WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Δίαιτα; Όχι, ευχαριστώ - 4 στόχοι για το νέο έτος που δεν έχουν σχέση με τα κιλά μας


Στεφανία Παπαδημητρίου

4 Ιανουαρίου 2022

Δίαιτα; Όχι, ευχαριστώ - 4 στόχοι για το νέο έτος που δεν έχουν σχέση με τα κιλά μας
Η χρονιά θα περάσει, είτε αποφασίσουμε να φτιάξουμε τη σχέση μας με το φαγητό και το σώμα μας, είτε όχι

Δεν είναι εύκολο να κάνουμε σχέδια για το νέο έτος, ειδικά σε καιρό πανδημίας και τεράστιας αβεβαιότητας. Αισθανόμαστε πως τίποτα δεν περνάει από το χέρι μας πια, νιώθουμε χαμένοι.

Συνήθως ξεκινάμε τη χρονιά με καινούργιους στόχους, ή παλιούς που δεν πραγματοποιήσαμε ποτέ. Επικεντρωνόμαστε στα λάθη που δεσμευόμαστε να διορθώσουμε, αλλά και σε κάτι που μπορούμε να ελέγξουμε: την εικόνα μας. Αντί για αυτό, φέτος μπορούμε να φερθούμε καλά στον εαυτό μας και να τον ευχαριστήσουμε για όσα μας έχει προσφέρει. Παρακάτω λοιπόν, θα δούμε 4 στόχους που έχουν μεν στο επίκεντρο την υγεία μας, αλλά κανείς τους δεν αφορά τα κιλά μας.

Θα σταματήσουμε να δίνουμε ηθική αξία στο φαγητό

Ο Ιανουάριος είναι ένας μήνας γεμάτος ενοχές για αυτά που φάγαμε και ήπιαμε την περίοδο των γιορτών. Αυτομαστιγωνόμαστε, λέμε διαρκώς πόσο άσχημα νιώθουμε που τολμήσαμε να απολαύσουμε τα αγαπημένα μας φαγητά, παρέα με τους αγαπημένους μας ανθρώπους.

Όσο χαρακτηρίζουμε «καλές» και «κακές» τις τροφές, η διάθεσή μας θα εξαρτάται τόσο από το τι βρίσκεται στο πιάτο μας, όσο κι από τον αριθμό που γράφει η ζυγαριά. Αυτό μπορεί να αλλάξει, το 2022. Γιατί η χρονιά θα περάσει, είτε αποφασίσουμε να φτιάξουμε τη σχέση μας με το φαγητό και το σώμα μας, είτε όχι.

Θα κινούμαστε περισσότερο

Όχι, φέτος δε θα κάνουμε γυμναστική για να κάψουμε θερμίδες. Θα κινούμαστε για να νιώθουμε καλά, για να γεμίσουμε αυτοπεποίθηση και να μείνουμε υγιείς. Δε χρειάζεται να βγούμε για τρέξιμο, εάν δε μας αρέσει. Ούτε να κάνουμε 50 burpees την ημέρα. Ακόμη κι ένα χαλαρό περπάτημα αρκεί, αν μας κάνει να αισθανόμαστε καλά.

Θα ζητήσουμε βοήθεια

Καλή η αυτάρκεια, όμως έχει τα όριά της. Δεν ξέρουμε τα πάντα, δεν είμαστε ειδικοί. Είτε χρειαστεί να επισκεφθούμε κάποιον διατροφολόγο, είτε συμβούλους ψυχικής υγείας, είτε τους γονείς μας να φροντίσουν τα παιδιά για ένα βράδυ, επειδή θέλουμε απεγνωσμένα να πάμε μία βόλτα, ζητώντας βοήθεια μόνο καλό θα κάνουμε στον εαυτό μας.

Θα βάλουμε την αυτοφροντίδα την καθημερινή μας ρουτίνα

Μικρές και εύκολες συνήθειες έχουν τη δύναμη να μας αλλάξουν τη ζωή. Ίσως αποφασίσουμε να κάνουμε διαλογισμό για 2 λεπτά κάθε πρωί, ίσως τρώμε ένα φρούτο ανάμεσα στο πρωινό και το μεσημεριανό – ό,τι κι αν είναι, θα το κάνουμε κάθε μέρα, μέχρι να γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας.