WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Γιατί εάν θέλετε να ακολουθήσετε μια πρωτεϊνική δίαιτα πρέπει να το ξανασκεφτείτε


Τζουλιάννα Καρνέζη

24 Απριλίου 2021

Γιατί εάν θέλετε να ακολουθήσετε μια πρωτεϊνική δίαιτα πρέπει να το ξανασκεφτείτε
Υπάρχουν πολλές δίαιτες υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη, οι οποίες υπόσχονται απώλεια βάρους. Όμως κατά πόσο μπορεί να σας βοηθήσουν;

Υπάρχουν πολλές δίαιτες υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη, οι οποίες υπόσχονται απώλεια βάρους. Όμως κατά πόσο μπορεί να σας βοηθήσουν;

Πριν απαντήσουμε στο παραπάνω ερώτημα, ας δούμε τι είναι η διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες. 

Είναι σχεδόν αυτό που ακούγεται: Μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες είναι ένα σχέδιο διατροφής το οποίο συνήθως δίνει έμφαση σε μεγάλες ποσότητες πρωτεΐνης και μόνο σε μια μικρή ποσότητα υδατανθράκων. Η πρωτεΐνη είναι ένα σημαντικό δομικό στοιχείο των οστών, των μυών, του χόνδρου, του δέρματος και ακόμη και του αίματος.

Επίσης ο ρόλος της στην απώλεια βάρους έχει μελετηθεί για πολλά χρόνια και έχει αποδείξει οφέλη όσον αφορά τη διατήρηση της πληρότητας και την ευκολότερη ρύθμιση της όρεξής σας. Κάθε δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες είναι διαφορετική και μπορεί να έχει διαφορετικούς περιορισμούς.

Τι μπορείτε να φάτε σε μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες

Αυτές οι δίαιτες επιτρέπουν τυπικά όλους τους διαφορετικούς τύπους πρωτεϊνών και λιπών, όπως το κρέας, τα ψάρια, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα τυριά , τα αυγά , το βούτυρο. Περιορίζουν συνήθως τους υδατάνθρακες όπως το ψωμί, τα ζυμαρικά, τα φρούτα, τα αμυλώδη λαχανικά και σε μερικές, ακόμα και τα όσπρια. 

Μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες είναι καλή για την απώλεια βάρους;

Εάν ακολουθήσετε μια δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες θα χάσετε βάρος, αλλά υπάρχει μια προειδοποίηση: Το ζήτημα με τις δίαιτες υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες είναι ότι συχνά περιορίζουν τους υγιείς(σύνθετους) υδατάνθρακες. 

Οι υδατάνθρακες φέρουν νερό στο σώμα, γι αυτό οι άνθρωποι τείνουν να χάνουν βάρος γρήγορα όταν ξεκινούν μια δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες / χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες - στην πραγματικότητα όμως απλώς χάνουν το βάρος του νερού επειδή έχουν κόψει υδατάνθρακες. Οι καλύτερες δίαιτες υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες επικεντρώνονται στις άπαχες πηγές πρωτεΐνης και περιλαμβάνουν μερικούς υγιείς υδατάνθρακες.

Είναι υγιής μια δίαιτα υψηλής πρωτεΐνης;

Μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα στους νεφρούς εάν την ακολουθήσετε για μεγάλο χρονικό διάστημα και να οδηγήσει σε αφυδάτωση. Τυπικά, ο μέσος άνθρωπος πρέπει να τρώει περίπου 0,8 με 1 γραμμάριο πρωτεΐνης ανά σωματικό βάρος ανά ημέρα. Αν είστε σωματικά ενεργοί, μπορεί να χρειαστείτε περισσότερη πρωτεΐνη. 

Επειδή ορισμένες δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες ενθαρρύνουν την κατανάλωση λιπαρών κρεάτων, μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και άλλων χρόνιων παθήσεων, σιγουρευτείτε ότι επιλέγετε άπαχες πηγές πρωτεϊνών όπως τα πουλερικά, τα ψάρια, τα αυγά, τα φασόλια και τα καρύδια. Μην ξεχνάτε τα λαχανικά και προσπαθήστε να επιλέξετε υδατάνθρακες με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες.

