Πες μου τι θέλεις να φας να σου πω τι νιώθεις

Τρίτη, 23 Αυγούστου 2016

Πολλά από όσα λέμε ή κάνουμε αντικατοπτρίζουν τον εσωτερικό μας κόσμο. Έτσι και το φαγητό είναι ένας καθρέφτης της συναισθηματικής μας κατάστασης. Τρώμε για να αντιμετωπίσουμε το άγχος, για να καταπνίξουμε μια στεναχώρια ή για να γιορτάσουμε ένα χαρούμενο γεγονός. Σε όλες τις φάσεις της ζωής μας τα φαγητό είναι παρόν. Γιατί όμως ανάλογα με αυτό που νιώθουμε αναζητάμε και τη συγκεκριμένη τροφή; Είναι το σώμα που ζητάει το φαγητό ή το συναίσθημα που θέλει «να φάει»; Ας δούμε παρακάτω τι θέλουμε να φάμε ανάλογα με το τι νιώθουμε.

  • Γλυκά, κυρίως σοκολάτες

Όταν νιώθουμε λυπημένοι ή μόνοι, το πρώτο που μας έρχεται στο μυαλό είναι η αγαπημένη μας σοκολάτα. Δεν είναι τυχαίο που τόσα συναισθήματα, μέχρι και η γιορτή των ερωτευμένων, είναι συνδεδεμένα με αυτό το γλυκό. Η σοκολάτα μας δίνει ένα λόγο να χαμογελάσουμε, να πιστέψουμε ότι η ζωή θα είναι πάντα όμορφη. Πόσο όμως θα διαρκέσουν αυτά τα συναισθήματα; Αξίζει να παίρνουμε τόσες πολλές θερμίδες, μόνο και μόνο για να νιώσουμε όμορφα για λίγα λεπτά; Είναι γεγονός ότι η σοκολάτα αυξάνει τις ορμόνες που είναι υπεύθυνες για την ευφορία και την ευτυχία, όμως υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να νιώσουμε χαρούμενοι, χωρίς να πάρουμε βάρος.

  • Πικάντικες τροφές

Τα πικάντικα τρόφιμα κάνουν και τη ζωή πιο πικάντικη. Καθημερινά αντιμετωπίζουμε τους έντονους ρυθμούς της σύγχρονης κοινωνίας, χωρίς να μπορούμε να τους αποφύγουμε, όσο και αν προσπαθούμε.Στη ζωή μας πολλές φορές επικρατεί ένα χάος. Ευτυχώς όμως υπάρχουν και οι πικάντικές τροφές που ξυπνάνε τις αισθήσεις και μας βοηθάνε να βλέπουμε τη ζωή πιο «χρωματιστή».

  • Fast Food

Γυρνώντας στο σπίτι μετά από μια κουραστική μέρα, το τελευταίο που θέλουμε είναι ένα πιάτο φακές ή ρεβίθια. Αυτό που συνήθως αναζητάμε είναι κάτι πιο γευστικό, πιο λιπαρό, όπως για παράδειγμα μια καρμπονάρα. Το άγχος συνήθως μας οδηγεί σε ανθυγιεινές διατροφικές επιλογές, γιατί έτσι πιστεύουμε ότι θα χαλαρώσουμε. Και μπορεί για λίγο να ηρεμούμε, όμως αυτή η ηρεμία είναι παροδική, το μόνο που μένει είναι η αύξηση της κλίμακας στη ζυγαριά.

Πολλές φορές, όσο πραγματική και αν φαίνεται η πείνα μας δεν προέρχεται από την κοιλιά μας, αλλά από το μυαλό μας!