Πότε είναι η σωστή στιγμή για να πείτε «τέλος»;

Πέμπτη 25 Σεπτέμβριος 2014

Είναι γεγονός πως οι περισσότεροι από μας έχουμε εκπαιδευτεί στο να ανεχόμαστε πολλά. Να αφηνόμαστε και να δεχόμαστε συμπεριφορές, καταστάσεις, ανεκπλήρωτες επιθυμίες, καταπατημένα όρια, απογοητεύσεις, παραξενιές, ιδιοτροπίες τόσο των άλλων όσο και δικές μας.  Για ποιο λόγο; Μα, φυσικά για την ταμπέλα του "καλού παιδιού". 

Κι όμως, η πεποίθηση αυτή είναι λάθος κατά τη γνώμη μας και θα σας εξηγήσουμε το γιατί. Όσο περισσότερα ανεχόμαστε, τόσο μικρότερες γίνονται και οι ανοχές μας. Τόσο πιο πολύ μπερδευόμαστε να διακρίνουμε τα δικά μας θέλω, τους στόχους, τις απόψεις, τα πιστεύω και τις ανάγκες μας. Υιοθετούμε πράγματα που δεν μας "ανήκουν" και μπλεκόμαστε σε καταστάσεις αναλώνοντας την ενέργειά μας χωρίς λόγο.

Είναι σίγουρο πως πολλοί θα ήθελαν να απαλλαγούν απ΄ όσα δεν τους αφορούν. Να φωνάξουν ένα δυνατό «Τέλος». «Ως εδώ και μη παρέκει». Να βάλουν όρια και να προστατέψουν επιτελούς τον εαυτό τους. 

Έχουμε να σας προτείνουμε μια άσκηση που θα σας βοηθήσει. Πάρτε μολύβι και χαρτί και αφιερώστε μερικά λεπτά στο να καταγράψετε λεπτομερώς οτιδήποτε αισθάνεστε ότι ανέχεστε στη ζωή σας. Δεν υπάρχει σωστό και λάθος. Μην το σκέφτεστε πολύ, γράψτε αυθόρμητα ό,τι σας έρχεται στο μυαλό. Γράφοντας τα σε μία λίστα συνειδητοποιείτε την ύπαρξή τους. Είναι μπροστά σας. Μπορείτε να τα δείτε και να απαριθμήσετε. Αυτό σημαίνει πως αντί να τα έχετε κρυμμένα και καταπιεσμένα μέσα σας, τα απελευθερώνετε με κάποιο τρόπο και τα απενοχοποιείτε. Θα δείτε πως ασυναίσθητα και αυτόματα θα αρχίσετε να χειρίζεστε, να εξαλείφετε, να διορθώνετε και να λύνετε πολλά από αυτά που ανεχόσασταν. Στο σημείο όμως αυτό οφείλουμε να σας προειδοποιήσουμε για μια μεγάλη παγίδα που κρύβει η άσκηση αυτή.

Την ώρα του "ξεκαθαρίσματος" όμως θα διαπιστώσετε πως βγαίνουν στην επιφάνεια συναισθήματα μερικά απ' τα όποια είναι δύσκολα διαχειρίσιμα. Κρύβονται από πίσω πολλά και μπορεί να μην είστε έτοιμοι να αποδομήσετε σταθερές και πιστεύω χρόνων. Ο σκοπός της άσκησης δεν είναι να κάνετε ψυχοθεραπείας, απλά να δώσετε μία άλλη μορφή σ΄όλα αυτά που ανέχεστε. Για το λόγο αυτό απλώς καταγράψτε τα και μην προσπαθήσετε να α ωραιοποιήσετε ή να αφαιρέσετε όσα σας δυσκολεύουν.

Κρατήστε τη λίστα για λίγο στα χέρια σας και διαβάστε μερικά από αυτά. Αφήστε στην άκρη και κάντε το ίδιο τις επόμενες μέρες. Σύντομα, θα δείτε τη λίστα να μειώνετε χωρίς κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια από μέρους σας. Ξανακοιτάξτε την στο τέλος της κάθε εβδομάδας και θα δείτε ότι θα μπορείτε να σβήσετε πολλά απ’ αυτά.

Το σημαντικό της λίστας αυτής είναι πως όσο μικραίνει και ξεφορτώνεστε πράγματα που δεν είναι δικά σας, τόσο πιο δύσκολα προσθέτετε άλλα. Φιλτράρετε πολύ περισσότερο τις νέες πληροφορίες και τα ερεθίσματα που έρχονται στη ζωή σας.

Συγχαρητήρια! μόλις ξεκινήσατε να βάζετε τα προσωπικά σας όρια και να ευχαριστιέστε περισσότερο τη ζωή σας. Μην ξεχνάτε πως τα όρια θα πρέπει να έχουν εξέχουσα θέση στη ζωή σας. Είναι δείγμα αυτοσεβασμού!