Επιπτώσεις από την εξάλειψη των υδατανθράκων 

Χάνετε σημαντικά θρεπτικά συστατικά

Η μείωση των υδατανθράκων μειώνει σημαντικά την πρόσληψη πολλών βασικών θρεπτικών ουσιών που υπάρχουν σε τρόφιμα, τα οποία αποφεύγονται ή περιορίζονται, συμπεριλαμβανομένων των βιταμινών, των ανόργανων συστατικών, των αντιοξειδωτικών, των φυτικών ινών και των προβιοτικών και ακόμη και των υγιεινών λιπών. Δεν υπάρχει πολυβιταμινούχο συμπλήρωμα ικανό να αντικαταστήσει τις μυριάδες θρεπτικών ουσιών που προστατεύουν την υγεία και τις οποίες δεν λαμβάνετε όταν επιλέγετε να εξαλείψετε τους σύνθετους υδατάνθρακες.

Κακή υγεία του πεπτικού συστήματος

Οι ειδικοί συστήνουν να καταναλώνετε ημερησίως τουλάχιστον 25 γραμμάρια φυτικές ίνες. Και αυτό το σημαντικό θρεπτικό συστατικό βρίσκεται μόνο σε τρόφιμα που περιέχουν υδατάνθρακες. Η δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες συνδέεται με σημαντικά χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου, εγκεφαλικού επεισοδίου, υψηλής αρτηριακής πίεσης, διαβήτη, παχυσαρκίας και ορισμένων πεπτικών παθήσεων.

Ορισμένοι τύποι ινών λειτουργούν επίσης ως πρεβιοτικά , τα ευεργετικά βακτήρια του εντέρου που υποστηρίζουν την ανοσία, την αντιφλεγμονώδη δράση και την ψυχική υγεία. Τα συμπληρώματα ινών είναι διαθέσιμα, αλλά η έρευνα δείχνει ότι δεν προσφέρουν τα ίδια οφέλη με τις ίνες που προέρχονται από τα ολόκληρα τρόφιμα.

Μπορεί να υπάρχουν κοινωνικές και ψυχολογικές παρενέργειες

Οποιαδήποτε ακραία διατροφή καθιστά την κοινωνική διατροφή μια πρόκληση. Έχω ακούσει πολλές ιστορίες σχετικά με το πώς η αυστηρή δίαιτά οδήγησε πολλούς ανθρώπους στην αποφυγή συνάντησης με φίλους και την οικογένεια ή έπαθαν έμμονες για τα τρόφιμα. Ενώ κάποιοι άλλοι που δεν μπόρεσαν να διατηρήσουν τις ακραίες διατροφικές επιλογές κατέληξαν να έχουν ενοχές μέχρι και κατάθλιψη. Επιπλέον, μια συστηματική ανασκόπηση 11 μελετών κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι φυτικές τροφές που περιέχουν υγιείς υδατάνθρακες συνδέονται με σημαντικές βελτιώσεις στη συναισθηματική ευεξία, συμπεριλαμβανομένης της κατάθλιψης.

Συμπερασματικά μια δίαιτα χωρίς υδατάνθρακες δεν συνιστάται είτε για τη μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους είτε για τη βέλτιστη υγεία. Στην πραγματικότητα, πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι μια φυτική διατροφή, φυτικές τροφές, μονοακόρεστα λίπη, όπως το αβοκάντο, το ελαιόλαδο και τα καρύδια και άπαχη πρωτεΐνη παίζει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη και τη διαχείριση του διαβήτη τύπου 2. 

Οι φυτικές τροφές, οι οποίες έχουν αποδειχθεί ότι προκαλούν απώλεια βάρους, βελτιώνουν την αντίσταση στην ινσουλίνη, υποστηρίζουν ένα υγιές μικροβιακό έντερο και μειώνουν το σχηματισμό τελικών προϊόντων προηγμένης γλυκοζυλίωσης ή AGEs ενώσεων που σχετίζονται με τη γήρανση.

Δείτε επίσης: Ένας ψηφιακός καλλιτέχνης αναδημιουργεί κλασικούς πίνακες ζωγραφικής στο σημερινό πλαίσιο της τεχνολογίας και των social media

Γίνε κι εσύ μέλος μόνο με 6€/ έτος στο συνδρομητικό Jenny.gr Exclusive Benefits