Φαίνεται αντιφατικό αλλά όπως αποδεικνύεται το άγχος είναι ελάχιστο κατά τη διάρκεια της ημέρας και αυξάνεται μόλις πέσει το σκοτάδι.

Το βράδυ κανείς δεν θα σας ρωτήσει εάν ολοκληρώσατε τις υποχρεώσεις σας, όμως οι σκέψεις όλης της ημέρας  έρχονται στο μυαλό σας, προκαλώντας στρες και ανησυχία. Σίγουρα αυτό το συναίσθημα είναι απολύτως φυσιολογικό, απλώς δεν είναι πολύ διασκεδαστικό. 

Αλλά πώς θα καταφέρετε να κλείσετε τα μάτια σας και να σβήσετε όλες τις δυσάρεστες σκέψεις μαζί και τα συμπτώματα που προκύπτουν, όπως η βαριά αναπνοή, ο γρήγορος καρδιακός ρυθμός και η ρίγη;

Εάν αγνοείτε το άγχος που νιώθετε κατά τη διάρκεια της ημέρας, δεν μπορείτε να περιμένετε να εξαφανιστεί μαγικά όταν πέσετε στο κρεβάτι. Οι παρακάτω  απλοί τρόποι μπορεί να σας βοηθήσουν

Εντοπίστε την πηγή του "κακού". Ναι, είστε γενικότερα αγχωμένοι αλλά τι ακριβώς σας αγχώνει περισσότερο. Αν δεν βρείτε το πρόβλημα δεν μπορείτε να δώσετε μια λύση.

Αφού λοιπόν προσδιορίσετε μέσα σας αυτό που φταίει, τότε ξεκινήστε τις ερωτήσεις, "Αξίζει να αγχώνομαι τόσο πολύ γι΄ αυτό;", "Μπορώ να κάνω κάτι για να το αλλάξω;" "Αυτό που με αγχώνει, τι θέση θέλω να έχει στη ζωή μου;". Οι απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά θα σας βοηθήσουν να βρείτε την ισορροπία και την ψυχική ηρεμία που αποζητάτε.

Οργανώστε το χρόνο σας. Είναι σημαντικό όταν έχετε πολλές υποχρεώσεις να οργανώνετε σωστά το χρόνο σας. Ένα ημερολόγιο θα σας βοηθούσε.

Πάρτε βαθιά αναπνοή. Δεν είναι τυχαίο που το λένε όλοι. Η αναπνοή σας βοηθά να αποβάλλετε την ένταση που έχετε μέσα σας και να διώξετε μακριά όλη την αρνητική ενέργεια.

Αλλάξτε για λίγο το σκηνικό. Αν είστε στο σπίτι, ξαπλώστε για λίγα λεπτά, κλείστε τα μάτια σας και προσπαθήστε να μην σκέφτεστε τίποτα. Αν είστε στο γραφείο ή κάπου έξω, βρείτε έναν τρόπο να "ξεφύγετε" από την "πηγή" που σας προκαλεί φόβο.

Απομυθοποιήστε το άγχος σας. Πώς μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο; Απλά επαναλάβετε για πολλές φορές αυτό που σας αγχώνει και σας τρομάζει. Τα πρώτα λεπτά θα τρέμετε και να το πείτε αλλά στη συνέχεια δεν θα σας κάνει καθόλου αίσθηση. Με τον τρόπο αυτό μειώνετε την πίεσή σας και μπορείτε να δείτε τα πράγματα πιο καθαρά.

Ασκηθείτε. Όσο δύσκολη κι αν είναι η μέρα σας, όσο χάλια και αν πηγαίνουν τα πράγματα το θέμα είναι ένα, πως η άσκηση σας βοηθά να αποβάλλετε το άγχος. Οι ενδορφίνες που εκκρίνονται κατά τη διάρκεια της γυμναστικής αλλάζουν τη διάθεσή σας. Όλα γύρω τώρα φαίνονται πιο εύκολα.

Επιστροφή στη φύση. Εκεί ανήκουμε και γι΄ αυτό εκεί ηρεμούμε. Επιλέξτε να κάνετε ένα περίπατο σε κάποιο πάρκο. Η επαφή σας με τη φύση και το καθαρό αέρα θα σας βοηθήσουν να χαλαρώσετε και αναδιοργανώσετε τις σκέψεις και τα προβλήματά σας.

Δείτε ακόμη:

Γίνε κι εσύ μέλος μόνο με 6€/ έτος στο συνδρομητικό Jenny.gr Exclusive Benefits

jenny.gr