WELL BEING ΣΧΕΣΕΙΣ & ΣΕΞ

Ψωνίζω άρα υπάρχω


9 Ιουλίου 2013

SEX-AND-THE-CITY.jpg

Η συγγραφέας του ομώνυμου βιβλίου Sophie Kinsella, με την ηρωίδα Ρεβέκκα, οικονομική συντάκτρια σε μια μεγάλη εφημερίδα, που τα έχει όλα μας βάζει σε σκέψεις. Το story είναι το εξής, μια κοπέλα νέα, όμορφη, επιτυχημένη επαγγελματικά και ζει στην πιο μοντέρνα γειτονιά του Λονδίνου. Δεν της λείπει τίποτα. Ωστόσο, υπάρχει ένα μικρό προβληματάκι. Χρωστάει παντού. Ο λόγος είναι πως ότι της συμβαίνει, μια βόλτα στα μαγαζιά είναι η ψυχοθεραπεία της.

Στο σημείο λοιπόν αυτό θέλουμε να σταθούμε. Τι είναι αυτό που κάνει μια γυναικά να ψωνίζει συνεχώς; Πόσο πολύ συνδέεται με τη ψυχολογία της; Πόσο έντονη είναι η επιθυμία για αυτοπροβολή μέσω της εξωτερικής σας εμφάνισης;

Η αλήθεια είναι πως η πρώτη εντύπωση είναι αυτή που μένει. Οι περισσότερες γυναίκες αγχώνονται για την εμφάνιση τους από το τι θα φορέσουν στο πρώτο ραντεβού, στην καθημερινότητα τους μέχρι μια σημαντική επαγγελματική συνάντηση. Και όχι άδικα, καθώς πριν μιλήσουμε σε κάποιον, στα πάρτι, στο δρόμο ή σε μια συνάντηση, τα ρούχα μας συχνά μιλούν μια καθολική και άρρηκτη γλώσσα για εμάς. Σχετικά με το επάγγελμα, την προσωπικότητα, το γούστο, ακόμα και τις απόψεις μας. Η συνολική εικόνα που προβάλουμε είναι μια αφηγηματική εισαγωγή στην προσωπικότητά μας.

Ανάλογα με τις επιλογές που έχουμε κάνει από το χρώμα, το σχέδιο, το brand, το άρωμα, το στιλ, όλες οι λεπτομέρειες μιλούν για τον εαυτό μας, το προσωπικό μας γούστο, τις επιθυμίες μας, το ναρκισσισμό, το επαγγελµατικό στυλ, την κοινωνική αίσθηση δύναµης και ασφάλειας, τον ερωτισµό κλπ.

Ωστόσο, εκτός από το προσωπικό στιλ, τα ρούχα μεταφέρουν μηνύματα μιας συλλογικής κοινωνικής ταυτότητας. Το στιλ και η μόδα συχνά ακολουθούν παραλλαγές το πολιτισμικό ρεύμα της εποχής, αντανακλούν τις κοινωνικές αλλαγές, αφήνοντας χώρο, τόσο στην µίµηση, όσο και στην διαφορετικότητα κάθε γυναίκας.

Το ντύσιµο µιλάει για µας, καθορίζοντας τα επιθυµητά όρια στην αρχική επικοινωνιακή συµπεριφορά των “άλλων” απέναντί µας και στον τρόπο που θέλουµε να µας φερθούν. Συνήθως αποκαλύπτουν µόνο εκείνο το µέρος της κοινωνικής ταυτότητας που θέλουµε να γίνει αντιληπτό, κρύβουν ή φανερώνουν την ηλικία, την απασχόληση, την ιδεολογία, αλλά και την κοινωνική και οικονοµική τάξη.

Εκτός λοιπόν από τα μηνύματα που στέλνει η εμφάνιση μας, πώς αλλάζει η διάθεση μας με το shopping;

Τα πάντα είναι τόσο όμορφα στημένα που μπορούν να κάνουν μια γυναίκα ευτυχισμένη. Το χρώμα της σακούλας, το άρωμα του καινούριου ρούχου, η απόκτηση του αγαπημένου brand, η εξυπηρέτηση του προσωπικού, όλα είναι τόσο όμορφα που σου αλλάζουν τη διάθεση. Νιώθεις ευχαρίστηση και ένα αίσθημα πως κάνεις μια νέα αρχή. Θα λέγε κανείς πως η ανανέωση των ρούχων λειτουργεί ως ενισχυτικό αυτοπεποίθησης.

Η αγορά της ευχαρίστησης συνδέεται µε καθολικές αρχές εγκεφαλικής ανταµοιβής, αλλά και αποµάκρυνσης του αισθήµατος στέρησης και πόνου.

Το περιττό είναι… απαραίτητο! Όπως και οι δηµιουργικοί συνδυασµοί. Τα κοµψά αντικείµενα δεν είναι πάντα χρήσιµα και τα χρήσιµα δεν είναι πάντα κοµψά. Συχνά, από τα ωραία αντικείµενα και ειδικότερα στα γυναικεία ρούχα και τα στολίδια, απουσιάζει ο απόλυτος λειτουργικός τους ρόλος -απλά κάτι να φοράµε- και αναδύεται περισσότερο η αναζήτηση της αισθητικής-συναισθηµατικής αντί της χρηστικής αντίληψης. Τα ιδανικά υλικά συχνά είναι δυσεύρετα και πανάκριβα, γεγονός που δείχνει ότι η οµορφιά και η κοµψότητα είναι µια υπόθεση βαθιά υπαρξιακή και ιστορική.

Για ποιο λόγο αλλάζουν τα γούστα μας;

Καθώς μεγαλώνουμε και η ζωή μας αλλάζει, αλλάζουν και οι προτιμήσεις μας. Νέες πληροφορίες, διαφορετικός τρόπος ζωής, διαφορετικά κίνητρα, αλλαγή ρόλων κλπ. είναι μερικοί από τους παράγοντες που επηρεάζουν το γούστο μας.

Μια απλή, κοµψή και όχι απαραίτητα πανάκριβη αγοραστική προτίµηση, μπορεί να σας αλλάξει τη διάθεση, να σας τονώσει την αυτοπεποίθηση, να σας κινητοποίηση για να κάνετε το επόμενο βήμα. Σίγουρα λοιπόν ένας άνθρωπος μπορεί να «επιβιώσει» χωρίς ψώνια και ρούχα αλλά σίγουρα δεν μπορεί να «υπάρξει» χωρίς αυτά.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.