Στρατηγικές αυτοβοήθειας για την ανακούφιση από το άγχος

Τετάρτη, 26 Μαΐου 2021

Οι ανησυχίες και οι αμφιβολίες αποτελούν φυσιολογικό μέρος της ζωής. Είναι φυσικό να ανησυχείτε για έναν απλήρωτο λογαριασμό, μια επερχόμενη συνέντευξη εργασίας ή για το πρώτο ραντεβού. 

Αλλά η «φυσιολογική» ανησυχία γίνεται υπερβολική όταν είναι επίμονη και ανεξέλεγκτη. Και τότε είναι που ανησυχείτε κάθε μέρα και κάνετε τα χειρότερα σενάρια. Αυτή η συνεχής ανησυχία, η αρνητική σκέψη και η αναμονή των χειρότερων μπορεί να επηρεάσουν τη συναισθηματική και σωματική σας υγεία. Το συνεχόμενο άγχος μπορεί να μειώσει τη συναισθηματική σας δύναμη, να σας  προκαλέσει αϋπνία, πονοκεφάλους, προβλήματα στο στομάχι και μυϊκή ένταση και να δυσκολευτείτε να συγκεντρωθείτε στην εργασία. 

Η χρόνια ανησυχία μπορεί επίσης να είναι ένα σημαντικό σύμπτωμα της Γενικευμένης Αγχώδους Διαταραχής (GAD) , μιας κοινή διαταραχή άγχους που περιλαμβάνει ένταση, νευρικότητα και μια γενική αίσθηση ανησυχίας.

Εάν μαστίζεστε από υπερβολική ένταση και άγχος, υπάρχουν βήματα που μπορείτε να κάνετε για να απενεργοποιήσετε τις ανησυχητικές σκέψεις. 

Κάνετε μια διάκριση μεταξύ των επιλύσιμων και των μη επιλύσιμων προβλημάτων

Η επίλυση προβλημάτων περιλαμβάνει την αξιολόγηση μιας κατάστασης, την πραγματοποίηση συγκεκριμένων μέτρων για την αντιμετώπισή της και, στη συνέχεια, την εφαρμογή του σχεδίου. Η ανησυχία, από την άλλη πλευρά, σπάνια οδηγεί σε λύσεις.

Οι παραγωγικές και επιλύσιμες ανησυχίες είναι αυτές  για τις οποίες μπορείτε να λάβετε άμεσα μέτρα. Για παράδειγμα, εάν ανησυχείτε για τους λογαριασμούς , μπορείτε να δείτε εάν υπάρχουν πιο ευέλικτες επιλογές πληρωμής. 

Εάν το πρόβλημα είναι επιλύσιμο, ξεκινήστε την ανταλλαγή ιδεών. Δημιουργήστε μια λίστα με όλες τις πιθανές λύσεις που μπορείτε να σκεφτείτε. Προσπαθήστε να μην κολλήσετε πολύ για να βρείτε την τέλεια λύση. Επικεντρωθείτε στα πράγματα που έχετε τη δύναμη να αλλάξετε. Αφού αξιολογήσετε τις επιλογές σας, κάντε ένα σχέδιο δράσης. Μόλις έχετε ένα σχέδιο και αρχίσετε να κάνετε κάτι για το πρόβλημα, θα αισθανθείτε πολύ καλύτερα.

Η σκέψη ότι όλα τα πράγματα θα μπορούσαν να πάνε στραβά δεν κάνει τη ζωή πιο προβλέψιμη. Η εστίαση στα χειρότερα σενάρια το μόνο που θα κάνει είναι να σας εμποδίσει  να απολαύσετε τα καλά πράγματα που έχετε στο παρόν. Για να σταματήσετε να ανησυχείτε, αντιμετωπίστε το πρόβλημα και βρείτε άμεσες απαντήσεις.

Διακοπή του κύκλου ανησυχίας

Σηκωθείτε και κινηθείτε. Η άσκηση είναι μια φυσική και αποτελεσματική θεραπεία κατά του άγχους επειδή απελευθερώνει ενδορφίνες που ανακουφίζουν την ένταση και το άγχος, ενισχύουν την ενέργεια και την αίσθηση ευεξίας. Επίσης εστιάζοντας πραγματικά στο πώς αισθάνεται το σώμα σας καθώς κινείστε, μπορείτε να διακόψετε τη συνεχή ροή των ανησυχιών που διατρέχουν το κεφάλι σας. 

Δώστε προσοχή στην αίσθηση των ποδιών σας που χτυπούν το έδαφος καθώς περπατάτε, τρέχετε ή χορεύετε ή εστιάστε στον ρυθμό της αναπνοής σας, ή την αίσθηση του ήλιου ή του ανέμου στο δέρμα σας.

Δοκιμάστε επίσης να αναπνεύσετε βαθιά. Όταν αγχώνεστε αναπνέετε γρηγορότερα, οδηγώντας συχνά σε περαιτέρω άγχος. Αλλά με τις ασκήσεις βαθιάς αναπνοής , μπορείτε να ηρεμήσετε το μυαλό σας και να διώξετε τις αρνητικές σκέψεις.

Μιλήστε για τις ανησυχίες σας

Μπορεί να φαίνεται σαν μια απλοϊκή λύση, αλλά η συζήτηση με έναν φίλο ή ένα μέλος της οικογένειας - κάποιος που θα σας ακούσει χωρίς να σας κρίνει- είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να ηρεμήσετε. Όταν οι ανησυχίες σας αρχίσουν να αυξάνονται, η συζήτηση μπορεί να τις κάνει να φαίνονται πολύ λιγότερο απειλητικές.

Τα ανθρώπινα όντα είναι κοινωνικά πλάσματα. Δεν προοριζόμαστε να ζούμε απομονωμένοι. Μην υποτιμάτε το όφελος μερικών ατόμων που μπορείτε να εμπιστευτείτε. Και αν δεν αισθάνεστε ότι έχετε κάποιον να εμπιστευτείτε, ποτέ δεν είναι πολύ αργά για να δημιουργήσετε νέες φιλίες.

Γίνε κι εσύ μέλος μόνο με 6€/ έτος στο συνδρομητικό Jenny.gr Exclusive Benefits