9 τροφές με περισσότερη βιταμίνη C από τα πορτοκάλια

Τζουλιάννα Καρνέζη
Τρίτη, 14 Απριλίου 2020

Όταν μιλάμε για τη βιταμίνη C, το μυαλό μας πάει αμέσως στο πορτοκάλι, όμως δεν είναι η μοναδική πηγή της βιταμίνης στη διατροφή. Πολλά ακόμη φρούτα και λαχανικά παρέχουν περισσότερη βιταμίνη C από το πορτοκάλι.

Επειδή ο οργανισμός μας δεν παράγει αλλά ούτε αποθηκεύει τη βιταμίνη C, πρέπει να του παρέχουμε εμείς καθημερινά τις απαραίτητες ποσότητες μέσω της διατροφής μας. Οι ενήλικες άντρες χρειάζονται περίπου 90 mg βιταμίνης C ημερησίως, ενώ οι γυναίκες 75 mg.

Ένα μέτριο πορτοκάλι παρέχει περίπου 70 mg βιταμίνης C. Δείτε ποιες τροφές δίνουν μεγαλύτερες ποσότητες της βιταμίνης.

Κόκκινη πιπεριά

Ένα φλιτζάνι ψιλοκομμένη κόκκινη πιπεριά περιέχει σχεδόν τρεις φορές περισσότερη βιταμίνη C από ένα πορτοκαλί. Οι κόκκινες πιπεριές είναι επίσης μια καλή πηγή βιταμίνης Α, η οποία προάγει την υγεία των ματιών.

Πράσινη πιπεριά

Ένα φλιτζάνι ψιλοκομμένο πράσινο πιπέρι περιέχει λιγότερη βιταμίνη C από την γλυκιά αδελφή του, την κόκκινη πιπεριά, αλλά τα 120 mg που περιέχει, είναι πολύ περισσότερα της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης. Η πράσινη πιπεριά είναι επίσης μια καλή πηγή φυτικών ινών.

Μπρόκολο

Παρέχει 132 mg βιταμίνης C, ενώ έχει πολύ λίγες θερμίδες. Επιπλέον, το  μπρόκολο μπορεί να έχει ιδιότητες πρόληψης του καρκίνου.

Παπάγια

Οι έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση παπάγιας μπορεί να σας βοηθήσει να έχετε λαμπερό δέρμα και να ενισχύσετε τα οστά σας. Ένα φλιτζάνι παρέχει 88,3 mg βιταμίνης C.

Φράουλες

Ένα φλιτζάνι αυτού του υπερ-φρούτου περιέχει 84,7 mg βιταμίνης C, συν υγιείς δόσεις φυλλικού οξέος και άλλες ενώσεις που προάγουν την  υγεία της καρδιάς. Ένα άλλο απροσδόκητο πλεονέκτημα που έχουν οι φράουλες, είναι ότι μπορούν να βοηθήσουν στη λεύκανση των δοντιών. 

Λαχανάκια Βρυξελλών

Τα λαχανάκια Βρυξελλών είναι πλούσιο με φυτοθρεπτικά συστατικά και φυτικές ίνες, για να μην αναφέρουμε τα 74,8 mg βιταμίνης C. 

Ανανάς

Εκτός από τα 78,9 mg βιταμίνης C, ο ανανάς περιέχει βρωμελίνη, ένα πεπτικό ένζυμο που βοηθά στη διάσπαση της τροφής και στη μείωση του αισθήματος φουσκώματος. Η βρωμελίνη δρα επίσης ως ένα φυσικό αντιφλεγμονώδες. 
    
Ακτινίδια 

Μια μερίδα ακτινιδίου (περίπου 2 φρούτα) μπορεί να υπερηφανεύεται ότι περιέχει 137,2 mg βιταμίνης C. 

Μάνγκο

Το εξωτικό αυτό φρούτο έχει 122,3 mg της βιταμίνης C. Το μάνγκο είναι επίσης μια καλή πηγή βιταμίνης Α, η οποία όπως και η βιταμίνη C διαδραματίζει βασικό ρόλο στην ανοσία και επιπλέον διατηρεί τα μάτια σας υγιή.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.