Τροφές που θα σώσουν την καρδιά σας

Τρίτη, 14 Απριλίου 2015

Οι καρδιαγγειακές παθήσεις είναι μια από τις πιο βασικές αιτίες θανάτου. Όμως, η υιοθέτιση ενός υγιεινου τρόπου ζωής, μπορεί να μειώσει την πιθανότητα καρδιακού επεισοδιόυ. Δείτε ποιές τροφές μπορούν να προστατέψουν την καρδιά σας.

  • Καρότα

Αυτά τα γλυκά, τραγανά λαχανικά μπορεί να βοηθήσουν στον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και στη μείωση των  επίπεδων της χοληστερόλης σας, δεδομένου ότι είναι μια καλή πηγή διαλυτών φυτικών ινών

Συμβουλή: Προσθέστε τεμαχισμένα καρότα σε σάλτσα σπαγγέτι και muffins

  • Μαύρα φασόλια

Τα μαύρα φασόλια έχουν θρεπτικά συστατικά, συμπεριλαμβανομένων το φυλλικό οξύ, τα αντιοξειδωτικά, το μαγνήσιο, και τις φυτικές ίνες, με αποτέλεσμα να βοηθάνε στον έλεγχο των επιπέδων  της χοληστερόλης και του σακχάρου στο αίμα.

Συμβουλή : Αγοράστε κονσέρβα από μαύρα φασόλια και προσθέστε τα παντού. Ξεπλύνετε τα καλά για να αφαιρέσετε το νάτριο.

  • Κόκκινο κρασί

Λίγο κόκκινο κρασί μπορεί να είναι μια καλή επιλογή, διότι περιέχει αντιοξειδωτικά, που μπορουν να βοηθήσουν στην προστασία των αρτηριακών τοιχωμάτων και να αυξήσουν τα επίπεδα της καλής χοληστερόλης.

Συμβουλή: Όχι περισσότερο από 1 ποτήρι την ημέρα για τις γυναίκες και 2 για τους άνδρες.

  • Σολομός

Μια κορυφαία τροφή για την υγεία της καρδιάς, είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα EPA και DHA. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο των καρδιαγγειακών παθήσεων και να συμβάλλουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Ο σολομός μειώνει επίσης, τα τριγλυκερίδια του αίματος, συμβάλλοντας σε μια υγιή καρδιά.

Συμβουλή: Για μια επιπλέον εκτίναξη γεύσης, ψήστε τον με διάφορα βότανα

  •  Ελαιόλαδο

Το λάδι, είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που ονομάζονται πολυφαινόλες, και  μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία των αιμοφόρων αγγείων. Είναι επίσης, μια καλή πηγή μονοακόρεστων λιπών, τα οποία είναι καλύτερη επιλογή, από  ό,τι τα κορεσμένα λίπη (όπως το βούτυρο), για τη χοληστερόλη σας.

Συμβουλή: Βάλτε μια κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο στις σαλάτες, σε μαγειρεμένα λαχανικά, ή στο ψωμί. Χρησιμοποιήστε το όμως, με μέτρο, γιατί έχει αρκετές θεμρίδες.

  • Σπόροι Chia

Στον πολιτισμό των Μάγια, chia σημαίνει δύναμη και για πολλά χρόνια παλιότερα, αυτοί οι μικροί σπόροι ήταν πολύτιμοι και χρησιμοποιήθηκαν εκτός από τροφή και ως φάρμακο. Οι σπόροι Chia είναι καλή πηγή σε ωμέγα- 3 λιπαρά οξέα και σε φυτικές ίνες και μπορεί να μειώσουν σημαντικά τη συστολική αρτηριακή πίεση και τη C-αντιδρώσα πρωτεΐνη, της οποίας τα επίπεδα έχουν προγνωστική αξία για το μελλοντικό κίνδυνο για καρδιακή προσβολή, εγκεφαλικό επεισόδιο, ξαφνικό καρδιακό θάνατο και αρτηριακά προβλήματα.

Συμβουλή: Προθέστε τους σπόρους Chia σε γλυκά, φαγητά ή σε smoothies

  • Γλυκοπατάτες

Ανταλλάξτε τις λευκές πατάτες με τις γλυκοπατάτες. Έχουν, χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, και δεν θα προκαλέσουν γρήγορη άνοδο του σακχάρου στο αίμα. Επίσης, είναι πλουσιες σε φυτικές ίνες και  λυκοπένιο, μια αντιοξειδωτική ουσία που εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου .

Συμβουλή: Αντικατατσήστε τις ψητές ή βραστές πατάτες, με τις γλυκοπατάτες

  •  Πλιγούρι βρώμης

Η βρώμη σε όλες τις μορφές μπορεί να βοηθήσει την καρδιά σας με την μείωση της LDL, «κακή» χοληστερόλη. Ένα ζεστό μπολ με πλιγούρι βρώμης σας γεμίζει για ώρες, καταπολεμά τη πείνα σας, και βοηθά στη διατήρηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, που είναι πολύ χρήσιμο για τους ανθρώπους με διαβήτη.

Συμβουλές: Χρησιμοποιήστε βρώμη αντί για ψωμί στο μαγείρεμα.