Οι τροφές που μειώνουν τον κίνδυνο άνοιας

Παρασκευή, 10 Απριλίου 2015
getty-bbcκαθετα.jpg

Η αύξηση του μέσου  όρου ζωής και η λήψη πολλών πληροφοριών σε καθημερινή βάση, έχουν σαν αποτέλεσμα την αύξηση της συχνότητας της άνοιας. Ο αριθμός των ασθενών με άνοια, και πιο συχνά με τη νόσο Αλτσχάιμερ, αυξάνεται με αλματώδης ταχύτητα, αποτελώντας ένα μείζον ιατρικό και κοινωνικό πρόβλημα. Είναι μια πάθηση που αφορά όλους μας, όποια ηλικία και αν είμαστε, γιατί η πρόληψη είναι η καλύτερη λύση. Αν θέλετε να μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης της άνοιας, εδώ είναι μερικά τρόφιμα που μπορεί να βοηθήσουν.

Καφεΐνη. Σε γενικές γραμμές ο καφές έχει συσχετιστεί με χαμηλότερο κίνδυνο εξέλιξης της νοητικής εξασθένισης. Αν και πρέπει να γίνουν ακόμα αρκετές μελέτες, παρόλα αυτά κάποιες υποστηρίζουν ότι ο καφές έχει ένα συστατικό, που μπορεί να βελτιώσει τη γνωστική ικανότητα και να μειώσει τη συσσώρευση της πρωτεΐνης tau, που είναι χαρακτηριστική της νόσου  Αλτσχάιμερ. Βέβαια αυτές οι μελέτες είναι ακόμα σε προκαταρτικά στάδια.

Μήλα. Ο χυμός μήλου έχει δειχθεί ότι μπορεί να αντιστρέψει την απώλεια μνήμης σε ποντικούς, καθώς και να προστατεύσει τους εγκεφάλους τους, από τη συσσώρευση της βήτα αμυλοειδούς πρωτεΐνης, που είναι αυξημένη στη νόσο του Αλτσχάιμερ. Συχνά, τα αποτελέσματα  των ερευνών στα ποντίκια μεταφράζονται και στο ανθρώπινο γεγονός που υποδηλώνει, ότι ο χυμός μήλου μπορεί να βελτιώσει τη μνήμη μας.

Αρκετές μελέτες έχουν συνδέσει την κατανάλωση ξηρών καρπών με χαμηλότερο κίνδυνο άνοιας. Για παράδειγμα νέοι υγιείς φοιτητές έδειξαν μια βελτίωση της γνωστικής τους ικανότητας, μετά την κατανάλωση ξηρών καρπών, για χρονικό διάστημα 8 εβδομάδων. Επίσης,το εκχύλισμα από καρύδια δρα έναντι του θανάτου των κυττάρων στους εγκεφάλους των αρουραίων. Άλλες έρευνες έχουν δείξει, ότι οι ξηροί καρποί μπορεί ακόμη και να είναι σε θέση, να βελτιώσουν τη μνήμη σε όσους έχουν ήδη τη νόσο του Αλτσχάιμερ.

Κακάο. Κατά τη γνώμη μου, αυτός είναι ο πιο γευστικός τρόπος, για να μειώσετε τον κίνδυνο της άνοιας . Πολλαπλές μελέτες έχουν συσχετίσει το κακάο και τη σκούρα σοκολάτα με μικρότερη πιθανότητα γνωστικής εξασθένησης. Τα αποτελέσματα έδειξαν μία σημαντική βελτίωση στις βαθμολογίες των γνωστικών τεστ, καθώς και μια βελτίωση στη ροή του αίματος στον εγκέφαλο.

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Τα βρίσκουμε κυρίως στα λιπαρά ψάρια, και υποστηρίζεται ότι έχουν ευεργετική επίδραση στην υγεία του εγκεφάλου. Επίσης, υπάρχουν αρκετές μελέτες που αποδεικνύουν, ότι τα ψάρια και τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μειώνουν τον κίνδυνο της νόσου του Αλτσχάιμερ και της ήπιας γνωστικής εξασθένησης.

Μεσογειακή διατροφή. Θεωρείτε μια από τις πιο υγιεινές διατροφές στον πλανήτη, με πάρα πολλά οφέλη. Προστατεύει τη καρδιά, προλαμβάνει διάφορους τύπους καρκίνου, συμβάλει στη μείωση της παχυσαρκίας και έχει συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο της άνοιας. Τοποθετήστε στο πιάτο σας πολύχρωμα λαχανικά και φρούτα, όσπρια και δημητριακά και εξασφαλίστε όλες τις βιταμίνες που χρειάζεται το σώμα σας.