AdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisement

WELL BEING ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

3 πράγματα που επηρεάζουν την ψυχολογία σου (χωρίς να το ξέρεις)


JTeam

19 Οκτωβρίου 2022

3 πράγματα που επηρεάζουν την ψυχολογία σου (χωρίς να το ξέρεις)
pexels
Αν τελευταία έχεις δύσκολα καλή διάθεση, ίσως ευθύνονται οι 3 παρακάτω παράγοντες

Το να έχεις μονίμως καλή ψυχολογία, κάνει την καθημερινότητα λίγο πιο εύκολη. Κατά πόσο όμως γίνεται κάτι τέτοιο; Τα πράγματα που μπορούν να σου καταστρέψουν κυριολεκτικά τη διάθεση, είναι αμέτρητα αλλά σύμφωνα με τους ψυχολόγους, μπορεί να είναι πολύ συγκεκριμένα αλλά να περνούν απαρατήρητα από το oπτικό σου πεδίο.

Αν δεν σου πάει στο μυαλό ποια είναι, ρίξε μια ματιά στα παρακάτω, όπως τα παραθέτει στο Stylist η life coach, Dr Krystal Conner:

1. Οι άσχημες στιγμές της ημέρας σε replay

Είναι στην ανθρώπινη φύση μας να εστιάζουμε στα αρνητικά, έτσι πολλές φορές ρίχνουμε όλη μας τη βαρύτητα στα πιο άσχημα πράγματα που συνέβησαν μες στη μέρα, ξεχνώντας τα θετικά. Ωστόσο, όλη αυτή η τάση καταστρέφει αυτομάτως τη διάθεσή μας χωρίς καν να το συνειδητοποιούμε. Όπως εξηγεί η Conner: «παρόλο που φαινομενικά μοιάζει για κάτι αθώο, στην πραγματικότητα μπορεί να σε καταρρακώσει».

Προκειμένου να το αντιμετωπίσεις, σύμφωνα με την ειδικό, προσπάθησε την επόμενη φορά να επικεντρωθείς τόσο στα καλά όσο και στα κακά που συνέβησαν μες στη μέρα σου ώστε να επέλθει ισορροπία στα συναισθήματα και την ψυχολογία σου.

2. Η σύγκριση με τους άλλους

Η τάση να συγκρίνουμε τον εαυτό μας με τους γύρω μας δεν μας βγαίνει πάντα σε καλό αφού πολλές φορές μας κατακεραυνώνει ψυχικά. Αυτό συμβαίνει όταν το κάνουμε σε μόνιμη βάση κι έχει πραγματικά τρομακτικές επιπτώσεις στην ψυχολογία μας και στο πώς αισθανόμαστε για αυτό που είμαστε.

«Το κάνουμε όλοι», εξηγεί η Conner, προσθέτοντας ότι «το κάνουμε υποσυνείδητα τις περισσότερες φορές με αποτέλεσμα η όλη σύγκριση να χαλάει τη διάθεσή και την αυτοπεποίθησή μας. Παρακολουθώντας όσα οι άλλοι πετυχαίνουν και συγκρίνοντας τον εαυτό σου μαζί τους, αρχίζεις να νιώθεις ότι δεν αξίζεις ή αισθάνεσαι πιο μειονεκτικά».

Αν θες να καταπολεμήσεις αυτή τη συνήθεια, πρέπει να βρίσκεις πάντα χρόνο για να γιορτάζεις τις προσωπικές σου νίκες και να (επι)στρέφεις την προσοχή στον εαυτό σου και στο πώς θα γίνεις καλύτερος.

3. Η αναποφασιστικότητα

Αν δυσκολεύεσαι να παίρνεις αποφάσεις, αυτομάτως τα επίπεδα του άγχους αυξάνονται και αυτό μόνο καλό δεν κάνει στην ψυχολογία σου. Νιώθεις να πιέζεσαι από παντού, όντας ακινητοποιημένος και αυτό κάνει την ψυχολογία σου να σέρνεται στα πατώματα.

Αν θες να το αλλάξεις, μπορείς σύμφωνα με την ειδικό. Το μόνο που χρειάζεται αλλά θέλει αρκετή προσπάθεια, είναι να είσαι πολύ αυστηρός με τον εαυτό σου την επόμενη φορά που θα κληθεί να πάρει μια απόφαση. Θέσε ένα ορισμένο χρονικό όριο, μες στο οποίο πρέπει να αντιδράσεις και θα δεις ότι πιάνει.