Νικήστε τη μελαγχολία του χειμώνα με αυτές τις τροφές

Κυριακή 30 Οκτώβριος 2016
orir12175.jpg

Το κρύο έχει κάνει την εμφάνιση του και ο χειμώνας είναι όλο και πιο κοντά. Μια ανεξήγητη κακοκεφιά και κούραση μας κυριεύει. Αποζητάμε τις ημέρες με ήλιο για να μας φτιάξει η διάθεση. Όμως η καλή διάθεση δεν κρύβεται μόνο στις ηλιόλουστες μέρες, αλλά υπάρχει και στο σπίτι σας, πιο συγκεκριμένα στην κουζίνα σας. Γιατί με τα κατάλληλα θρεπτικά συστατικά θα έχετε πάντα συναισθηματική ευεξία όλες τις εποχές του χρόνου. Παρακάτω θα μάθετε, τι να αποθηκεύετε στα ντουλάπια σας, για να νικήσετε τη μελαγχολία του χειμώνα.

  1. Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι ο καλύτερος σύμμαχος της υγείας, αλλά και της καλής διάθεσης. Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι έχουν την ικανότητα να μειώνουν τα συμπτώματα της κατάθλιψης. Επίσης, συμβάλλουν στη μείωση της φλεγμονής, η οποία σχετίζεται με την εμφάνιση νοσημάτων. Με απλά λόγια τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι ένα από τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για να αντιμετωπίσουμε τη μελαγχολία του χειμώνα. Οι καλύτερες πηγές είναι τα λιπαρά ψάρια, όπως ο άγριος σολομός, αντσούγιες και οι σαρδέλες, οι  ξηροί καρποί και οι σπόροι, όπως τα καρύδια και οι  σπόροι λιναριού.

  1. Βιταμίνη D

Η βιταμίνη D, όπως και τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, έχει συνδεθεί με τη μείωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης. Πολλοί που έπασχαν από εποχιακή συναισθηματική διαταραχή, έχουν λάβει θεραπεία με υψηλές δόσεις της βιταμίνης D και έχουν δει θετικά αποτελέσματα. Όμως, δεδομένου ότι η βιταμίνη D συντίθεται όταν το δέρμα εκτεθεί στον ήλιο, είναι δύσκολο να τη πάρετε το χειμώνα. Ωστόσο υπάρχουν κάποιες διατροφικές πηγές όπως είναι οι κρόκοι αυγών και τα λιπαρά ψάρια.

  1. Βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β βοηθούν στην παραγωγή νευροδιαβιβαστών, όπως της σεροτονίνης, της οποίας τα χαμηλά επίπεδα εμπλέκονται στην εμφάνιση κατάθλιψης. Επίσης, όλες οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β βοηθούν την προώθηση της παραγωγής λευκών αιμοσφαιρίων, με αποτέλεσμα να συμβάλουν στην καταπολέμηση των λοιμώξεων. Καρύδια Βραζιλίας, αβοκάντο, βρώμη και αυγά είναι όλα πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

  1. Μαγνήσιο

Το μαγνήσιο παίζει σημαντικό ρόλο στη μείωση της κατάθλιψης και του άγχους, ενώ ενισχύει την ανοσία. Πηγές μαγνησίου είναι τα φυλλώδη λαχανικά, τα ψάρια και τα καρύδια.