WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Γιατί εάν θέλετε να ακολουθήσετε μια δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων πρέπει να το ξανασκεφτείτε


Τζουλιάννα Καρνέζη

16 Ιουνίου 2020

Γιατί εάν θέλετε να ακολουθήσετε μια δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων πρέπει να το ξανασκεφτείτε

Οι δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, όπως η δίαιτα Atkins , έχουν προωθηθεί ευρέως ως αποτελεσματικά προγράμματα απώλειας βάρους. Αυτά τα προγράμματα γενικά προτείνουν να λαμβάνετε 30% έως 50% των συνολικών θερμίδων από πρωτεΐνες.

Η American Heart Association, το National Cholesterol Education Program και η American Cancer Society προτείνουν μια δίαιτα στην οποία ένα μικρότερο ποσοστό θερμίδων προέρχεται από πρωτεΐνες. Η American Heart Association συνιστά να λαμβάνετε 10% - 35% των ημερήσιων θερμίδων σας από πρωτεΐνες. Αυτό είναι περίπου 46 γραμμάρια πρωτεΐνης για ενήλικες γυναίκες και 56 γραμμάρια για ενήλικες άνδρες.

Πώς λειτουργούν οι δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων

Οι υδατάνθρακες είναι η κύρια πηγή ενέργειας για το σώμα. Χωρίς αρκετούς υδατάνθρακες για ενέργεια, το σώμα διασπά το λίπος σε κετόνες. Οι κετόνες στη συνέχεια γίνονται η κύρια πηγή καυσίμου για το σώμα. Όταν οι κετόνες γίνονται η κύρια πηγή καυσίμου, αυτό βάζει το σώμα σας σε μια κατάσταση που ονομάζεται κέτωση. Όταν τα αποθέματα λίπους σας γίνονται κύρια πηγή ενέργειας, μπορεί να χάσετε βάρος.

Ποιοι είναι όμως οι κίνδυνοι δίαιτας με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες.

Ορισμένοι εμπειρογνώμονες έχουν εκφράσει την ανησυχία τους για τις δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και χαμηλή σε υδατάνθρακες. Δείτε ποιοι είναι οι κίνδυνοι εάν ακολουθήσετε μια δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη. 

Υψηλή χοληστερόλη.

Ορισμένες πηγές πρωτεΐνης - όπως λιπαρά κομμάτια κρέατος, γαλακτοκομικά προϊόντα και άλλες τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά - μπορούν να αυξήσουν τη χοληστερόλη, αυξάνοντας την πιθανότητα καρδιακών παθήσεων. 

Προβλήματα στους νεφρούς.

Εάν έχετε προβλήματα στους νεφρούς, η κατανάλωση υπερβολικής πρωτεΐνης τους επιβαρύνει. Αυτό θα μπορούσε να επιδεινώσει τη λειτουργία τους. 

Οστεοπόρωση και πέτρες στους νεφρούς. 

Όταν ακολουθείτε μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, μπορεί να ουρείτε περισσότερο ασβέστιο από το κανονικό. Υπάρχουν αντικρουόμενες αναφορές, αλλά ορισμένοι ειδικοί πιστεύουν ότι αυτό θα μπορούσε να κάνει πιο πιθανή την οστεοπόρωση και τις πέτρες στους νεφρούς.

Είναι μια δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων κατάλληλη για εσάς;

Η πλειοψηφία των επιστημόνων συμφωνεί ότι αυτό που τελικά έχει σημασία για την απώλεια βάρους είναι ο βαθμός συμμόρφωσης στη δίαιτα και οι αλλαγές στον τρόπο που σκεφτόμαστε και συμπεριφερόμαστε στο φαγητό. Ωστόσο η μακροχρόνια χρήση μιας δίαιτας χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες και υψηλής σε πρωτεΐνη, ειδικά με τρόφιμα ζωικής προέλευσης, φαίνεται να είναι επικίνδυνη για την υγεία μας.

Τέλος θυμηθείτε, η απώλεια βάρους που διαρκεί συνήθως βασίζεται σε αλλαγές με τις οποίες μπορείτε να ζήσετε για μεγάλο χρονικό διάστημα και όχι προσωρινά. 

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα