Πόσο νερό πρέπει να πίνετε;

Τετάρτη, 20 Μαΐου 2015
3f4153b40525779523b9427b4e3ee194-1-ka.jpg

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές απόψεις, για το πόσο νερό πρέπει να πίνουμε κάθε μέρα. Το μόνο σίγουρο είναι, ότι το σώμα χάνει συνεχώς νερό, κυρίως από τον ιδρώτα. Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί που πιστεύουν ότι, είμαστε πάντα στα πρόθυρα της αφυδάτωσης και ότι πρέπει να πίνουμε νερό συνεχώς, ακόμα και όταν δεν είμαστε διψασμένοι. Παρακάτω, μπορείτε να δείτε μερικές από τις μελέτες σχετικά με την πρόσληψη νερού και το πώς αυτή επηρεάζει τη λειτουργία του σώματος και του εγκεφάλου.

Οι ανάγκες σας σε νερό

Υπάρχουν πολλές έρευνες που δείχνουν, ότι η ήπια αφυδάτωση (1-3% του σωματικού βάρους) που προκαλείται από την άσκηση ή την θερμότητα, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά πολλές πτυχές της λειτουργίας του εγκεφάλου. Ωστόσο, να έχετε κατά νου, ότι μόλις το 1% του σωματικού βάρους είναι στην πραγματικότητα ένα αρκετά σημαντικό ποσό. Αυτό συμβαίνει κυρίως όταν είστε συνέχεια σε εφίδρωση, όπως κατά τη διάρκεια της άσκησης ή σε υψηλή θερμοκρασία. Αυτή η ήπια αφυδάτωση μπορεί επίσης, να επηρεάσει αρνητικά τη σωματική απόδοση, οδηγώντας σε μειωμένη αντοχή.

Επίσης, η πεποίθηση ότι πρέπει να πίνετε 8 ψηλά ποτήρια νερό την ημέρα, είναι ένας μύθος. Αυτό που πραγματικά χρειάζεστε είναι αρκετά υγρά, για να αντικαταστήσετε αυτά που χάνετε κάθε μέρα, από τον ιδρώτα σας, τα ούρα, την αναπνοή, και  από άλλες σωματικές εκκρίσεις. Αυτό είναι περίπου 8 έως 10 ποτήρια νερό. Όμως, πρέπει να ξέρετε ότι, το νερό δεν είναι το μόνο πράγμα που συμβάλλει στην ισορροπία των υγρών, άλλα και τα ποτά και τα τρόφιμα μπορούν να έχουν σημαντική επίδραση. Ένας άλλος μύθος είναι, ότι τα ποτά που περιέχουν καφεΐνη (όπως καφές ή τσάι ) δεν μετράνε, επειδή η καφεΐνη είναι διουρητική. Ωστόσο, οι μελέτες δείχνουν, ότι αυτό δεν είναι αλήθεια, διότι η διουρητική επίδραση αυτών των ποτών είναι πολύ ασθενής. Επιπλέον, το κρέας, τα ψάρια, τα αυγά και ειδικά τα φρούτα και τα λαχανικά, περιέχουν σημαντικές ποσότητες νερού. Άρα, αν πίνετε καφέ ή τσάι και τρώτε πλούσια σε νερό τρόφιμα, τότε αυτό από μόνο του  μπορεί να είναι αρκετό, για να διατηρηθεί η ισορροπία των υγρών.

Μήπως πίνοντας πολύ νερό να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος;

Το νερό μπορεί να βοηθήσει τον μεταβολισμό σας, όταν προσπαθείτε να χάσετε βάρος. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι, εάν αυξήσετε την κατανάλωση νερού πάνω από ένα χρόνο, κατά 1,5 λίτρα την ημέρα, θα χάσετε πολύ πιο γρήγορα τα κιλά που επιθυμείτε. Και επειδή ένα μεγάλο μέρος της αύξησης του μεταβολικού ρυθμού οφείλεται στις προσπάθειες του οργανισμού να θερμάνει τα υγρά, βεβαιωθείτε ότι το νερό που πίνετε είναι παγωμένο.

Στο τέλος της ημέρας, κανείς δεν μπορεί να πει ακριβώς πόσο νερό χρειάζεστε. Όμως, αυτό εξαρτάται από το άτομο. Κάνετε κάποια αυτοκριτική, γιατί  μερικοί άνθρωποι μπορεί να λειτουργήσουν καλύτερα με περισσότερο νερό από ό, τι συνήθως, ενώ για άλλους προκαλεί μόνο την ταλαιπωρία των πιο συχνών ταξιδιών στην τουαλέτα. Φυσικά, μπορεί να χρειαστείτε περισσότερο νερό σε ζεστό καιρό ή αν γυμνάζεστε ή αν είστε σωματικά πιο δραστήριοι από ό, τι συνήθως. Έτσι, εάν είστε ακόμα διψασμένοι, πιείτε περισσότερο. Οι ηλικιωμένοι μπορεί να χρειαστεί, να παρακολουθούν συνειδητά την πρόσληψη νερού, επειδή μερικές μελέτες δείχνουν ότι, οι μηχανισμοί δίψας μπορεί να αρχίσουν να δυσλειτουργούν σε μεγάλη ηλικία.