Πώς θα προφυλαχτείτε από τη γρίπη

Τζουλιάννα Καρνέζη
Παρασκευή 24 Ιανουάριος 2020

Σχεδόν όλοι γνωρίζουν ποιοι είναι οι κανόνες υγιεινής, για να αποφύγουν την εποχιακή γρίπη, ωστόσο κανένας δεν τους τηρεί. Μερικές συνήθειες και αλλαγές στην καθημερινότητά σας μπορούν να σας προφυλάξουν από τους ιούς. Οι ειδικοί συνιστούν να τους ακολουθήσετε για να προφυλαχτείτε.

Συχνό και λεπτομερή πλύσιμο χεριών. Πρέπει ανά τακτά χρονικά διαστήματα να πλένετε τα χέρια σας, με σαπούνι που έχει ουδέτερο pH.

Χρήση αντιμικροβιακών υγρών. Αποφύγετε τις υπερβολές καθώς μετά μπορεί να γίνετε ευαίσθητοι απέναντι στους ιούς. Χρησιμοποιήστε τα μία με δύο φορές την ημέρα. Έχετε ένα στην τσάντα σας και κάθε φορά που βρίσκεστε σε κλειστό χώρο ή ήρθατε σε επαφή με άνθρωπο που έχει τα συμπτώματα της γρίπης, χρησιμοποιήστε το.

Αποφύγετε τους κλειστούς χώρους. Σε αυτά τα μέρη οι ιοί καραδοκούν. Φροντίστε να αερίζονται οι χώροι που βρίσκεστε και αποφύγετε τις συνεστιάσεις.

Εμβολιαστείτε. Αν ο γιατρός σας κρίνει την κατάστασή σας κρίσιμη, τότε θα πρέπει να κάνετε το εμβόλιο. Άτομα υψηλού κινδύνου όπως είναι οι εγκυμονούσες και οι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας καλό είναι να εμβολιάζονται προληπτικά. Η συμβουλή του γιατρού είναι απαραίτητη.

Σωστή διατροφή.  Η φράση «Είμαστε ό,τι τρώμε» είναι αληθινή και αντικατοπτρίζεται στα οφέλη που προσφέρει η διατροφή στην υγεία. Γι αυτό και στον πόλεμο κατά της γρίπης οι κατάλληλες τροφές παίζουν σημαντικό ρόλο, γιατί θωρακίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα και δεν αρρωσταίνουμε τόσο συχνά. Συνεχίστε την ανάγνωση για να μάθετε ποιες τροφές να εντάξετε στην καθημερινότητά σας: 

Εντάξτε στη διατροφή σας το σκόρδο. Μπορεί αυτό το πικάντικο τρόφιμο να μην είναι καλός σύμμαχος της αναπνοής σας, όμως συμβάλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Οι θειούχες ενώσεις που περιέχει έχουν αντιική δράση και βοηθάνε στην αντιμετώπιση του ιού της γρίπης. 

Καταναλώστε λιπαρά ψάρια τα οποία είναι πλούσια σε σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, ενώσεις που βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής. Η χρόνια φλεγμονή εμποδίζει το ανοσοποιητικό σας σύστημα να λειτουργεί σωστά και συμβάλει στην εμφάνιση μιας γρίπης καθώς και σε πιο σοβαρές ασθένειες. ανοσοποιητικού.

Βάλτε στο φαγητό σας γλυκάνισο. Αυτό το φυτό έχει αντιβακτηριακές ιδιότητες, διευκολύνει τον βήχα και να βοηθάει στη συμφόρηση της ανώτερης αναπνευστικής οδούς. 

Καταναλώστε εσπεριδοειδή. Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι η βιταμίνη C μπορεί να μην είναι τόσο χρήσιμη στην πρόληψη του κρυολογήματος, όπως νομίζαμε μέχρι σήμερα. Ωστόσο, μελέτες έχουν δείξει ότι η λήψη της βιταμίνης C στο πρώτο σημάδι της ασθένειας μπορεί να μειώσει τη διάρκεια των συμπτωμάτων κατά περίπου μία ημέρα. 

Όταν σκεφτόμαστε τα βακτήρια, συνήθως μας έρχεται στο μυαλό μας κάτι κακό, αλλά υπάρχουν και μερικά βακτήρια που είναι απαραίτητα για την καλή υγεία και αυτά είναι τα γνωστά σε όλους προβιοτικά. Τρώγοντας τρόφιμα που περιέχουν προβιοτικά, όπως το γιαούρτι και το κεφίρ, είναι ένας καλός τρόπος για να αυξήσετε τα καλά βακτήρια στο έντερο και ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σύστημα. Μελέτες ανασκόπησης υποστηρίζουν ότι τα προβιοτικά μειώνουν τον κίνδυνο λοιμώξεων.

Ένα φλιτζάνι τσάι μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία, γιατί είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, τις γνωστές κατεχίνες, που καταπολεμάνε τις ιώσεις. 

Μια άλλη βιταμίνη που είναι απαραίτητη για να μην αρρωστήσετε είναι η D, η οποία προάγει την απορρόφηση του ασβεστίου και βοηθάει στη ρύθμιση και στη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, συμβάλλοντας έτσι στην ανοσία. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι η βιταμίνη D είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη, η οποία σχηματίζεται στον οργανισμό κυρίως μέσω της απορρόφησης της ηλιακής υπεριώδους ακτινοβολίας από το δέρμα, αλλά και από ορισμένες τροφές. Όμως, ο οργανισμός συνθέτει το 90% αυτής της βιταμίνης από τον ήλιο και μόνο το 10% από τις τροφές. Επίσης, εκτός από τα λιπαρά ψάρια, το αυγό και το συκώτι, τα υπόλοιπα τρόφιμα έχουν ελάχιστη ποσότητα, γι αυτό η ηλιακή ακτινοβολία είναι η πιο βασική πηγή της βιταμίνης D.

Καρύδια Βραζιλίας. Αυτοί οι γευστικοί ξηροί καρποί είναι μια καλή πηγή πρωτεϊνών, υγιεινών λιπαρών οξέων, και σεληνίου, ένα ορυκτό απαραίτητο για τη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και για τη προστασία από τη γρίπη. 

Βρώμη. Εάν τρώτε κάθε πρωί ένα μπολ βρώμης λαμβάνετε μια καλή ποσότητα από β-γλυκάνες, που είναι γνωστές για τις ιδιότητες τους να μειώνουν τη χοληστερόλη και να τονώνουν το ανοσοποιητικό. Επίσης, μελέτες έχουν δείξει ότι οι β-γλυκάνες μπορούν να συμβάλουν στη πρόληψη μόλυνσης του ανώτερου αναπνευστικού και να καταπολεμήσουν του ιούς της γρίπης.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.