Οι διατροφικές τάσεις του 2015 από το κεχρί μέχρι τα έντομα!

Πέμπτη, 15 Ιανουαρίου 2015

Κι όμως οι τάσεις υπάρχουν και στις τροφές, διότι κάθε χρόνο ανακαλύπτονται καινούριες ή οι παλαιότερες ξαναβγαίνουν στο προσκήνιο. Ενημερωθείτε παρακάτω ποιες είναι οι τάσεις της φετινής χρονιάς, ώστε να μην σας πιάσει κανείς αδιάβαστους.

Τα έντομα είναι η νέα τάση. Ναι σωστά διαβάσατε! Μέχρι το έτος 2050, ο πλανήτης θα πρέπει να θρέφει δισεκατομμύρια ανθρώπους. Και σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, η ζήτηση για τα ζωικά προϊόντα θα αυξηθεί απότομα μέσα στις επόμενες δεκαετίες. Θα πρέπει λοιπόν, να παράγεται αρκετή πρωτεΐνη για δισεκατομμύρια περισσότερα στόματα, και ήδη η παγκόσμια βιομηχανία της κτηνοτροφίας έχει ένα τεράστιο τίμημα για το περιβάλλον. Είναι ένα πεινασμένο και διψασμένο θηρίο, που καταπίνει τη γη και το νερό. Οι ειδικοί στο τμήμα Ede (Equinox Desktop Environment), πιστεύουν, ότι τα έντομα θα μπορούσαν να είναι μια λύση σε πολλά προβλήματα. Εξάλλου, όσο αφορά τη θρεπτική τους αξία είναι πλούσια σε απαραίτητα μικροθρεπτικά συστατικά, όπως σίδηρος και ψευδάργυρος. Δεν χρειάζονται τόσο χώρο, όσο το ζωικό βασίλειο, εκπέμπουν χαμηλότερα επίπεδα των αερίων του θερμοκηπίου, και μερικά είδη εντόμων είναι ανθεκτικά στην ξηρασία και μπορεί να απαιτούν λιγότερο νερό από τις αγελάδες, τους χοίρους ή τα πουλερικά.

Οι σπόροι Chia έχουν μπει στον κόσμο τη διατροφής δυναμικά και όχι αδίκως. Στον πολιτισμό των Μάγια, chia σημαίνει δύναμη και για πολλά χρόνια παλιότερα, αυτοί οι μικροί σπόροι ήταν πολύτιμοι και χρησιμοποιήθηκαν εκτός από τροφή και ως φάρμακο. Στις μέρες μας η chia γίνεται όλο και περισσότερο γνωστή, γιατί είναι πλούσια  σε ωμέγα- 3 λιπαρά οξέα, σε φυτικές ίνες και σε πρωτεΐνες. Επίσης, υπάρχουν μερικές  μελέτες σε ανθρώπους που δείχνουν τις θετικές επιδράσεις που έχει στην υγεία, όπως είναι η ενίσχυση της ενέργειας, και η βελτίωση της χοληστερόλης και των καρδιαγγειακών παθήσεων. Η Chia λοιπόν, είναι ένα πολλά υποσχόμενο τρόφιμο, παρόλο που ακόμα χρειάζονται αρκετές μελέτες σχετικά με τα οφέλη για την υγεία.

Η επόμενη κινόα είναι το Κεχρί; Το Κεχρί είναι, ο πιο γνωστός σπόρος για τα κατοικίδια πτηνά, αλλά, τείνει πιθανότατα να γίνει η επόμενη κινόα. Γιατί, λοιπόν, το κεχρί, και όχι κάποιος άλλος σπόρος; Γιατί καταρχήν, δεν έχει γλουτένη, κάτι που την καθιστά μια ιδανική τροφή για όσους πάσχουν από κοιλιοκάκη. Επίσης, έχει αλκαλικές ιδιότητες, τις οποίες διατηρεί και μετά το μαγείρεμα, βοηθώντας στη μείωση της φλεγμονής και στη διαδικασία της πέψης. Επιπλέον, είναι μια τροφή πλούσια σε φυτικές ίνες και χαμηλή στα απλά σάκχαρα. Εξαιτίας αυτού, έχει ένα σχετικά χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και έχει αποδειχθεί ότι δεν αυξάνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, όπως κάνουν το σιτάρι ή το ρύζι.

Το τζίντζερ ή η πιπερόριζα βρίσκεται πάντα στο προσκήνιο. Προέρχεται από την Ανατολή και είναι το αγαπημένο και απαραίτητο συστατικό της ινδικής, ιαπωνικής και κινεζικής κουζίνας. Το συστατικό της πιπερόριζας είναι η τζιντζερόλη, που όταν μαγειρευτεί, έχει μια γλυκιά και ταυτόχρονα πιπεράτη γεύση. Η πιπερόριζα έχει ευεργετικές ιδιότητες για την υγεία, όπως είναι οι αντι-φλεγμονώδεις επιδράσεις, γι’ αυτό και μπορεί να ανακουφίσει τον πόνο από την αρθρίτιδα, τους ρευματισμούς και τις μυϊκές κράμπες. Επίσης, έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες, μειώνει τα επίπεδα χοληστερίνης στο αίμα, ρυθμίζει το σάκχαρο και ενισχύει τη σύνθεση ινσουλίνης. Τέλος, μια από τις πιο διαδεδομένες ιδιότητες του τζίντζερ είναι ότι μπορεί να ανακουφίσει τη δυσπεψία, τη διάρροια και τους πόνους του στομάχου. Είναι μια τροφή που δικαιωματικά έχει μια καλή θέση ανάμεσα στις τροφές της φετινής χρονιάς.

Το ρόδι ένα γλυκό φρούτο που χρησιμοποιείται παντού, από τα γλυκά μέχρι και τα αλμυρά φαγητά. Αποτελεί ένα από τα «ευλογημένα φρούτα» του Βουδισμού, ενώ οι αρχαίοι Αιγύπτιοι το έθαβαν μαζί με τους νεκρούς τους. Mελέτες έχουν δείξει πως το ρόδι δρα ως αντιοξειδωτικό, αντιδιαβητικό, και υπολιπιδαιμικό. Επίσης, εμφανίζει αντιβακτηριδιακή, αντιφλεγμονώδη, αντικαρκινική δραστηριότητα και ο καρπός του βελτιώνει τη καρδιαγγειακή και στοματική υγεία.