WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Τα σημάδια που δείχνουν ότι έχεις χάσει τον εαυτό σου -και πώς να το διαχειριστείς


JTeam

16 Μαΐου 2022

Τα σημάδια που δείχνουν ότι έχεις χάσει τον εαυτό σου -και πώς να το διαχειριστείς
pexels
Το να νιώθουμε αποκομμένοι από τον εαυτό μας, δεν είναι κάτι σπάνιο αλλά σίγουρα απαιτεί σωστή διαχείριση, σύμφωνα με τους ειδικούς

Αν το τελευταίο διάστημα νιώθεις έξω από τα νερά σου και δεν μπορείς να εξηγήσεις τι ακριβώς σου συμβαίνει, ίσως έχεις αποστασιοποιηθεί από τον ίδιο σου τον εαυτό. Κάτι τέτοιο είναι απολύτως λογικό σύμφωνα με τους ειδικούς και θεωρούν πως το κλειδί για την αντιμετώπιση είναι η σωστή διαχείριση.

Όταν νιώθουμε ότι βρισκόμαστε χιλιόμετρα μακριά από τον εαυτό μας, αυτομάτως γεμίζουμε με άγχος. Σύμφωνα με τη θεραπεύτρια Bobbi Banks, όταν χάνουμε τον εαυτό μας, αυτό σημαίνει ότι κάποτε παραβλέψαμε συναισθήματα και δυσάρεστες εμπειρίες.

Όπως περιγράφει χαρακτηριστικά: «Η απομάκρυνση από τον εαυτό μας λειτουργεί ως τείχος προστασίας από το συναισθηματικό τραύμα. Μας βοηθάει να ξεμπλοκάρουμε τραυματικές ή επίπονες καταστάσεις. Αλλά όπως ακριβώς το "fight or flight" ένστικτο, έτσι και σε αυτή την περίπτωση, αρχίζουμε να αποκρύπτουμε περισσότερο τα συναισθήματά μας και χάνουμε την πραγματική σύνδεση με τον εαυτό μας. Αυτό με τη σειρά του, μας στερεί τη χαρά και μας αφήνει μουδιασμένους».

Τα σημάδια που δείχνουν λοιπόν ότι έχεις χάσει τον εαυτό σου, είναι έξι σύμφωνα με τη Banks και σου προκαλούν σίγουρα συναισθηματική φόρτιση και μούδιασμα. Η έλλειψη κινήτρων και νοήματος σε οτιδήποτε κάνεις, είναι ένα από τα κυριότερα σημάδια όπως και το ότι δυσκολεύεσαι να νιώσεις τα συναισθήματά σου.

Το αίσθημα κενού και ότι είσαι σε μια διαρκή πάλη με το μυαλό και τις σκέψεις σου, υπερισχύουν όταν έχεις χάσει τον εαυτό σου

Επίσης, τείνεις να απομονώνεσαι, πέρα από τον εαυτό σου, και από τα άτομα που έχεις δίπλα σου και αυτό είναι αρκετά χαοτικό. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν τρόποι σύμφωνα με τους επιστήμονες, για να βρεις τον παλιό, καλό σου εαυτό. Η καταγραφή της κάθε σου σκέψης, η έκφραση των «μπλοκαρισμένων» σου συναισθημάτων μέσα από τον χορό, οι ασκήσεις βαθιάς αναπνοής και ο διαλογισμός.

Όπως καταλήγει η Banks, η αυτοφροντίδα και η αγάπη προς το παιδί που έχεις μέσα σου, μπορούν να σε βοηθήσουν εξίσου να βρεις τον εαυτό σου και να μη σε ξαναχάσεις ποτέ.