Κερδίζετε βάρος στα 40 σας; Δείτε τι πρέπει να κάνετε

Τζουλιάννα Καρνέζη
Παρασκευή, 19 Μαρτίου 2021

Όταν γίνεστε πιο ώριμοι, ο μεταβολισμός σας αρχίζει να μειώνεται. Επομένως, εάν η διατροφή και η άσκηση σας είναι ίδιες με όταν ήσασταν 20 χρονών, πιθανότατα θα αρχίσετε να κερδίζετε βάρος. Αυτό συμβαίνει λίγο πιο δραστικά καθώς μπαίνετε στη δεκαετία των 40. 

Όμως δεν πρέπει να το βάζετε κάτω, γιατί με τις σωστές επιλογές θα καταφέρετε να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος. 

Δείτε τι πρέπει να κάνετε στα 40 για να μην πάρετε κιλά 

Γυμναστείτε 

Όλοι πρέπει να γυμναζόμαστε τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα. Περπάτημα, ποδηλασία, τρέξιμο ή οτιδήποτε άλλο λειτουργεί για εσάς. Η άσκηση βοηθά την καρδιά, τη διάθεσή σας, τη σεξουαλική σας ζωή και προλαμβάνει την οστεοπόρωση

Ωστόσο, εάν κάνετε μόνο αερόβιες ασκήσεις, πιθανότατα θα αρχίσετε να χάνετε μυϊκή μάζα πιο γρήγορα, οπότε πρέπει να προσθέσετε κάποιο είδος προπόνησης με βάρη στη ρουτίνα σας για να χτίσετε τους μύες και να βελτιώσετε τον μεταβολισμό σας. 

Εάν η σκέψη ανύψωσης των παραδοσιακών βαρών φαίνεται βαρετή, εκφοβιστική ή μη εφικτή, υπάρχουν πολλές άλλες επιλογές. Προτείνω μια προπόνηση υψηλής έντασης (HIIT) που χρησιμοποιεί βάρη και συνδυάζει και την αερόβια άσκηση. Η γιόγκα μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να διατηρήσετε τη μυϊκή σα μάζα. Το κλειδί είναι να βρείτε μια προπόνηση που σας αρέσει (ή τουλάχιστον να μην μισείτε) και να παραμείνετε συνεπείς.

Ελέγξτε το ψυγείο σας

Ενώ η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση του μεταβολισμού σας και στη διατήρηση του βάρους σας, δεν μπορεί να το πετύχει εάν δεν τρέφεστε σωστά. Πολλοί από εμάς έχουν αφήσει κάποιες υγιείς συνήθειες να χαλαρώσουν και ήρθε η ώρα να επαναφέρουμε την υγεία μας στον σωστό δρόμο.

Το πρώτο βήμα είναι να μειώσετε την προσθήκη ζάχαρης και αλκοόλ. Το σώμα σας δεν χρειάζεται αυτές τις κενές θερμίδες, αφού δεν του παρέχουν θρεπτική αξία. Λατρεύω τα μπισκότα και το κρασί όσο και ο καθένας, αλλά ο μεταβολισμός μου δεν το κάνει. Στη συνέχεια βεβαιωθείτε ότι τρώτε πέντε έως επτά μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα. Ο περιορισμός των μεταποιημένων τροφίμων και του κόκκινου κρέατος είναι επίσης σημαντικός. 

Πρακτική αποδοχή ή αλλαγή 

Δεν είναι η ώρα για δίαιτες μίας μόδας, χάπια ή συμπληρώματα με σκοπό να χάσετε κιλά. Αυτή είναι μια στιγμή να εστιάσετε πραγματικά στην υγεία σας. Εάν ο ΔΜΣ σας είναι μεγαλύτερος από 30 ή εάν έχετε ιατρικές παθήσεις που επηρεάζονται από το βάρος σας, πρέπει να βρείτε έναν τρόπο να συμπεριλάβετε τις αλλαγές στον υγιή τρόπο ζωής. Οι επιλογές που κάνετε σήμερα θα επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα ζωής σας τις επόμενες δεκαετίες.

Εάν έχετε έναν υγιή ΔΜΣ και δεν έχετε ιατρικά προβλήματα, τότε πρέπει να αποφασίσετε: Είστε πρόθυμοι να κάνετε πιο υγιεινές επιλογές ή μπορείτε να αποδεχτείτε το νέο σας βάρος; Οι περισσότεροι δεν έχουν το χρόνο ή την ενέργεια να ασκηθούν 2 ώρες την ημέρα και μετρούν κάθε θερμίδα. Άρα μια πιο υγιεινή προσέγγιση σε αυτήν την κατάσταση είναι να εστιάσετε στην υγεία σας και όχι στον αριθμό της ζυγαριάς σας. 
 

Δείτε επίσης: 

Γίνε κι εσύ μέλος μόνο με 6€/ έτος στο συνδρομητικό Jenny.gr Exclusive Benefits